• Susie

    Brudarna babblar vidare 8

    Hej Brudar!{#lang_emotions_flower}Icka, Gud du är för söt! Tack! Jag förstår att det känns som en evighet och att veckorna verkligen går sakta nu för dig. Men snart så är du vips i v 16 ska du se
    När kommer de göra nästa kontroll på dig och inskrivning? Kram!
    Ps. Bellybelt köpte jag i en mamma affär uppe på avenyn i den där lilla gallerian uppe vid götaplatsen, annars borde ju MUMS ha, ligger väl i Linné? Och säkert andra mamma affärer

    Åsa, Tack va snäll du är! Blir så glad att läsa om Saga och minns tillbaka när jag var i samma sits med Jolina och när de satt där på golvet och flaxade med armarna Visst är det mysigt att komma till öppna förskolan?! Jag tyckte det va lite småtöntigt stundtals men träffade ju min bästa vän där första gången.
    Tiden går ju fort, men det man glädjs åt hela tiden är ju att de kan mer o mer och utvecklas så mycket! Kram till dig!

    Lilla Trieste, TACK! Ja, det där med pengarna är lättare sagt än gjort för oss då vi inte har speciellt rika föräldrar som kan ställa upp och för tillfället har det jädrigt knapert själva (för en gångs skull!)....Men det får ordna sig bara, så är det.
    Hur går det med gården, hästarna, huset och framförallt Romeo? Berätta lite snälla? Har du lagt in nya kort?Kram!

    Crazyhannah, instämmer helt med Ickas ord. Konstigt att mensen inte kommit ändå, men är det en hormonspiral kan det nog ställa till det lite i början och även med flytningar osv. Kolla så fort du kan med din BM
    Kram!

    Domenica, hej gumman! Har inte sett till dig lika mycket på ett tag! Hur går det med allt? Mammakläder och kläder till bebis?! Berätta nu! Jag måste få vara delaktig, det vet du Hur är det med hjärtat? Hoppas allt är bra och tänker på dig!
    KRAM!

    Ego.....
    Börjar så smått ta mej samman efter tre dagar hemma från jobbet, legat nerbäddad, läst tidningar, FLat, tjutit om vartannat och bara söööövit.... Idag har jag pratat med en sköterska på kliniken och efter det känner jag mig som en ny människa!{#lang_emotions_sunny}
    Hon gick igenom våra embryon igen och var väldigt hoppfull, och poängterade igen att det vi har är jättefina embryon och mååånga osv. Förklarade att det i vårt fall blir lika hög chans som vid förra Ivf ca 50%{#lang_emotions_laughing} så länge embryot ser optimalt ut efter upptining, eftersom vi har så många kommer de söka efter ett som är optimalt då. Så nu dag 10 den 17e Feb ska jag börja med ÄL test (det blir det dyra nu, CB digital känner jag och när jag får utslag så får jag en tid på kliniken 3 dagar senare för att stoppa in den lilla cellen
    Hon var otroligt peppande och förklarade hur man kastas mellan hopp och förtvivlan och att det är ju svårt att ladda om positivt.
    Så nu ska jag försöka se positivt och det är ju lättare nu när man vet att man snart kan börja hoppas igen!

    Många Kramar till er och ha en mysig helg!{#lang_emotions_heart}
  • Susie

    Godkväll brudar!

    Igen, förlåt för min dåliga närvaro{#lang_emotions_yell}
    Tänker på er jämt och har läst så fort jag haft tid! Blir lite kortfattad, är otroligt trött och just nu är det lite mycket med allt.

    Domenica, hoppas du mår bra gumman och stackars dej vad du bränt dig! Kramar om!

