Anonym skrev 2010-01-27 14:47:10 följande:
Ingen som har varit i en liknande sits och fått ur karln sanningen? Ni som är otrogna, har ni kanske tips?
jag har vart med om det ganska nyligen. Min sambo kom hem från krogen och sa förlåt. han påstod att han gjorde de för han åkt iväg utan att höra av sig men ja anade ugglor i mossen. Kollade hans mobil och såg konstiga sms.. smsade tjejen ifråga och hon berättade sanningen.
Jag gick in till honom i sovrummet och sa de att nu har jag fått nog, erkänn vad du håller på med och vem tusan är XXXX ? Han hade först inget att säga skyllde på mig o att ja var löjlig etc o en hel mass annan skit, de var itne så farligt jag kunde dra åt helvete etc..
då sa jag det okej men då går jag nu, jag hör av mej när barnet kommit. Sen gick jag.
då blev det ändring minsann, och har blivit en massa sen dess också.. Han dricker mindre (eftersom han håller på med dumheter på fyllan och enbart då), är hemma mer, hjälper till mer..
så för vår del blev det en positiv vänding när jag fick veta!
Men det du måste göra är att om du får reda på sanningen att inte älta i det, föröska komma över det och inte ha det som en sak du drar upp om ni är ovänner eller liknande.
jag hoppas det ordnar sig !
magkänslan säger OFTAST sanningen men inte alltid .
kram