Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-02-19 10:02:26 följande:
    Tekla: Lycka till med flytten! Cornelia: Det är bara att försöka intala dig att det ska gå vägen och att vara medveten om att det tar tid. Kilona försvinner ju inte av sig själv. Själv provade jag viktväktarna för 10 år sedan och det funkade fint för mig. Gick ner 11 kg på 6 mån. Det är ju ganska lagom takt om man vill behålla vikten. Det är bra hjälp om man känner att man behöver stöd och peppning.
    det tyckte jag var ganska snabbt ändå! Kanske vore en idé nu när de finns på nätet... :P
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline

Éomer knatar riktigt bra nu! Men föredrar fortfarande krypningen, men han går mer och mer. Bar ahan får hålla sig lite i håret, eller köra zombiestilen med armarna rakt fram :P

• jakeline
    Tekla78 skrev 2010-02-27 22:23:35 följande:
    Hehe,zombie:) Så fort Ludde hör musik snurrar han nuförtiden. Den nya lägenheten är fantastisk!!! Ljus, stor, fin utsitkt, bra vitvaror... den har allt! Nära till svärföräldrar och sambons moster, syster och kusin också. Så det är toppen att vi får nära till hjälpen. Hoppas det inte blir för mycket "hjälp" bara.
    vad skönt med närhet, det saknar jag. Vi träffar ju de som bor längre bort oftare än de som bor nära. :P knäppt va?
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2010-03-02 14:08:13 följande:
    Jeskan: Om det är så att de erbjuder dig det är det nog gratis, jag gjorde det med Bastian och nu med lilla pyret, det var gratis. Annars måste man gå till privatklinik och då kostar det jättemycket. Men fråga din bm. Inskrivningen är mest prat runt graviditeten, hur du mår och kost, alkoholvanor och lite blodprov och blodtryck. Det klarar du fint utan sambon. Har du kollat upp med jobbet ang omplacering eller havandeskapspenning, för nattjobb kvalificerar ofta för havandeskapspenning då det sliter på kroppen och du måste vila. Min granne jobbade natt i hotellreception och hon fick havandeskapspenning i tre månader. Det är rätt skönt att ha lite tid hemma och förbereda sig. Jakeline: Varför har din logga försvunnit och ersatts med en ful ruta på min blogg?
    det var något tillfälligt fel med tinypic. nu ser det ut som det ska igen. :)
  • jakeline

Nu har jag varit så där borta igen... idag är det sista dagen maken är hemma sen börjar han jobba på måndag. Skrutt ska gå hela dagar på dagis, lite läskigt, men det har gått så bra för honom där så jag är itne så orolig.

Éomer har nu sex tänder uppe och tre nere om jag inte missminner mig. Han knatar som aldrig förr och bubblar som en annan radiopratare. Fröknarna sa att han brukar hålla tal vid matbordet på dagis, så till den grad att de andra barnen stannar upp och lyssnar. :P hehe undrar vad de ska bli av honom...

I övrigt så hänvisar jag som vanligt till bloggen som jag uppdaterar oftare än vad jag kikar in här. :)

väntar på mens också. hoppas lite att den håller sig borta faktiskt...

• jakeline

Jag testade idag, men det blev minus. men det var ett gammalt test som gått ut. Har beställt nya. Återkommer! :P ingen mens och allmänt konstig känsla i kroppen. trött som döden och fryser och svettas om vartannat. fast, jag kan ju vara på väg att bli sjuk också... :P

• jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 11:05:31 följande:
    Spännande! Ni har satt igång syskonverkstaden nu ja? Vilket försök är ni på nu?
    räknar inte försök... blir det så blir det... det lev inget den här gången...
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-03-21 13:23:20 följande:
    Nej det ska jag med försöka låta bli att göra när vi sätter igång, men när slutade ni skydda er då, om man säger så ist? Tråkigt att det inte blev något denna gången
    i december. :) Men det är svårt att inte tänka på det... man känner ju av ÄL rätt rejält så... men nu blir det att ligga lite lågt och sedan köra på i maj istället. inget till decemberbarn här inte.... :P
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-03-21 14:09:09 följande:
    POFF
    Poff?!
    MiAmore skrev 2010-03-21 14:06:16 följande:
    Ja jag tror inte jag kommer kunna låta bli att tänka på det.. Dels för att man ju så gärna vill, och dels för att jag precis som du, känner av äl rätt bra. Nej vi vill inte heller ha något december barn, helst inte ett till januari barn i heller, så vi kommer också ligga lite lågt där i mars-april. Om vi nu inte redan är gravida då vill säga, vilket vi hoppas *ler*
    jag trodde ni skulle vänta till i höst? :)
Svar på tråden Här peppas det, del 9