    Jag testar här...men vet faktiskt inte när ´ÄL kan tänkas infinna sig! Börjar bli lite nojjig av det och trodde allt att jag skulle få ett utslag i helgen men icke
    Jag meddelar såklart när det väl händer.
    Hoppas ni är OK med att jag är lite frånvarande just nu, har lite mycket med allt det här i psyket och behöver fokusera lite på jobbet nu sista veckan. Yrseln och nackproblemen är tillbaka men imorrn blir det akupunktur

    Icka, skönt att se att du mår bra gumman och superduper tack för all pepping!!! Jag ska så fort jag haft ÄL köra med albyl, jag minns inte hur mycket per dag? Minns du? 1/3dels tablett vet jag, men var det 1/3 per dag? Jag var på "core" på friskis i onsdags, skrubbing och massage igår och måndag akupunktur och även nästa måndag så får vi se om " timingen" passar, inträffar ÄL i veckan behöver jag ju vara där i helgen och inte säkert det finns tider då. Jag får nog troligtvis inte utslag på test imorrn heller så då blir det säkert till helgen jag ska till kliniken......OM ÄL ens behagar dyka upp den här veckan. Den verkar ha blivit avbruten.......var på gång tror jag sen nu inget
    Jag uppdaterar

    Crazyhannah, Grattis till Gabriel!!! Va duktig du är!!!! Jag gjorde Jolinas 1års tårta på Lilla Anna, aldrig mer säger jag!
    KRAM

    Många Kramar till er andra! Tittar in såfort jag mår lite mer piggelin

  • Susie

    Domenica, SMÖRJ SMÖRJ SMÖRJ! Vileda har väl nån speciell olja?
    Det är nog ingen fara ska du se! GRATTIS till V29, nu jädrar är det nedräkning!
    Berätta lite vad du shoppat?
    KRAM

    Crazyhannah, hur har det gått? Kram

    Icka, vilken vecka är du i gumman? När blir nästa kontroll??? Förlåt om jag frågat förrut.
    Kram

    Lilla T, hur går det supermorsan? hihihi! Puss o Kram!

    Ego:
    Jag är så lycklig idag{#lang_emotions_heart} det var i sista minuten som jag fick positivt utslag på ÄLtest imorse och vi har fått tid för att göra FET på fredag em
    Sååååå lycklig!!!!!! Och samma underbara läkare ska vi träffa.
    Igår var jag också hos en homeopat, otroligt välutbildad och han gick igenom hela kroppen på mig varenda kota knäcktes (inte minst nacken), magen masserades, ligamenten töjdes ut vid bäckenet och så akupunktur förstås! Imorrn bitti ska jag dit igen och lösa upp det som blockar mej Ska även kolla mina ögon imorrn om de kan visa nån hint till mitt nack/yrsel problem som han tror är neurologiskt Ursch! Jag är rädd att jag dras med kroniskt trötthetssyndrom eller nåt.....om inte annat har jag väl vid det här laget blivit hypokondriker{#lang_emotions_surprised}
    Känns såå skönt, och timingen är ju mer än perfekt. Jag läste att chansen är mycket större att lyckas med akupunktur! Jag trodde innan att det inte fanns några studier på det här men enligt en kliniks hemsida (minns inte vilken, tror en dansk) så har studier gjorts som verkligen tydligt bevisat att det ökar chanserna drastiskt och därför utförs akupunktur i samband med ET och för mig är ju ÄL imorrn så det kan ju inte bli bättre
    Hoppas nu!
    Kram på er!

  • Susie

    Icka, Åh gumman, vilken jädra tur! Usch, det är ju verkligen otäckt! Här har det rasat endel också och senast nu i helgen på en kaninutställning....TACK o lov att det hände innan den startade!
    Vecka 11 wooohooooo!!!!!! Det måste kännas så härligt och tryggt! Kommer du göra ett KUB då snart?

    Ja, jag är så peppad men väldigt medveten om att det kanske faktiskt aldrig händer för oss....mer än förra gången, jag tror jag måste ha det lite i bakhuvet även om man helst bara vill tänka tokpositivt! Han...läkaren.....rörde en rejält öm kota....den sista längst ner vid rumpan eller sittbenet (lite intimt, men vad gör man inte för att bli frisk!)och PANG! så knäckte han till den så det kändes som hela baksidan av bäckenet hoppade till "där satt den" Kan mycket väl varit där det legat blockering sa han....... Jag vet ju att de "pratar mycket" och att mycket kan vara orsaker.....men jag försöker att bara låta dom sköta det dom är bra på!
    Kram!

