• Anonym

Atarax

har idag fått det konstaterat, attackerna jag får är panikattacker, panikångest.
    Varit till läkare idag och fått Atarax. någon som mått dåligt av dom?

Hur reagerade ni första gångerna ni tog atarax?

• Svar på tråden Atarax
  • Hugful80

Skittablett enligt min åsikt. Det är allergitabletter du har fått. Du blir lite dåsig och mår apa dan efter.

Försök få benso istället.

• inyourface

Atarax var jätte bra till mig, hjälpte mot ångesten, och panik känslorna.
    Dock var jag extremt trött, kunde sova två dygn i streck utan att gå upp på toaletten... Så jag slutade med dom. Men annars var dom bra!
    Man ska ta väldigt låg dos, men eftersom det inte funkade på mig, så fick jag ta rätt stor dos, men då blev jag så trött att jag sov bort dagarna, så därför slutade jag.
    Min mans morbror går på atarax just nu och han känner inte av den tröttheten jag kände. :) Så det behöver inte bli så. Lycka till. :)

I never fall apart because I never fall together.
  • Anonym

mår apa dagen efetr, menas det med att man är trött?

• Loth

Jag kunde aldrig vänja mig vid Atarax, blev bara dåsig och sömning/illamående. Men för min mamma funkade dem prima :) Man får testa sig fram med lite tålamod. Alla tabletter har ju biverkningar och det är ju något nytt för kroppen att ta in också. För mig funkade sömn- och insomningstabletter bättre för mina "problem" :)

♥ BF 090510 ♂ ♥
  • Anonym (ingen biverkning)

Hade aldrig några biverkningar trots att jag åt mycket. Tyvärr tyckte jag inte att de fungerade så bra som ångestdämpande heller. (Berodde väl kanske på att jag tidigare ätit Stesolid och i jämförelse är ju inte Atarax en särksilt effektiv lugnande.) Men jag vet att en del tycker de funkar bra, och det är ju en mild medicin som inte är beroendeframkallande så ge den ett försök!

• Anonym

För mig funkade den inte alls, som andra har sagt en skit tablett.. Men hoppas att den funkar för dig

• Anonym

jag använder atarax som sömntablett men måste ta den ganska tidigt för att inte vara dåsig dagen efter. tar jag den på dagen mot ångest blir hela dagen förstörd men som sömntablett tycker jag den är kanon

• NoomiNoomi

Hej har Atarax 25 mg vid behov och de funkar fint. Det enda som jag ser som en nackdel är att man blir fruktansvärt trött av de men det kan ju även vara en fördel om man har svårt att sova. Inga andra biverkningar. Supernöjd

• mia83

jag tycker också det var en skittablett, den funkade inte alls på mig (fick 10 mg) mer än att jag blev trött. min syrra däremot är jättenöjd (på 25 mg)

• Anonym
    Hugful80 skrev 2010-01-27 16:52:43 följande:
    Skittablett enligt min åsikt. Det är allergitabletter du har fått. Du blir lite dåsig och mår apa dan efter.Försök få benso istället.
    Försök få Benso? Allvarligt? Det är en väldigt beroendeframkallande tablett som bara ska användas i yttersta nödfall. Inte tusan börjar man testa Benso.

Atarax är en bra början och helt ofarlig. Lycka till ts!
Svar på tråden Atarax