Här peppas det, del 9
Morr.. försöker ladda upp bild på vår Prins Casper men det går inte!! Undra varför..
För er som inte har mig på FB, .. så kan jag stolt tala om att han är här nu..
Vår älskade Prins Casper.. han föddes natten till fredag efter16 timmar kl 00,46, 4270 g tung och 53 cm lång..
Förlossningen gick bra, den startade med värkar hemma natten till torsdag, torsdag morgon kl 08,00 var vi på bedömningssamtal och fick då reda på att tappen var utplånad och jag var redan öppen 3 cm så det vart raka vägen ner till förlossningen.. vid 11 tiden testade jag på lustgasen för första ggr då jag inte kunde andas genom värkarna längre och vid 17,30 tiden så tog jag eda för att lustgasen ej gjorde någon verkan nå mer än att jag blev snurrig i huvvet..
Edan tog dock för bra så jag blev värksvag istället, fick värkstimulerande dropp men trots det så kände jag tydligen inte av krystvärkarna så pass mycket som man tydligan kan/ ska göra så på slutet så fick jag krysta ut honom på ren viljekraft för att BM sa att NU måste han ut.. men det gick ju det med..
Sprack dock lite olyckligt så de ej kunde sy mig på förlossningen utan fick vänta till morgonen på att få sys på Operation ( bye bye fika bricka, höll på å dö av hunger), det gick bra å jag fick komma till BB vid 12 tiden på fm å träffa min älskade lilla familj..