  • Susie

    Godmorgon darlings

    Tog mig lite tid att ta mig hit igen{#lang_emotions_dreamer}men nu är jag här

    Crazyhannah,
    Gud, jag förstår hur nervösa ni är och att det måste vara hemskt svårt att veta hur man ska ställa sig till allt. Jag tycker ändå som Icka att det verkar positivt att de inte hittat nåt och att K har en läkare som verkligen kollar noggrant. Jag tänker på dig och hoppas att den här jobbiga fasen i era liv snart är över! ***Kramar om***

    Icka, Vecka 11, helt otroligt! Jag förstår så din oro, det är väl inte så konstigt gumman!? Jag är helt säker på att allt är bra med din bebis och du kommer få se den lilla fara runt på fredag! Försök vara positiv och tänk inte så mycket på symtom och inte symtom. Jag läste vad jag hade skrivit i min bok, Från V 7-11 var jag ständigt "åksjuk" med yrsel och extremt trött på kvällar, "lägger mig seeeenast vid 21tiden"........ och jag minns också att mina symtom försvann just i den perioden och vet att jag läste att det är vanligt att de "jobbiga" symtomen försvinner runt v 11-13....Du ska verkligen inte behöva oroa dig! Nu ska du ju kunna njuta när du kanske inte mår lika illa som innan och om några veckor runt V 16 så kommer det smälla till och poff så finns det ingen chans att "hålla in magen" längre
    Ang. KUB, jag hoppas du förstog min fråga, det kanske var lite dumt av mig att bara anta att alla vill göra det.....så är det ju såklart inte och då förstår jag verkligen varför det inte känns angeläget.
    Många Kramar till dig och bebis!

    Domenica,
    HA HA HA! *skrattar som fasen åt din mans festbestyr!{#lang_emotions_cheers} för den festen! Hur var den förresten?! Och ännu mer irriterad blir jag när jag läser hur folk kommenterat din mage.....Känner också igen det där men har nog glömt mycket Jag får ju höra lite samma tyvärr av dom som vet att vi gjort Ivf{#lang_emotions_cry} vilket gör mig lessen att folk "skämtar" och gör sig roliga med kommentarer som "blir det 7lingar nu då" Eller kan det bli tvillingar"......... Jag tycker det är väldigt okänsligt, och när de säger så blir man ju lite lessen faktiskt, precis som du skrev så är man likaväl här ett allmänt objekt fritt att spekulera över huvet osv....
    Tänk va nära det är för er nu! Snart har du din lilla bebis hos dig gumman!
    Stackars lilla musen Ursch det måste va jobbigt att bo på landet med flera katter när man är så känslig gentemot djur! Jag grät ju och hade en hemsk ångest för våra fiskar som dog......
    Ursch, det blev inget direkt trevligt avslut! Berätta lite nu mer om shopping?
    Mammakläder, vilka är bäst?
    STOR KRAM!

  • Susie

    Lilla T, Hej gumman! Va härligt att se att det flyter på!
    HA HA HA HA! Skrattar också åt kommentarerna om blöjan och alla gånger du har bytt! Stackare! Hur är allt med Romeo? Han växer och allt går bra eller? Har han lärt sig nåt nytt? Ler han mycket nu? Bertätta gärna lite mer om juvelen!
    Kramar!

    Hej Åsa!
    Fy, ursch va jobbigt att känna sig illamående.....såvida....? *ler*
    Nej hoppas du känner dig bättre snart!
    Ja, man har ju endel att plocka med sen man fick barn....och mer o mer blir det ju!
    Kram!

    Crazyhannah, hur gick det förresten för dig med spriralen? Du var väl orolig ett tag? Förlåt om jag glömt att fråga!

    Moviefreak, Fy, *kramar om*, det är ju verkligen en period och du ska se att allt blir bättre, men vägen dit kan ju kännas förjävlig! Du får försöka gotta dig med lilla L och tänka hur du hade det innan så som ni kämpade...Alltid är det ju nåt Så är det ju tyvärr för de flesta. Hoppas spiralen ska funka bra nu!
    Kramar!

