• nalle3

Stick/hugg i äggstock

Någon som känner att det "drar" i livmodern.. eller hugg och stickningar i vänster äggstocke?

Har känt så sen ägglossningen, men det känns ännu mer nu vid bim, som är imorn eller på lördag.

Någon annan som känner så?

• Svar på tråden Stick/hugg i äggstock
  • Linawb
    sarath skrev 2010-02-02 14:31:31 följande:
    Hur räknar du ut lutefasen? jag är superdålig med sånt, hur vet man det egenltigen?Stickningar är bra, men jagh känner det mest när jag sitter ned ?
    Om man testar med äl test vet man vilken dag man har äl. Sen räknar man dagarna mellan äl och mens och det är lutealfasen. jag har alltså 9 dagar, "normalt" är 14 dagar, men allt över 10 dagar är okej. Under 10 gör att det bli kan bli svårt för ägget att hinna fästa innan mensen kommer och sköljer bort allt...

Så räknar man ut lutealfasen!
  • Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:34:40 följande:
    Om man testar med äl test vet man vilken dag man har äl. Sen räknar man dagarna mellan äl och mens och det är lutealfasen. jag har alltså 9 dagar, "normalt" är 14 dagar, men allt över 10 dagar är okej. Under 10 gör att det bli kan bli svårt för ägget att hinna fästa innan mensen kommer och sköljer bort allt... Så räknar man ut lutealfasen!
    Okej, vi ska börja med ÄL test nästa månad om det inte tar sig nu! Vad använder du för några ÄL test`?
  • Linawb

Jag har använt både testlagrets och apotekets. Tycker faktiskt testlagrets är bra, dessutom är de billiga så man kan testa mycket utan att ha dåligt samvete.

Äl test är kanon tycker jag, de hjälper en att kunna tyda sin kropp också, så att man vet vilka symtom som faktiskt beror på äl.

• Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:45:35 följande:
    Jag har använt både testlagrets och apotekets. Tycker faktiskt testlagrets är bra, dessutom är de billiga så man kan testa mycket utan att ha dåligt samvete.Äl test är kanon tycker jag, de hjälper en att kunna tyda sin kropp också, så att man vet vilka symtom som faktiskt beror på äl.
    okeej. :) Vi har nyss köpt hem lite ÄL stickor samt grav test från testlagret nu. :)
  • Linawb
    sarath skrev 2010-02-02 14:53:27 följande:
    okeej. :) Vi har nyss köpt hem lite ÄL stickor samt grav test från testlagret nu. :)
    Ja då är det ju bara att frossa i tester! Är det första försöket?
  • Smultronpajen88
    Linawb skrev 2010-02-02 14:54:35 följande:
    Ja då är det ju bara att frossa i tester! Är det första försöket?
    Njaae, jag tog ut min pstav i juni, så har vi varit lite mer, händer det så händer det. men, det har itne hänt. Så nu får vi minsann kämpa på ordentligt.
  • Linawb

Jag skrev här för några dagar sen om att jag också hade hugg och en känsla av att det drog i äggstockarna. Kan berätta att det berodde på att jag faktiskt ät gravid!! Så håller tummarna för er andra med hugg och stick nu!

• Oceansoul

Här är en till med hugg och stick... brukar alltid dagen före eller samma dag som BIM få rejäla hugg rakt upp i vad jag kan lokalisera, rectum. DÅ är det så jag inte kan sitta stå, ligga eller nåt tills det gått över. Men igår fick jag sånna fats 100 ggr, mildare, skumt! Borde ha mens tidigast på tisdag, men det vet man aldrig. Någon som känner igen dess hugg? har även "ont" runt äggstockarna.

