Inlägg från: lindamartina |Visa alla inlägg
  • lindamartina

    Bästa dansbandslåten

    Hej! Vilken är er dansbands favorit låt? Många rynkar ju på näsan åt dansband men många har ju ändå lyssnat på det ibland, så någon favorit finns väl? Nyfiken och se vad folk tycker och vilken dansbandslåt som går hem. Jag tycker om "Den stora dagen" med Vikingarna för den har en fin text .

  • Svar på tråden Bästa dansbandslåten
  • lindamartina

    Det var bra låtar ni gillar tycker jag. Är också förtjust i LS faktiskt.. och segla din båt i hamn är en bra låt, dn hade jag glömt bort men kommer ihåg den när jag hör den.. kram

  • lindamartina

    ja det är den , lät kanske som om det var LS som sjöng den men det är det ju inte

  • lindamartina
    vaxdockan skrev 2010-03-23 01:41:18 följande:
    Lyssnar inte på dansband men en låt som jag aldrig kan glömma och gillar att lyssna på är "Inget kan stoppa oss nu" med Blackjack. En riktig klassiker! 80 tals nostalgi så det står härligt till. Får en på bra humör.
    Ja den är bra :)
  • lindamartina
    Smokie skrev 2010-03-28 18:38:32 följande:
    Raring, Nu är det fredag igen, Sista dansen, Vem håller om dej nu, Österäng... det finns massor. Tack och lov!
    Österäng och vem håller om dej nu har jag nog aldrig hört..
  • lindamartina
    Miss Cee skrev 2010-03-28 20:59:21 följande:
    Hus till salu - Sven-IngvarsByns enda blondin - Sven-ingvarsJag älskar bara mer - Christer SjögrenVÄgen hem - VikingarnaMed vinden kom en sång - VikingarnaKan man gifta sig i jeans - LOtta EngbergEvery little dream - Kicki Danielsson
    Med vinden kom en sång kommer jag ihåg med Vikingarna men den är ganska gammal va?
  • lindamartina
    AE77 skrev 2010-04-12 15:58:05 följande:

    ">

    " target="_blank">

    Underbar med Scotts!! Helt underbar!! =)
    Den har jag hört. Den är bra. Scotts är ett bra band
  • lindamartina
    AE77 skrev 2010-04-15 15:43:59 följande:
    Ja... Scotts är det bästa dansbandet enligt mig =)
    Ja dom har ju en mycket snygg sångare också :)
  • lindamartina
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-15 18:44:54 följande:
    Älskar dansband och varit ute mycket förr och dansat *Tänker tillbaka*En låt bland mina favoriter är ju GIVETVIS:PERIKLES-var ska vi sova inatt
    Ja den gamla låten :) den e ju ganska go ju. Jag tycker om dom gamla dansbandslåtarna rätt bra
  • lindamartina
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-15 18:46:24 följande:
    Eller låten "Vem får nu se alla tårar mot din kind" gillar jag med, black jack- Inget stoppar oss nu, ja det finns massvis
    Vem får nu se alla tårar mot din kind är väl Wilmer X låt? Inte för dom e dansband men låten e ju som skapt för ett dansband, jätte bra :)
  • lindamartina
    Nallepuhmamma skrev 2010-04-15 18:58:23 följande:
    Japp det är ju Wilmer X men när vi var ute och dansade var det många dansband som gjorde den så fruktansvärt bra Lyssnar du själv mycket på dansband?Ute och dansat mycket?Var några ggr på olika ställen men bäst var ju Ekebofestivalen när den var
    Är inte så mycket ute och dansar men jag lyssnar gärna på musiken. Jag älskar musiken
  • lindamartina
    stjärnmamman skrev 2010-04-15 19:15:43 följande:
    just nu har jag en favoritlåt men den är med en finlandssvensk sångare som heter Bo-Håkan Söderholm.låten heter Du i mina drömmarMin sons farfar har gjort låten
    Okej va kul att ha nån i släkten som skriver låtar. Hoppas ja kan höra låten någon gång
  • lindamartina
    stjärnmamman skrev 2010-04-16 09:24:30 följande:
    Ja han har haft ett eget dansband .. Men i dagens läge så gör han bara musik till dansbandslåtar o sen spelar han på pensionärsträffar o sånt.. Han spelar dragspel..Den låten som jag gillar så mycket var med i nån slags liknande melodifestivaltävling i Finland.. Alltså inte finska melodifestivalen  utan det hette nåt annat. Dom kom bara 4a i tävlingen Förrut kunde man höra låten på nätet. Men dom har tagit bort den...Min sons farfar firade förra året 50år som artist.. Han heter Stig Snickars
    50 år i branchen var inte illa. men många dansband har väl hållit på väldigt länge också. typ Flamingo och Lasse Stefanz. det är massor av år
  • lindamartina
    AE77 skrev 2010-04-19 14:04:22 följande:
    Scotts släpper sin nya platta på onsdag (den 21/4) och heter "vi gör det igen" Två av låtarna ligger på youtube om man är nyfiken =)
    Okej tack för tipset, det måste jag kolla in. Då kanske man ska köpa deras nya skiva då på fredag. kram
  • lindamartina
    AE77 skrev 2010-04-22 14:36:41 följande:
    Det tycker jag absolut!! Den var superbra!! Ligger även på Spotify om man vill lyssna på den först =) Är inte ledsen över att jag förbeställde den om man säger så =) Har flera favoriter på den, en av dem är Jennie, en fartfylld låt som är man får riktig partystämning av att lyssna på =)
    Jag köpte Scotts nya album och blev nöjd. vilken bra skiva :)
  • lindamartina
    msister skrev 2010-04-28 14:19:08 följande:
    En runda i baren med Lasse Stefanz och Plura & Adress Rosenhill med Stefan Borsch men den låten är kankse mer nostalgisk än bra.
    Ja Stefan Borsch musik är mer nostalgisk ju..
Svar på tråden Bästa dansbandslåten