  • Susie

    och så lite om mig
    Vi var ju uppe i fredags och allt gick smidigt och jättebra!
    Vi hade tur som fick samma läkare, tycker han är helt underbar i dessa samanhang! Han sa att det första embryot som de tinat inte hade nån bra kvalité alls....och att det andra var perfekt. Är så glad för det och att det tex inte hade tappat en cell (som jag läst att det kan hända, chansen minskar ju lite då) så vår chans är ju precis lika stor som sist. Han påminde extra om, eftersom han vet att man känner att "om det inte blev nåt sist, varför skulle det bli nu"...att det är en ny spermie, ett nytt ägg, alltså helt skilda/nya förutsättningar mot sist. Det känns ju ganska skönt att ha de orden i åtanke när man tvivlar.
    Försöker att vara positiv men visst är det svårt redan nu....Jag bara ber att det är våran tur nu och att jag ska få börja shoppa mammakläder snart och dagen jag ska berätta för Jolina, men visst är man inställd på att den dagen kanske aldrig kommer. Men nu jäklar! Det jobbiga får jag ta sen om en eller två veckor!
    Massor med kramar till er underbara!

  • Susie

    Hej hej!

    Icka, har tänkt på dig hela dagen.... GRATTIS! Gud jag känner mej sååå upplyft av ditt inlägg, vilken lättnad! Jag är så himla otroligt glad för er! Och VILKEN planering!!! Det är ju underbart! Nu kan du njuta vännen!!!!{#lang_emotions_heart}
    Massor med kramar!

    Vill så gärna skriva mer till alla er andra och tänker så mycket på er ska ni veta! Saknar att vara i daglig kontakt och hoppas jag ska ha lite mer ork och tid och kanske känna mig lite mer i fas med er andra framöver....nån gång. Jag uppskattar era tankar på mig så mycket, det värmer mej verkligen då jag har kommit ganska långt och nära att ge upp hoppet till bebis....än är vi ju inte färdiga med våra försök men den framtiden närmar sig ju....vi kommer ju inte försöka i all oändlighet osv....
    Min dotter fyllde 5 igår och hela helgen var planerad med både barn och säktkalas....både jag o sambon fyller ju i Mars med....Men på em kom den hemska kräksjukan då min lilla älskling kräktes ner hela bilen....på sin födelsedag o allt. Har var uppe i natt, bytt lakan och sovit bredvid......nu ikväll har febern gått ner och inget mera kräks...och hon sover gott, så jag har haft endel att fixa med
    Med mig är det bra, Bim på tisdag/onsdag och har inget som skulle tyda på nåt annat än mens, men vad fan ska man göra liksom? Bara att gilla läget som nån sa...eller hur ska man ställa sig till nåt sånt hät plågsamt, det är ju nästan ironiskt och börjar nästan övergå till skrattretande..... Det enda jag får hoppas på nu är att den där "spåtjejen" som stog på sig och menade att hon såg 5 framför sig (5 år mellan barnen)...hon sa ju att det blir med hjälp av Ivf och att hon såg oss med barnvagn....kanske kan man hoppas att det händer nu då Jolina blev 5 just igår och kaaaanske får man en fin 35års present?! Sist fick jag ju världens finaste 30års present?! Ha ha ha! Hoppas kan man ju........
    Ja, jag har haft små kramper till och från som för övrigt får mig att få hjärtat i halsgropen....så mycket önskar jag!{#lang_emotions_cry} Men ikväll tycker jag mig känna igen vad som är på gång Kramperna har jag för övrigt haft massor med gånger förrut med men de har en tendens att vara förnyade varje månad{#lang_emotions_dreamer}
    Hörs snart darlings!
    KRAMAR!!!

  • Susie

    Hej Lilla T och alla andra underbara!

