Inlägg från: WhiteAngels |Visa alla inlägg
  • WhiteAngels

Hjärtebarnen

fulltilt skrev 2011-01-07 19:45:19 följande:
    Okej. Tack för ditt svar. Ja, det är ju alltid en chock när det kommer så oväntat. Min son är oxå en liten kille, vi får väl se om han växer på sig senare. Han blir alldeles snart 4år. När doktorn i måndags lyssnade på  hjärtat hörde han ingenting utan sa att de lät så fint men ville ändå kolla EKG när vi ändå var där...och tur var väl det....vad detta nu ska innebära. Kallelse vidare skulle komma nästa v.  Känner mig orolig men försöker tänka att det inte behöver vara något...största funderingen ligger just i att om EKG kurvor kan vara avvikande UTAN att det är ngt och trots man låg still typ...det är det som maler just nu i huvudet....fy.....tänker på er alla....
    Bättre att kolla upp en gång för mycket än en gång för lite !
  • WhiteAngels
    Börjar redan nu bäva för en ny tid i brevlådan..fast jag vet att det är ett par veckor än dit....
  • WhiteAngels
    Någon som bara går på årlig kontroll??

Eftersom jag pluggar och ska jobba med sjuka barn och ungdomar när jag är färdig har jag faktiskt önskat mig 4 st praktikplatser till hösten faktiskt bland annat barnkardiologen.Får väl se vart jag hamnar men det hade varit en spännande plats
  • WhiteAngels

Det börjar närma sig att en tid ska dimpa ner i brevlådan..Jag vill inte ..Är rädd att få reda på att det har förvärrats..Har nog inte trots att det är 10 månader sen beskedet nu riktigt fatta..

• WhiteAngels
    helma skrev 2011-03-15 16:52:46 följande:
    MRobson - opererad i Lund eller? Jag vet att Lund och Gbg har lite olika sätt att operera annars och olika tankar om saker. Kanske därför de inte satt en mekanisk klaff heller? De jag pratat med är opererade i Gbg... alltså eg har det väl ingenting med saken att göra utan bara jag som funderar högt...

WhiteAngels - nej undersökningar känns aldrig bra klump i magen och oro... hoppas det ser så bra ut som det kan göra

mirakel08 - efter narkos eller bara undersökningar mm så är det jätteoro här hemma, ynkligt, klängigt, otryggt och mardrömmar och sömnsvårigheter
    Ja det hoppas ju jag med,men någon förändring till det sämre har det säkert blivit på ett år.
  • WhiteAngels
    Ni som går typ på kontroll en till två ggr om året ,hur långt innan brukar ni få eran kallelse?
  • WhiteAngels
    Ogi skrev 2011-03-31 23:07:52 följande:
    Kom att tänka på en sak... Ni med barn, där felet upptäckts sent; hördes inga blåsljud eller andra avvikelser vid alla olika kontroller då man lyssnat på barnets hjärta? Vet ju om några fall, där man helt enkelt missat ett blåsljud men jag trodde det var mer ovanligt än det verkar vara.
    Min son var 6 år när det upptäckes av en slump.För mig är det en gåta hur man kan missa två fel på hjärtat.
  • WhiteAngels

Hä går jag och väntar på kontroll för hjärtat,men ingen tgid har kommit än.Antar att dom har ganska mycket att göra..

• WhiteAngels

Jag börjar undra var vår tid till den årliga kontrollen tar vägen..samtidigt som jag bävar för det vill man ju ha det gjort...Obestämd

• WhiteAngels
    mammi85 skrev 2011-05-17 17:56:36 följande:
    hej , vill bara säga tll dig att hör av dig till dom så får du tid snabbt. Vi skulle ha tid i april  ochjag hade gått och oroat mig sedan i januari men vi fick inte tid i april så jag ringde och vi fick en tid så snabbt, dom sa att det hade glömt oss så nu den 5 maj va vi där och allt såg bra ut , man vill ju bara gör undersökningen fast man bävar för det , känner din oro och vet hur du känner dig. kram
    Tänkte vänta ett tag till.Det föds ju mycket barn nu på vår/sommarkanten och operationer och liknande går ju före.
Svar på tråden Hjärtebarnen