Anonym skrev 2010-01-27 15:08:29 följande:
Tack du har helt rätt i allt det du skriver. Vi har ett jättefint förhållande utöver det här. Därför tror jag nog innerst inne att jag inte skulle lämna honom för något som han gjorde för längesen, men jag känner att jag måste veta. Så det andra alternativet låter mer lockande just nu. Jag pallar inte mer med att gå och undra längre. Jag skulle aldrig ta upp det igen om han hade erkänt, faktiskt så är jag helt säker med det, men jag kan nog ärligt talat inte gå vidare och leva med en lögn som har hänt för längesen och det här kommer nog alltid att följa mig så länge jag är tillsammans med honom. Om han bara hade kunnat erkänna så hade jag aldrig behövt fundera/ undra något mer. Fan vad härligt det hade varit. Som sagt han ljuger inte för mig längre och vi kan prata om precis allt och vi är verkligen lyckliga tillsammans, men den där jäkla magkänslan ger mig ingen ro förrän sanningen hade kommit fram. Och du har helt rätt, jag kommer sluta som bitter i en återvändsgränd om jag inte får veta sanningen.
Alternativ2 betyder inte att du får veta sanningen. Det betyder att du lämnar honom om han INTE berättar den.
Alt 2 betyder att när du lämnat honom så skiter du i sanningen. Du agerar såsom du måste för att kunna leva igen.
Du förlåter det du tror har hänt och går vidare med dit liv. Skapar din egen lycka.