• SJosefine

Mammor i Borås

Håller på att bli tokig utav att gå hemma hela dagarna. Känner ingen med barn och ingen som går hemma på dagarna.

Någon mamma i Borås som vill umgås med mig och min 3månader gamla dotter? =)

• Svar på tråden Mammor i Borås
  • Theres
    Fm (10?)-
    Theres,
    Preface,
    Josefine,
    ankili,
    Rocktroll

Em (14?)-
    Theres (dock först efter 15)
    Preface,
    Josefine
    Pruttiluskan
    Rocktroll

Så här ser det ut då..=) Vi är ju lika många på för o eftermiddagen,
    ankili - kan inte du på em?
    pruttiluskan - kan inte du på fm?
    Vore ju roligt o få med alla..=)
    Men om ni inte kan får vi kanske lotta.. eller vad tycker ni andra?
    För mig är förmiddagen bäst, men känner ni andra mer för eftermiddagen så anpassar jag mig! =)
  • SJosefine

Ja lotta blir väl bra =) Men kan ingen av er möta upp mig utanför, kanske är hur många mammor där som helst, skulle vara kul om man lätt hittade er =) När tror ni det är minst barn på ÖF, den tiden tycker jag vi ska gå :D

• TessanTessan

Fm (10?)-

Theres,
    Preface,
    Josefine,
    ankili,
    Rocktroll

Em (14?)-
    Theres (dock först efter 15)
    Preface,
    Josefine
    Pruttiluskan
    Rocktroll
    TessanTessan

Sätter upp mig på den senare tiden. Har ett möte på förmiddagen men ska försöka att hinna till ÖF.
  • Pruttiluskan

För mig är det ganska svårt på förmiddagar då jag måste passa på att göra ärenden, städa osv...
    Dessutom så ska de tapetsera här i morgon i hennes rum...får se vilken dag de blir klart.
    Måste passa på att fixa då hon är på dagis denna veckan!

• Theres

okej, men då kanske det är bäst med eftermiddagen då, tror att det är mest barn på förmiddagarna, eller ja vet egentligen inte för ja har bara varit där på förmiddagarna..=)
    Men nu kan ju TessanTessan oxå bara på eftermiddagen så då kör vi på det! Pruttiluskan kan ju bara då med! =) Får hoppas att ankili kan komma loss på eftermiddagen annars får du hänga på nästa gång! =)
    Ja men vi kan väl mötas utanför då? Eller vilken tid tänker ni? Vi kan nog tidigast vara där 14.30, Ella har i helgen ändrat sitt sovschema så nu sover hon redan vid 12-tiden..=) Men vad säger ni om att mötas utanför? Vilken tid?

• Pruttiluskan

Jo...får passa på! =)
    Hon får ju problem med ögonen när ja tagit med henne ner till tvättstugan så tror hon har lite problem med damm...Hon får därför sova i mitt rum några nätter som står stängt så de inte blir massa damm där inne...blir upp, käka, dagis....ute...hem käka, sova... =)
    Skönt när det är helt klart! =)

Theres skrev 2010-03-08 19:43:43 följande:
    okej, men då kanske det är bäst med eftermiddagen då, tror att det är mest barn på förmiddagarna, eller ja vet egentligen inte för ja har bara varit där på förmiddagarna..=) Men nu kan ju TessanTessan oxå bara på eftermiddagen så då kör vi på det! Pruttiluskan kan ju bara då med! =) Får hoppas att ankili kan komma loss på eftermiddagen annars får du hänga på nästa gång! =) Ja men vi kan väl mötas utanför då? Eller vilken tid tänker ni? Vi kan nog tidigast vara där 14.30, Ella har i helgen ändrat sitt sovschema så nu sover hon redan vid 12-tiden..=) Men vad säger ni om att mötas utanför? Vilken tid?
  • EmmizNikals

Hejsan!!
    Jag är en nybliven mamma sedan 13 dagar tillbaka. Jag är 24 år gammal och känner inte många i borås då jag inte bott här så länge. Om jag fattat det hela rätt så har ni ordnat några träffar eller?
    Finns ju mamma grupper via BVC men jag fasar för att de bara är äldre med där. Jag skulle vilja komma i kontakt med yngre mammor.
    Är det ngn som kan förklara för mig vad det är ni kommit på:)
    Jag skulle vara så intresserad av att komma på ev träffar och så.
    Maila mig gärna på emmi_friberg@hotmail.com

Tack på förhand! MVH Emelie

• Pruttiluskan

Vi ska träffas på öppna förskolan denna gången & låta barnen leka & vi mammor snacka lite.. =P Välkommen ni med! =) Grattis dessutom! =)

EmmizNikals skrev 2010-03-09 22:38:56 följande:
    Hejsan!! Jag är en nybliven mamma sedan 13 dagar tillbaka. Jag är 24 år gammal och känner inte många i borås då jag inte bott här så länge. Om jag fattat det hela rätt så har ni ordnat några träffar eller? Finns ju mamma grupper via BVC men jag fasar för att de bara är äldre med där. Jag skulle vilja komma i kontakt med yngre mammor. Är det ngn som kan förklara för mig vad det är ni kommit på:) Jag skulle vara så intresserad av att komma på ev träffar och så. Maila mig gärna på [email protected] Tack på förhand! MVH Emelie
  • tjockis

Hej!
    jag har en dotter på 5, snart 6 månader och har tyvärr inte så många vänner med barn.
    Får man hoppa in på en fika någon gång?

• Pruttiluskan

Klart! =) Välkommna ni med! =)

tjockis skrev 2010-03-09 22:45:17 följande:
    Hej! jag har en dotter på 5, snart 6 månader och har tyvärr inte så många vänner med barn. Får man hoppa in på en fika någon gång?
Svar på tråden Mammor i Borås