    Sicken sööööt bild på killen! Va inne och hoppades på fler uppdaterade foton! Hur är det med er? Hur går det med allt tycker du?
    Va gullig du är som tänker så mycket på mig, det värmer verkligen i den här förbannade prövotiden!{#lang_emotions_heart}
    Idag kom menshelvetet. 
    Vad ska man säga? Göra, känna, tänka?{#lang_emotions_cry} Jag är helt tom innuti och nu vet jag hur det känns att vara riktigt infertil, inte ens att man skulle ha tur med Ivf heller.....det förstog jag redan innan det drog igång också, men innerst inne vill man ju hoppas och inte vara negativ. Det är ju sååå många som får hjälp med Ivf osv...men INTE VI INTE. INTE VI SOM FICK VÅR DOTTER PÅ ETT FÖRSÖK, SOM INTE HAR FÅTT ETT ENDA SPÖKSTRECK PÅ 2 ÅR, SOM HAR BÄTTRE RESULTAT ÄN DE NÅNSIN SETT PÅ IVF KLINIKEN....FAN va bitter jag är! Hoppas jag får vara det.....Jag är ju så enormt lycklig att jag har Jolina och jag njuter verkligen varje sekund med henne.....men det är ändå så jag känner. Jag hade det på känn och har inte den minsta förhoppning inför vårt "sista" Ivf.....
    Förlåt mitt depp, men jag hoppas ni förstår mina kära vänner. Jag håller mej nätt o jämt uppe glatt på ytan på jobb och med vänner men innerst inne är jag så jävla knäckt och vill bara lägga mej ner o vakna om några månader!
    Smabon, småskrattar och säger "jag orkar inte ens bry mej" "inget är ju fel"....det är vad han har att säga när jag skriker JÄVLA MENSHELVETE och tjuter som en idiot instängd på toan medan Jolina fortsätter att önska sig en lillasyster 5 gånger om dagen!!!!!{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell}{#lang_emotions_yell} Ursch jag orkar inte med det här längre!{#lang_emotions_cry} VAD har jag gjort som ska få det såhär liksom?! Jag har ju massor med andra problem som jag trodde det var nog med......Vi har ju haft det svinkämpigt med Jolina när hon var liten, grava cellförändringar som man va livrädd skulle va cancer, hormonrubbningar efter graviditeten så man inte ville/kunde ha sex på 1 år, ingen båt har vi råd att köpa (som vart en av mina stora drömmar), inget hus kan vi ta lån till heller..... Och ALLT är saker som jag inte har en jävlaste chans att påverka! Som det känns just nu så är det bara Jolina som är det enda jag har som jag är så lycklig över.
    Förlåt igen, var bara tvungen att få ur de här jobbiga tankarna ur huvet!
    Stor KRAM till er!

  • Susie

    Jo en sak till...inte fått ur mej allt{#lang_emotions_cry}
    Inte kunde man få behålla det andra enda kära man älskar heller....Michael och hans musik och det är ju bara toppen på isberget.
    Och så klychan......" Jag slår vad om att det tar sig nu när ni försöker innan ert nästa IVF"
    JASSÅ GÖR DU?????? MED HUR MYCKET DÅ???? ISÅFALL ÄR JAG GÄÄÄÄRNA MED !!!!!! hade jag lust att säga......men bet ihop och tjöt ännu mer efter vi lagt på telefonen. (en kompis)
    Nej det kommer inte bli nåt då heller....Jag kommer förbli deprimerad över det här resten av livet och Jolina kommer lida mer än nåt annat barn som inte fått syskon, de flesta verkar inte bry sig på samma sätt. Sådär är kommentarerna nu och nästa gång kommer "det blir väl inte sjulingar nu"?!
    Ursch, jag gråter ihjäl mig efter att få uppleva det där igen och få en till liten som man älskar så mycket. Jag tror verkligen folk inte fattar vad de säger när de säger så, jag menar, när man vart uppe och satt in ett embryo...så vet man ju att det är början till sitt barn, och då känns det extra mycket med den typen av kommentarer.
    Nattis o Kram igen!

Svar på tråden Brudarna babblar vidare 8