• Åttan

Här peppas det, del 9

Tekla78 skrev 2010-04-06 20:12:58 följande:
    Jodå, den 24:e smäller det och jag blir Mrs Widö Bara lite drygt två veckor kvar och vi har inte fixat något till innan! Men ska det bli av måste det ske diskret... Konstigt bara att meddela jobbet och alla kompisar eftersom vi inte sagt något innan.MiAmore, spännande... Vet hur det är detdär med att egentligen inte vilja men samtidigt hoppas. Åh, chefen var inne med sin lilla 5-dagars bebis idag!!! Fick alldeles ont i magen så liten var den :)Hur mår ni preggosar? Allt bra med er med graviditetssymptom och annat? Cravings?
    Spännande.. vad ska du ha på dig? blir det i kyrkan el borgligt?

Jag mår fint.. är trött fortfarande men det har blivit lite bättre..  har lite foglossning då och då men det får man väl leva med.. har ju klarat mig ifrån å spy å det är jag myckte tacksam för.. är som bakfull vissa dagar bara.. men mer än så är det inte..  är mycket sugen på salt å fet mat.. har varit så nu sen jag fick reda på att jag var gravid.. väntar å ser om det kommer upp något mer sug... något mer nyttigare kanske..
    Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan

Miniluvan--> Fin mage

Cornelia--> Jobbigt med mens strul.. hoppas att det sköter sig som det ska snart..

• Åttan

Snart 16 veckor avklarade..  

• Åttan
    jakeline skrev 2010-04-17 11:30:36 följande:
    Underbart! snart dags för RUL då? :) Här kom mensen idag så nu kanske det blir lite mer seriösa syskonförsök. :P
    Ja.. på onsdag så är det 2 veckor kvar.. ska dit den 5 maj.. knasigt..

Åå spännande å sätta igång på allvar igen..
  • Åttan
    Cornelia13 skrev 2010-04-23 20:21:38 följande:
    Själv ska jag ju cykla tjejvättern 12 juni men försöker iallafall, får väl kräkas på medcyklisterna om det skulle ha blivit nåt
    haha.. ja.. eller så slipper du att kräkas så som jag har gjort..
  • Åttan

Tänkte uppdatera er lite..  I onsdags så var vi på UL.. det var en alldeles perfekt liten bebis i magen.. jätte livlig, den låg å sparkade med benen å viftade med armarna hela tiden. Allt var som det skulle.. Lite osamarbetsvillig var bebisen som inte ville visa upp sitt fina ansikte.. låg med det neråt hela tiden.. men ett par bilder fick vi med oss hem iallafall.. Enligt bebisen storlek så blev jag flyttad 3 dagar framåt så nytt BF är den 2 oktober!

Kram på er alla..

• Åttan

Är det någon mer som känner igen sig eller har kännt igen sig i det onda som jag får när jag rör på mig för mycket, framför allt upp å ner upp å ner... tex om man böjer sig ner mycket eller sätter å reser sig upp. Det blir som en kramp el håll känsla i magen.. en liten bit nedanför navlen.. det är där bebis å livmodern befinner sig nu för mig...

• Åttan
    Cornelia13 skrev 2010-05-11 22:19:15 följande:
    Tekla, grattis till giftemålet, verkar ha varit en perfekt dag för er Själv fick jag fullt utslag på ÄL-testet idag så nu vet ni vad jag gör i några dagar
    åå grattis grattis.. jobba på nu..
  • Åttan

Nu har jag varit i kontakt med gynakuten... har haft sen i söndags lite färgat på pappret från å till, nu när jag sist här var på toa å var det där igen så jag ringde- tänkte det var bättre å ringa å fråga än å gå å fundera.  Hon frågade en massa frågor om jag har ont å så... å det är ju nått jag känner, ilande, huggande , å som kraftig älvärk till å från..
    Om det blev värre så skulle jag höra av mig igen å åka in för koll i helgen men om det var som det har varit hittils så skulle jag avvakta tills på måndag å få komma in på en koll då. Så vi får se hur det blir..  nu tror jag innerst inne att det kanske inte är någon fara.. men man blir ju orolig ändå.

• Åttan

Det har inte kommit nå mer färgat på pappret sen i fredags kväll å det borde väl vara positivt.. ?! Det enda som jag känner nu är som ett tryck neråt å hugg å ilningar om jag har donat å grejat mycket som tex städat.. om det borde vara nått att oroa sig för så borde det ju ha fortsatt tycker ja... 

Svar på tråden Här peppas det, del 9