• Åttan

Här peppas det, del 9

Morr.. försöker ladda upp bild på vår Prins Casper men det går inte!! Undra varför.. 

För er som inte har mig på FB, .. så kan jag stolt tala om att han är här nu.. Vår älskade Prins Casper.. han föddes natten till fredag efter16 timmar kl 00,46, 4270 g tung och 53 cm lång..  

Förlossningen gick bra, den startade med värkar hemma natten till torsdag, torsdag morgon kl 08,00 var vi på bedömningssamtal och fick då reda på att tappen var utplånad och jag var redan öppen 3 cm så det vart raka vägen ner till förlossningen..  vid 11 tiden testade jag på lustgasen för första ggr då jag inte kunde andas genom värkarna längre och vid 17,30 tiden så tog jag eda för att lustgasen ej gjorde någon verkan nå mer än att jag blev snurrig i huvvet.. Edan tog dock för bra så jag blev värksvag istället, fick värkstimulerande dropp men trots det så kände jag tydligen inte av krystvärkarna så pass mycket som man tydligan kan/ ska göra så på slutet så fick jag krysta ut honom på ren viljekraft för att BM sa att NU måste han ut..  men det gick ju det med.. 

Sprack dock lite olyckligt så de ej kunde sy mig på förlossningen utan fick vänta till morgonen på att få sys på Operation ( bye bye fika bricka, höll på å dö av hunger), det gick bra å jag fick komma till BB vid 12 tiden på fm å träffa min älskade lilla familj.. Hjärta

• Åttan

Hej på er!! Kikar in en snabbis medans lill prinsen sover.. snart vaknar han igen å vill att mamma ska öppna upp mjölkfabriken..

På fb så uppdaterar jag oftare eftersom att jag kan gå in via mobilen.. men det har ni ju redan sett..  Vi äter å sover å byter blöja å sen så försöker jag dona lite däremellan oxå.. det lilla jag hinner.. man hinner ju verkligen inte med nått annat än å amma känns de som.. men det är väl som det ska var.. POFF så var den dagen borta..  dagarna går såå fort.

Får se hur det blir imorgon när M börjar jobba igen.. vi har varit själva korta stunder denna veckan men inte hela dagar..  eftersom att jag fick brisningarna som jag fick så får jag inte lyfta nått mer än vad Casper väger på 3 veckor.. så det är 2veckor kvar nu.. det gör det hela lite mer kompicerat..  men man får försöka göra det bästa av det hela..

Tror att M har blitt lite rastlös av att vara hemma.. ser ut som ett bombnedslag här hemma.. håller på å möblerar om å donar om i kontoret/ gästrummet å det blivade barnrummet...   eller så har boningskänslorna kommit till honom nu när prinsen är här hos oss..

Cornelia; Fin fin mage.. saknar min lite lite .. faktsist..

Miniluvan; jag kände inte nått under själv förslossningen när jag sprack.. vet inte om man gör det.. men NU är det inte skönt.. går på värktabletter 3 ggr/dag.. men har lite ont däremellan ändå.. ska äta tills på torsdag.. får se hur det känns efter det.. annars så får jag nog ta å ringa till gyn på sjukhuset å fråga om jag kan få nått annat eller om jag kan få forsätta å äta lite till.. 

Jakeline; söta lilla magen..

Längtar efter skatten i magen..
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-10-27 13:17:33 följande:
    Fick ett starkt utslag på äl-testet idag! Det kom fram efter bara 30 sek. *ler* Räknar med att jag har äl imorgon eller på fred, så bim runt den 11-12/11. (men jag hade väldigt ont i äggstockarna hela kvällen igår, så det KAN även ha varit så att jag hade äl redan igår även om jag inte fick utslag på äl-testet då. Men det kan ju även ha varit ägget som börjat lossna, men inte lossnat helt, sas. *svammel* ) Vi fick till det igår kväll, och så fort jag kommit hem från jobb på fred ska jag väcka guben och hoppa på honom. Sedan är det bara att hoppas på det bästa.
    Härligt!!
    Prins Casper 101015
  • Åttan

kikar in en snabbis å
    bjuder på en bild på lill prinsen..
    Prins Casper 101015
  • Åttan

