• Åttan

Här peppas det, del 9

Tack för länken cornelia.. tycker som du.. tråkigt att tappa kontakten..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan

Oj.. har jag missat att uppdatera er? jag trodde att jag hade gjort det.. hmm.. dåligt minner förtillfället tror ja.. eller "gravidhjärna"

Jag är nämligen GRAVID!! JA ni läste rätt..

Är i v6 går in i V7 på onsdag.. så det är ju fortfarande tidigt. men vi hoppas att den lilla 8an vill stanna hos oss nu.. vi ska på vårt första VUL den 22/2 så då kanske det kommer sjunka in mer att jag verkligen är gravid!

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-02-07 14:09:23 följande:
    nej men vad är det jag läser?! ÄNTLIGEN!! GRATTIS!!! Vad ROLIGT! När är bf? varför kallar ni den 8:an?
    BF enligt FL är den 5 oktober.. kallar den för 8:an för att den hade utvecklat sig till 8 celler redan på den andra dagen..  normalt har den bara 4 celler på den andra dagen.. så det var en stark rackare.. vår lilla 8:a!
  • Åttan

Ni som har mig på Facebook, skriv inget om det här där..

• Åttan
    jakeline skrev 2010-02-08 06:26:23 följande:
    åkej! :) jag är här också
    välkommen.. 
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2010-02-08 19:40:08 följande:
    Äntligen Jeskan!!! Massor av grattis till er!Miniluvan, skönt att det gick bra på KUB.Vi fick se vår lägenhet idag och den är precis så bra som vi minns den för ca 8 månader sedan! Lånen är påskrivna och klara så sambon behöver bara hämta kvittot på fredag för att betala lägenheten.
    Tack snälla..

vad spännande å kul med nya lägenheten.. förstår att du längtar.
  • Åttan

GI metoden kan jag rekomendera...

• Åttan

Ingen som testat GI????

• Åttan
    jakeline skrev 2010-02-12 21:13:19 följande:
    kanske lite dyrare, men egentligen inte så mycket. Inte om man räknar på det. Och ett mål om dagen så håller väl en sådan förpackning ett tag... Tycker att alla dieter och kosthållning medför en lite högre kostnad egentligen. :P bästa är ju att hålla sig till tallriksmodellen, men öka på grönsakerna och minska på kolhydraterna. nope. Har funderat... men har inte orkat sätta mig in i det. Jag är inte bra på att dieta.
    Gi är ju jätte enkelt... bara att dra ner på kolhydraterna.. byta ut dem mot nått annat.. fett får man äta men inte så mycket kolhydrater!
  • Åttan
    Cornelia13 skrev 2010-02-14 21:29:33 följande:
    Usch!! Jag är fullständigt värdelös. Tre dagar lyckades jag med den rena kuren sen var jag helt upp i det blå. Känner mig verkligen så misslyckad!! Hur gör folk för att få en balans i vardagen, även dem som inte jobbar som aldrig jobbat?? Väger i detta nuläget ca 70 kg och är bara 1,53 cm så mitt bmi är farligt nära fetma, huu vill verkligen inte väga detta. Tror jag förnekar mycket kommer inte ur den negativa cirkeln, sitter hemma i mina mjukisarmoch blir bara påmind om överflödet då jag måste tränga in fläsket i mina extremt tajta jeans när jag ska till stan eller om jag ska på nåt galej...Sorry behövde bara bli av med lite ur mitt hjärta
    Men gumsan då.. kan du inte testa nått annat där du verkligen får äta så att du slipper svälta dig själv? jag kan fortfarande rekomendera GI.. men behöver ju inte följa den slaviskt utan bara byta ut de flesta kolhydraterna mot nått annat.. tex mot mer grönsker, istället för pasta å potatis så kan du äta bulgur el cuscus.. ta bort brödet till frukosten om du äter det å ät ägg istället om du tycker om det.. så gjorde jag å jag gick ner på det.. nu äter jag bröd igen för att jag blir inte mättt annars.. men innan jag blev gravid nu så hade jag inte ätit bröd sen i början på sommaren..
Svar på tråden Här peppas det, del 9