Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Här peppas det, del 9

äh jag överlever. ;) Än så länge känns det inte som om det är någon panik med att bli gravid igen. Även om jag är bra sugen.

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229♥*~
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-05-17 09:53:09 följande:
    Jag har ingen aning om när jag ska kontakta förlossningen eller när man beräknas som tidig el sen graviditet... Har pratat med dem nu iallafall å de hade inte några tider kvar idag.. så jag fick den första morgon tiden 8,30 imorgon bitti.. har ett stilla sittande jobb så det är bra.. kommer bara att ta det lungt när jag kommer hem å sitta/ligga i soffan.. slutar 14 så det är inte så långt kvar nu.. V21 idag iallafall.. mer än 50% av graviditeten avverkad..
    ta det lugnt nu! som sagt, dumt att riskera något i onödan. Tänk vad fort tiden går ibland!
  • jakeline
    Åttan skrev 2010-05-18 20:44:53 följande:
    Hej tjejer! allt bra med bebben å med mig.. de färgade flytningarna som jag har haft var inget farligt. Jag fick göra en gyn undersökning å hon kollade med VUL å så fick jag kolla på bebben såklart.. Den låg med huvudet neråt å mådde så bra så. Tappen var inte påverkad överhuvudtaget men det var som en blodblandad flytning på den och den var lite blodfylld ( tror jag hon sa ) men det var inget farligt sa läkaren. Fick lämna ett urinprov som inte visade någonting men hon ville ändå att jag skulle in i morgonbitti å lämna ett nytt hos min BM. Det onda i magen som jag känner av är sammandragningar å förvärkar så jag blev ordinerad vila. Ska börja med att vara hemma i 7 dagar som man får utan läkarintyg sen ska jag gå tillbaka å jobba å känna hur det känns å tycker jag att det blir jobbigt- att jag får det onda tillbaka så ska jag ta kontakt med min BM å läkare den vägen för att prata vidare om fortsatt sjukskrivning! Så så ligger det till.. tror inte att jag kommer kunna jobba fullt ut tills det är dax för semester... KRAM
    Det var skönt att höra! Vila nu upp dig och ha det gott!
  • jakeline

Grattis här med Cornelia!  

Här vill vi ha det relativt tätt mellan barnen. Nu blir det ju minst två år i alla fall. Mest för att de ska ha något utbyte av varandra. Mellan mig och syrran är det nästan prick 3 år och vi gjorde inte mer än att bråka med varandra. Mellan makens syskon är det 6,5 år, vilket verkligen är FÖR långt. De hade väldigt lite gemensamt när de var yngre. Det är nog skillnad om man har olika kön på barnen också så... 
  • jakeline

ska hälsa från Jeskan, hon har ingen dator för tillfället och kan bara surfa via mobilen och då blir FL lite svårt. :) så att ni vet att inget har hänt.

• jakeline

Miniluvan: Vi kan stänga av vår spis så att även om skrutt vrider på vreden så blir det inte varmt. Väldigt smart. Jobbigt när man glömmer av det bara... försöker steka korv ovh inget händer liksom. Men vad är det för svägerska du har?! Borde hon inte vara glad för att ingen tog skada?!

Svar på tråden Här peppas det, del 9