• frun01

Jag känner oxå så, jag har oxå börjat få jätte ont igen vid mens som när man precis fick mensen :(

• Vemi

varför skriver ni tjejmagen? Det är klart man utgår från att det är DIN mage du känner det i? (eller har jag missat ngt nytt FL-ord? :)  )

• Japan87
    Vemi skrev 2010-02-05 22:05:16 följande:
    varför skriver ni tjejmagen? Det är klart man utgår från att det är DIN mage du känner det i? (eller har jag missat ngt nytt FL-ord? :)  )
    hihi ... =P

tjejerna menar att det är nedre delen av magen ... alltså inte mitt i magen (bland magsäcken osv osv), utan "magen" där livmoder, äggstockar å allt annat tjej-bös finns :D

alltså tjejmagen, tss =P
  • Japan87

Försesten kan jag meddela att jag oxå har mkt stickningar & hugg & dragningar .. dock mest på höger sida av tjejmagen ,,,

har BIM runt början av nästa vecka ... 8,e ... 9e ...

fick även igår en liten liten  "blödning" ... va lite blod, ljusrosa, på pappret när jag torkade mig ... brukar icke ha spottings innan mensen ...

får se vad detta kan bli =)

kännt mig MKT trött de senaste oxå ... blivit fökyld med... hört här på FL att OM man är gravid så kan immunförsvaret bli något sämre, därmed är man mer mottaglig för förkyldningar å dyligt ...men jag kan ju lika gärna fått en "vanlig" förkyldning ...

även mer flytningar ... som ÄL-flytningar ... brukar annars vara relativt torr innan mens ... om inte, mer åt "lotions-flytningar" ...

bara å vänta & se =)

• Smultronpajen88

Lillhjärtat87, det låter ju lovande ändå! Jag håller tummarna för dig.

Jag är på BIM +1 och har testade negativt. Hoppet känns ute.. och detta börjar tä på mig och sambon, stämdigt bråk och gnäll efterosm det är massa press. känns bara jobbigt nu..

• Japan87
    sarath skrev 2010-02-08 20:07:27 följande:
    Lillhjärtat87, det låter ju lovande ändå! Jag håller tummarna för dig. Jag är på BIM +1 och har testade negativt. Hoppet känns ute.. och detta börjar tä på mig och sambon, stämdigt bråk och gnäll efterosm det är massa press. känns bara jobbigt nu..
     Hoooooooppas det =) brukar ha mens mellan dag 35 -38 ungefär ... imorn är det dag 37 & ingen mens än =) inga tecken på det heller direkt =) skönt !!! men hoppet kan ju försvinna fort ,,, ja håller min små tummar fortfarande iaf =)

=/ tråkigt med negativt test för er skull =/ men hoppet är ju inte över än, faktiskt inte ... ja håller tummarna för er ! å bråka får ni ju iiinte göra =P krama varandra ist !!! =)

kram på dig
  • Elmth

Hur har det gått för alla här?? Skrattande
    Är på BIM-8 idag, från igår har det börjat sticka och dra massor i vad som känns som äggstockarna, precis som det gör på mig runt ägglossning. Har stenkoll på när den är förövrigt och brukar köra tester och loggar alltid ÄL och mens i appar. 

Är även mycket öm i ena brösten, samt den andra vårtan. 
    Har varit trött, haft huvudvärk i flera dagar och ett par dagar tillbaka en vit, tjock flytning.

Det är vårt första bullbak och jag är 35. Så har verkligen inga förhoppningar. Men snart kan jag inte hålla mig från att testa

• Elmth
    Elmth skrev 2023-08-17 06:48:26 följande:

Hur har det gått för alla här??  // Skrattande
    Är på BIM-8 idag, från igår har det börjat sticka och dra massor i vad som känns som äggstockarna, precis som det gör på mig runt ägglossning. Har stenkoll på när den är förövrigt och brukar köra tester och loggar alltid ÄL och mens i appar. 

Är även mycket öm i ena brösten, samt den andra vårtan. 
    Har varit trött, haft huvudvärk i flera dagar och ett par dagar tillbaka en vit, tjock flytning.

Det är vårt första bullbak och jag är 35. Så har verkligen inga förhoppningar. Men snart kan jag inte hålla mig från att testa

Min mens kom nu. Så alla symptom var falskt alarm :(
Svar på tråden Stick/hugg i äggstock