• Anonym

Få honom att erkänna!

Hur fick ni er partner att erkänna otroheten? Mycket tyder på att min har varit otrogen, men han vägrar erkänna, trots att det är många år sedan. Själv vet jag, eller ja min magkänsla säger starkt att han har varit otrogen men han vägrar erkänna. Tips på hur man kan få honom att erkänna? 

Eller ska jag bara dumpa skiten? Men tänk om jag har fel? 
    Jag älskar ju honom trots allt. 
  • Svar på tråden Få honom att erkänna!
  • Anonym

Ingen som har varit i en liknande sits och fått ur karln sanningen?

Ni som är otrogna, har ni kanske tips? 
  • jfsebastian
    Anonym skrev 2010-01-27 14:37:33 följande:
    Nej jag har alltid haft denna magkänslan sen första stund... 
    Har du haft den i flera år och han förnekar att det hänt, då får du göra ditt val.

Glöm det och gå vidare med livet utan att älta det. Gör han inga dumheter nu för tiden, så har ni det väl bra.

Gammalt svartsjuketjat blir för mycket till slut och då kommer HAN att dumpa dig, oavsett om han har varit otrogen eller inte. Det är en tidsfråga bara.
    Alternativ tänker han som du och knullar någon annan. Ska man få skiten kan man lika gärna få det roliga också.

Alternativet är att du lämnar honom och tar konsekvenserna av dina misstankar.

Som du har det nu är det inte hållbert för någon av er.

Det är du och ingen annan som bestämmer ditt egenvärde.

Att du skulle vara otrogen och hämnas på honom för vad du misstänker verkar vara sämsta alternativet jag kan komma på.
    Det enda du kommer att vinna är självförakt, att han troligen dumpar dig och du har därmed vunnit exakt noll.

"liten hämnd är också hämnd, sa bonden och spottade på grannens gris."
  • Stårschan

Men om han nu ÄR oskyldig så kan du ju inte tvinga honom att erkänna något han inte gjort. Vad är det för tecken som gör att du känner dig så säker? Är det någon annan som har berättat det för dig, eller vad har du att gå på?

Livet är en kastrull med kokande vatten. FL är ångan som slipper ut när man lättar på locket...
  • Anonym

Om han plötsligt skulle erkänna, hur skulle det förändra er relation? Skulle det ha någon betydelse? Skulle du lämna honom?

• Anonym
    jfsebastian skrev 2010-01-27 14:47:24 följande:
    Har du haft den i flera år och han förnekar att det hänt, då får du göra ditt val. Glöm det och gå vidare med livet utan att älta det. Gör han inga dumheter nu för tiden, så har ni det väl bra. Gammalt svartsjuketjat blir för mycket till slut och då kommer HAN att dumpa dig, oavsett om han har varit otrogen eller inte. Det är en tidsfråga bara. Alternativ tänker han som du och knullar någon annan. Ska man få skiten kan man lika gärna få det roliga också. Alternativet är att du lämnar honom och tar konsekvenserna av dina misstankar. Som du har det nu är det inte hållbert för någon av er. Det är du och ingen annan som bestämmer ditt egenvärde. Att du skulle vara otrogen och hämnas på honom för vad du misstänker verkar vara sämsta alternativet jag kan komma på. Det enda du kommer att vinna är självförakt, att han troligen dumpar dig och du har därmed vunnit exakt noll. "liten hämnd är också hämnd, sa bonden och spottade på grannens gris."
    Tack du kloka, för dina goda råd! Jag måste ta ett beslut en gång för alla. Ärligt talat så tror jag faktiskt att han har varit det, tror nog mycket handlar om för mig att avsluta det hela, känns jävla jobbigt för jag älskar honom. Men samtidigt så måste jag på något vis älska mig själv där någonstans, om jag stannar kvar i det här så gör jag inte det.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-01-27 14:48:28 följande:
    Om han plötsligt skulle erkänna, hur skulle det förändra er relation? Skulle det ha någon betydelse? Skulle du lämna honom?
    Det vet jag inte, förmodligen så skulle jag gå vidare med eller utan honom. 
  • Anonym
    jfsebastian skrev 2010-01-27 14:47:24 följande:
    Har du haft den i flera år och han förnekar att det hänt, då får du göra ditt val.Glöm det och gå vidare med livet utan att älta det. Gör han inga dumheter nu för tiden, så har ni det väl bra. Gammalt svartsjuketjat blir för mycket till slut och då kommer HAN att dumpa dig, oavsett om han har varit otrogen eller inte. Det är en tidsfråga bara.Alternativ tänker han som du och knullar någon annan. Ska man få skiten kan man lika gärna få det roliga också.Alternativet är att du lämnar honom och tar konsekvenserna av dina misstankar.Som du har det nu är det inte hållbert för någon av er.Det är du och ingen annan som bestämmer ditt egenvärde.Att du skulle vara otrogen och hämnas på honom för vad du misstänker verkar vara sämsta alternativet jag kan komma på.Det enda du kommer att vinna är självförakt, att han troligen dumpar dig och du har därmed vunnit exakt noll."liten hämnd är också hämnd, sa bonden och spottade på grannens gris."
    Jag instämmer med dig till 100 %!
  • Anonym

Jag sa till min kille att han kunde sluta säga att det inte var så, för att jag hade fått det bekräftat att han faktiskt hade varit otrogen. Jag sa typ "men sluta ljug, du kommer ingen vart med det". När jag sa så, så erkände han på en gång. Fastän jag inte alls hade nån källa på det, mer än magkänslan... Hah!

• Anonym

I slutänden så är det bara du som vet hur du ska gå vidare. Jag tror du vet svaret på det innerst inne om du lyssnar till ditt hjärta. Svaret finns där. Lita på det och gå vidare!

• Anonym
    Stårschan skrev 2010-01-27 14:48:22 följande:
    Men om han nu ÄR oskyldig så kan du ju inte tvinga honom att erkänna något han inte gjort. Vad är det för tecken som gör att du känner dig så säker? Är det någon annan som har berättat det för dig, eller vad har du att gå på?
    Sugmärke på bröstet (hans ursäkt- jag klämde mig på jobbet) 
    sms efter sms
    mejl efter mejl
    skaffat hemlig msn adress där han enbart hade henne på listan
    kom sent
    tfn samtal sms mitt på natten 
    pratade om henne jämt i början av vårt förhållande
    kallade mig till hennes namn, men det vägrar han erkänna
    tfn alltid med sig, aldrig lät han den vara utan honom i närheten
    smink i hans badrum (som inte var mitt)
    Så ja jag är inte dum, jag fattar ju att han har varit det egentligen, äh nu svamlar jag en massa. Sorry, mår totalt piss idag och vet inte ens varför jag skriver det här! 
    Ville bara få ut skiten idag. Detta hände i början av vårt förhållande, egentligen hade det nog räck för honom att bara säga, förlåt mig men jag var förvirrad av vårt förhållande, jag hade kvar lite känslor för henne och gjort ett stort misstag. Det hade räckt för mig att försöka reparera oss/ vårt förhållande. För vi alla gör våra snedsteg/ misstag, det värsta är egentligen trots mycket som tyder på att han var varit otrogen är lögnerna, att han fortfarande väljer att ljuga och förneka
Svar på tråden Få honom att erkänna!