Jo det fungerar rätt så bra..  vi ammar ju rätt så ofta å mycket. men det är väl så ibörjan, vissa dagar får jag ingenting gjort.  Som igår tex.. då ville han bara ligga vid bröstet hela tiden, han ammade lite å så somna han å släppte bröstet å så la jag ner honom å så vakna han.. så höll vi på hela natten nästan å hela dagen så det var lite frustrerande..  
    Det är sånna stunder el när det krånglar mycket med ammningen, när Casper inte vill ta bröstet som han ska som jag kan känna att tårarna kommer..  men annars så tycker jag inte att jag har drabbas av någon blues..  kan känna att jag är känsligare än vad jag varit..  men det hör väl till med ammningen å hormonerna oxå antar ja.

Prins Casper 101015
  • Åttan

Var på BVC idag å mätte å vägde.. Casper har endast gått upp 10 g på en vecka, ska tillbaka imorgon igen för att väga å se om det är vågproblem el om han inte tar till sig fast han äter varannan till vartredje timme fortfarande. Förra måndagen när vi vägde så var det på en annan våg än den vi vägde på idag.. därav att det kan bero på vågen oxå. Växt hade han gjort iallafall.. så nu ligger han på 56cm, 3cm har han vuxit sen han föddes för 17 dagar sen.

Miniluvan; aj aj för mjölkstockning.. peppar peppar så har jag klarat mig ännu.. å hoppas på att gör det oxå.. men man vet ju aldrig.. det kan ju bara smälla till det dära!

Jakeline; Casper har oxå ett favvo bröst.. brukar börjar med det de gångerna när han är allt för ivrig el hysterisk..

Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-11-01 13:14:21 följande:
    helt sjukt att det redan gått 17 dagar!
    haha.. jaa vad tror du jag tycker då???!!
    Prins Casper 101015
  • Åttan

Kikar in en kort sväng medans Casper sover. men känner jag honom rätt så vaknar han väl snart.. han brukar göra det när jag väl har satt mig ner vid datan Vi lever och mår bra.. Casper växer å frodas.. förra veckan så blev han 2 månader.. tiden springer iväg. Han väger nu ca 6 kg å är 62 cm lång.. kommer nog växa upp till en stor å lång kille..   Han har börjar att uppskatta babygymmet lite å pratar å slår på alla figurer..  Är så roligt nu när man kan börjar att komunicera liter mera med honom.. att han svarar tillbaka med leenden å lite gurgel.. mammas hjärtegull..

Han har en väldigt stor aptit så jag kan inte helamma honom.. vissa dagar så kan jag bara amma honom ca 2ggr/ dag för att det inte hinns fyllas på tillräckligt för att han ska bli nöjd så det går åt en hel del ersättning..  funderar på att börjar test å ge honom majsvälling el gå upp ett steg på ersättningen se om han blir mätt längre..

Hoppas allt e bra med er!  vad ska ni göra under julen?

kram

Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-12-21 13:59:59 följande:
    välling är nog lite tidigt, gå upp en på ersättningen istället. hör med BVC vad de tycker.

Vi åker upp till Vallvik på torsdag och blir kvar över jul och nyår. Skönt med lite ledigt, sedan har jag en veckas semester när vi kommer hem också. Två hela vecker mao. gött!
    ja.. har för mig att välling kan man börja ge från 3-4 mån ålder.. så det är nog lite tidigt..

Skönt med lång ledigt.  syster ska oxå upp till vallvik.. kanske ni ses där..

Fin mage föresten.. var in å kikade förra veckan
    Prins Casper 101015
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-12-21 14:07:16 följande:
    hihi ja detk anske vi gör! Ni ska inte upp då? Kan vi ta långpromisar längs havet. :P
    Nej.. inte över julen iallafall.. vet inte hur länge syster ska vara där uppe.. julafton ska vi till Mathias syster å sen på juldagen över till mina föräldrar.. så det är fullt upp ändå..
    Prins Casper 101015
Svar på tråden Här peppas det, del 9