• Åttan

Här peppas det, del 9

Nej bilden blir inge bra.. men om ni vill kan ni gå in å kolla i mitt galleri på de första bebis sakerna som vi köpt, kanske inte syns så jätte bra pga bilden blir så liten... är en bilbarnsstol, en skötväska, en baby sitter och en laban lekmatta..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-03-21 15:28:21 följande:
    oj, redan? Det var tidigt! :) men mysigt också.
    Ja .. det var M´s syster som skulle sälja det... fick allt för 1000:- så bra pris kan man inte blunda för..
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-03-21 15:29:05 följande:
    Det var lääängesen vi ändrade dem planerna.. *flinar* ;-p Men slutet av aug/början på sept känns nästan som höst. *skrattar* Jag ser också dig, men jag är inte här så ofta så när jag väl är här börjar jag med att uppdatera er om vad som hänt sedan jag var här sist, och svarar sedan på det sista meddelandet om jag känner att jag har något bra att skriva om det
    då vet ja
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-03-21 16:55:28 följande:
    nej det förstår jag :) precis lagom pris tycker jag. Det riktigt kliar i köptarmen förstår jag. :P Miamore--> jo men nu är det ju inte aug/sept? jag menar ju att ni skulle börja syskonförsök i höst... inte planera barn till agu/sept? eller? har jag missat något?
    Ja det gör det verkligen.. men har inte köpt nått klädesplagg eller så ännu.. blev förvånad att sambon tyckte att vi skulle köpa det då han har sagt att han vill att vi väntar med inköpen..  men det var väl för bra pris helt enkel!
  • Åttan

V 14 imorgon..

• Åttan
    Tekla78 skrev 2010-03-31 21:10:03 följande:
    Ludvig slänger sig på golvet så fort något inte går hans väg, så det är nog åldern. Klängig är han på eftermiddagarna, men till kvällen går det oftast över (när han ska sova...). Grattis till v 14! Visst är det skönt när det går framåt? Jag köpte massor av sådana där "vecka för vecka" för att riktigt gotta mig i vad som händer inne i magen. Ursäkta om jag frågar, men hur är det mellan dig och din sambo nuförtiden? Jakeline, inga tips. Mitt är som ogräs och måste tunnas varje gång!Vi håller på och pular härhemma och bygger ihop lite mer kök och packar upp någon kartong då och då. Sakta men säkert gör vi oss av med flyttkartongerna...
    Hur menar du med " köpte massa vecka för vecka" ?

Skönt å hålla på å pula hemma ... å ta det i sin egen takt! Trivs ni?

Ja du.. hur är det mellan min sambo å mig.. det är väldigt upp å ner.. vissa stunder är jag väldigt besviken på honom.. för att han inte verkar vilja förstå att jag nu är gravid å inte kan göra vad som helst.. jag är bara löjlig ibland tycker han..  sen vet jag inte om han genomgår någon slags livskris el nått.. om man nu kan göra det vid 35 års ålder.. för han får utbrott för minsta lilla å å kastar en massa skit på mig.. visst jag är väl inte heller helt lätt å leva med förtillfället med mina humörsvägningar men ibland är det väldigt obefogat... sååå livet är väldigt upp å ner förtillfället..

Tack för att du frågade.. {#lang_emotions_kiss}
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2010-04-03 10:48:31 följande:
    Alltså en massa "vecka för vecka" tidningar och bilagor :) Så man kunde hänga med hur bebisen utvecklades.Vi trivs jättebra! Det är lite frustrerande att alla kartonger inte flyger upp av sig själva ;) men så snart vi fått upp köket, vi köpt sideboarden och garderoberna kommer platsbrist inte längre vara ett problem. Nu är väl vårt största problem att finansiera alla inköp. Dessutom är det service på bilen, urkoppling av airbag och bilbarnsstol. Sen är det inflyttningsfest (har nog inte delat med mig av min hemlis) och ringar och eventuellt fotografering...Livet är inte lätt alltid... Men ni tar er igenom detta också ska ni se. Martin hade jättesvårt att inse (hur mycket han än försökte) att jag var gravid. Tror det var någon gång i slutet när han själv kunde se och känna sparkar som han började dalta lite med mig. Han försökte sätta sig in, men det är nog ganska svårt som kille tror jag (även om jag tycker man kan ställa det kravet ändå). Sen är det allt det där med graviditetshormonerna... Ibland vill man bara vara besviken på något och då är det lätt att hitta något att vara besviken på sambon på liksom.
    Ja jag tror nog att vi tar oss igenom detta.. eller jag vet det rättare sagt...  vi har ju gått igenom så mycket tillsammans redan så det har ju stärkt oss..

Ååå ringar å ev fotografering...  är det giftemål på gång? GRATTIS så fall.. {#lang_emotions_heart}
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-04-03 19:04:32 följande:
    Halvvägs!!! 140 dagar kvar.
    Grattis..
  • Åttan
    jakeline skrev 2010-04-01 11:01:46 följande:
    jeskan--> kan det inte vara så att han helt plötsligt insett att han ska bli pappa och inte riktigt vet hur han ska tackla det? Du har i alla fall något att skylla på :P hehe. Hoppas dock att det går över snart. 
    Kan så vara... mycket möjligt.. hoppas att det går över iallafall.. ganska så snart.. :-9
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-04-06 19:03:40 följande:
    Jeskan: Grattis till v.14! Tråkigt att läsa om hur det är mellan din sambo o dig. Hoppas och tror att ni tar er igenom det och att det blir bättre mellan er Miniluvan: Grattis till att ha kommit halvvägs! Hur känns det?Milo har inte börjat med att lägga sig på golvet och skrika när han inte får som han vill, men visa humör när han inte får som han vill, har han börjat med. Blir riktigt arg när han inte får som han vill. *ler* Men han är bara arg en kort stund, sådan tur är *ler*
    Tack snälla.. imorgon ( läs idag ) onsdag går jag in i V15.. så du är en vecka sen..

Vet inte vad jag ska säga om "ditt dilemma" hoppas bara att det blir som du vill att det ska bli... håller tummarna för det.. :-9
Svar på tråden Här peppas det, del 9