• Tian 10

    Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!

    Vi har nu alla flyttats från BIM-lista till bf-lista eller då fick vi vår bebbe-lista.

    Detta är listan för oss, underbart härliga supermammor, som hängt ihopa från:
    Nå´n som är 30+ och försöker få ett +?

    Vår Lista:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m49073443.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-22 16:45
    Nu är vi igång igen :)!

    Bf
    Sjöberg 11 december 2011
    Smoolan 24 december 2011
    Ninni 16 januari 2012
    Aanja 22 februari 2012

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-11 10:46
    Bf
    Tian 19 augusti
  • Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!
  • Morsan

    Shea: Grattis till killen! Kul att veta könet, blir ju mer verkligt då kan jag tänka mig. Längtar till vårt ul som vi ska göra privat om 2,5 vecka, då får jag veta!! :) Vad innebär det att pojken kanske får ökad risk för uvi? Nu i början eller senare under livet? (Dum fråga kanske...)

    Smoolan: Välkommen tillbaka, har ni haft det skönt? Jag har också mitt första bm-besök sedan inskrivningen på torsdag, men hysterisk som jag är har jag ju redan varit där två gånger för att lyssta på hjärtat och lämna up. Vet inte heller vad jag tycker om min bm eg. Hon är väldigt pratig, ibland känns det inte som att hon knappt lyssnar.


    Hysteriska jag var hos läkaren idag för att se att allt fortfarande är ok. Låg vaken inatt flera timmar och hade ont i magen. Typ en kombination av magknip och mensvärk. Men allt såg såklart bra ut... Sammandragningarna har minskat lite så har en teori om att det kanske hängde ihop med förkylningen jag haft som nästan är helt över nu. Hoppas de försvinner helt snart, det trodde läkaren att de skulle.

  • fialia78

    Tack smoolan!! {#lang_emotions_flower}. Jag är ju bara såååå lycklig. Men så otroligt trött nu.. Vill bara sova hela tiden. Tillhör ju själva grejen hihi..{#lang_emotions_wink}Shea: Ett bamsegrattis till lillkillen!!!

  • Tian 10

    Smoolan, hur var semestern?

    Fialia; hunnit sjunka in lite nu?

    La changa; det är så lätt att oroa sig, speciellt när man har ont av graviditeten (har också haft väldigt ont innan). Men, tänk att sannolikheten säger att allt ska gå bra, för det gör det ju nästintill alltid! Det kommer gå bra för dig, och mig och alla andra i tråden! Så är det bara!!!


    ♥Lill-killen kommer 3 april♥
  • 7 michelingodingar

    shea: grattis till en kille

    smoolan: jag vet inte men kan ju faktiskt vara så som du skriver!! dom har sagt iaf att barnen har då inte lidit av nån näringsbrist för moderkakan har varit rätt så rejäl o vägt nästan 1,1 kg!!
    nää större portioner äter jag inte heller är så mina barn i många fall äter mer än vad jag gör!!
    välkommen hem!!

    här växer magen o nu är jag inne i v 27,

    lite kämpigt o oroligt just nu men det är inte av bebisen utan mer vår 1 åring som fått 2 "anfall" så igår fick vi en akt tid till barn mott för o utreda dom prata lite löst om epilepsi men samtidigt så stämmer inte symtomen riktigt för det heller, var ju in första gången det hände till VC då trodde jag han fått en hjärnblödning eller stroke men då sa läk att det var pga kristallerna i örat men varken bvc eller barnmott tror på det!!

  • 7 michelingodingar

    aanja: vad skönt att det ännu en gång inte var nån fara för bebis

  • Shea 1

    Barbamamman: Usch så obehagligt med din kille, hur går man vidare med det nu då?

    Inte lika besvärligt, men rätt trist: Blev hemringd från dagis idag, sonen hade kräkts massor... jag slängde mig i bilen (har 30 min att köra genom skog och ödemark) mitt emellan började varningslampor att blinka på panelen och det pep och hade sig. Jag körde vidare, vad skulle jag göra där ute i skogen??? Lifta???

    Nu sitter han förnöjt i soffan och tittar på Musses klubbhus. Vi har Playhouse Disney-kanalen månaden ut, E. älskar nästan alla program där. Alla är läskigt överpegagogiska och ska "lära" barnen något typ engelska, räkna o.s.v. Jag tycker att det är lite larvigt, ung. som om vi skulle lära oss spanska via Desperate Housewives, liksom... (och jag är ändå lärare...)

  • 7 michelingodingar

    shea: ja fy vilken panik jag kände första gången det hände
    ärligt talat så vet jag inte hur dom kommer gå vidare nu men får ju träffa barnläkare på måndag så får vi se sen vad dom säger o vad man ska göra!!
    ska iaf köpa en hjälm åt honom på måndag för hans balans är inte alls så bra som den borde vara sen första anfallet kom så han ramlar mycket o slår i huvudet så han är mer blågrön än hudfärgad!!

    stackars liten jobbigt när dom kräks ju usch, men vad sjutton var det som hände med din bil då???

    haha ja musses klubbhus kollar dom på ibland här o visst det är väl bra o ha ett lära sig program så men ja jag kan hålla med om att allt ska vara så himla äckligt pedagigiskt emellanåt!!

  • Shea 1

    Jaha då har vi fått duscha igen... han verkade så pigg och var jättehungrig så han fick äta tre fiskbullar. Dom kom upp med blixtens hastighet...
    Men det är ganska häftigt med små barn, för sekunden efter vill han leka igen!

    Men jag vill helst inte ha någon magsjuka, jag tvättar händerna noga och spritar dem sedan...

    Bilen vet ja g nte riktigt, verksta´n tyckte vi skulle avvakta för givarsystemen kan vara lite för känsliga, speciellt nu när vädret är så svängigt. Våran Peugeot är nog inte gjord för minusgrader. Om det är typ kallare än -0,5 så fryser handbromsen, så vintertid kan vi inte parkera i backar... HÖH!

  • Shea 1

    La Changa: De menade nog ökad risk för uvi i livet...det är väl inget jättehandikapp direkt, men det kan ju vara rätt besvärligt för de som har ofta. Jag har tjtjkompisar som får det jättelätt och det är ju lite jobbigt.

    Jag frågade om det hängde ihop med andra problem men det gjorde det inte. På ul v.12 sade hon "bra, här ser vi ett näsben, avsaknaden av näsben hänger samman med XXsyndromet" (vad det nu var, minns inte) så jag blev lite orollig att vidgat njurbäcken "betydde" något annat.

  • Shea 1

    Tur att man har en underbar sambo, han kommer att sova med E. inatt, för att inte jag ska bli smittad. Jag har ju (har jag berättat det?) dessutom magsjukeskräck. Det har varit värre, jag har varit nästan fobisk (på rikigt alltså...)
    Härligt att jag klarar av att torka äckel-päckel-fiskbulle-spya iaf!!

Svar på tråden Nå´n som är 30+ och fick ett +? Del 5 (fortsättningen)!