Inlägg från: anna klara |Visa alla inlägg
  • anna klara

Tagit smslån i min sambos namn:-(

UC är spärrat, imon melllan 9-11 ska vi ringa till Soliditet. Sen fanns det visst nåt som hette Dun&Bradstreet... ska kolla upp det oxå.

Hur många kreditupplysnings bolag finns det egentligen??
    Hur ska man veta det??
    Blir galen?

• anna klara
    norgesessan skrev 2010-02-15 23:28:30 följande:
    Usch, vilken soppa!! Hoppas det löser sig!!
     tack, det är som en mardröm...
  • anna klara

Nu har min sambo o jag suttit  hela dagen o mailat o ringt. Vi ringde ett kredit bolag som pengarna är lånade hos,

och hon som svarade i telefonen, mailade uppgifterna om allt. ID kort som är taget på posten (sambons namn och kort på nån annan)

Kopia på låneansökan och kopia på sambons lönespec....
    Fattar ni vilken kreativ jävel man fått på halsen?????

En sak jag inte fattar är bara hur man ska komma ur denna gigantiska härva...

Ingen annan som råkat ut för samma sak, och hur tog ni er ur det???

Ska man verkligen behöva byta identitet????

• anna klara
    miiamariia skrev 2010-02-16 18:04:13 följande:
    Om ni har en vanlig postlåda, byt ut den till en med liten öppning och en lucka nere som är lås på. Har hör att det är många som har blivit utsatta för sånt och när dom bytt så har det slutat.
    Har köpt en ny nu, en låsbar.
    Fast nu har ju redan identiteten blivit bestulen....
  • anna klara
    snusfia skrev 2010-02-16 18:07:49 följande:
    brukar lönespecen skickas med post?
    Den gör det nu, men den har kommit en förfrågan på min sambos jobb om dom vill ha den på mail ist, så det kommer väl sen nångång.

Men min sambos post är stoppad hem hit från hans jobb, den går igenom hans chef nu.
  • anna klara
    lillasmilla skrev 2010-02-16 18:16:13 följande:
    Ush, obehagligt!!! Hoppas det löser sig!! Vad säger polisen om saken?? Går det inte att spärra identiteten??
    Verkar hopplöst svårt att spärra sin identitet, men man får ju gå den vägen ant endå...
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-16 18:28:17 följande:
    jag tänkte på det där med lönespecen...kan ni få den mailad till din sambo istället för via vanlig "snigelpost"?eller kanske han kan be om att få den på jobbet istället för hemskickad?men konstigt att ngn lyckats få en legitimation med din sambos uppgifter men med ett annat kort...!!!!
    Det ID kortet som vi fick mailat till oss, där står det att det är från posten-O

Min sambo ringde posten och dom sa att man slutade göra ID kort på posten för 2 år sen!!!!!!! -O

Fattar ingenting alltså.....
  • anna klara
    CuteElliz skrev 2010-02-16 18:32:02 följande:
    jo, visst... men det kan bli svårare att fixa nya grejer i din sambos namn...får hoppas på att det funkar...har ni gått till banken med en kopia på er polisanmälan o visat upp...??
    Nje det är ju hur lätt som helst för bedragaren att fixa exakt vad han vill, han har ju redan ID kortet med hans ansikte och min sambos person nummer, det räcker..

Men visst, det blir ju svårare att skicka saker till våran adress o sen plocka det ur brevlådan.  OM det nu är den vägen han gått...

Japp, vi har varit hos polisen flera gånger ang detta, vi var där nyss med bilden vi fått, men det va stängt.

Får åka dit imon. Undra när min sambo ska hinna jobba.... Detta är verkligen ett heltidsjobb
  • anna klara
    norgesessan skrev 2010-02-16 18:41:09 följande:
    Ja, det är sant...Jag var en av dom sista som fick postens, och det var 2007 har jag för mig. Eller 2008.Är nog en 100% förfalskning. (Utan hjälp från myndigheter).
    Ja han har alltså fixat ett ID kort med sambons namn och en lönespec (som då var ändrad) från hans jobb.

Min sambo har ju fått hem sina lönespecar i brevlådan,och bedragaren kan inte ha tagit det från brevlådan, för min sambo saknar ingen lönespec.....

Hur fan har detta lyckats gå igenom egentligen.......
Svar på tråden Tagit smslån i min sambos namn:-(