• Åttan

Här peppas det, del 9

Jag har ingen aning om när jag ska kontakta förlossningen eller när man beräknas som tidig el sen graviditet...

Har pratat med dem nu iallafall å de hade inte några tider kvar idag.. så jag fick den första morgon tiden 8,30 imorgon bitti.. har ett stilla sittande jobb så det är bra.. kommer bara att ta det lungt när jag kommer hem å sitta/ligga i soffan.. slutar 14 så det är inte så långt kvar nu..

V21 idag iallafall.. mer än 50% av graviditeten avverkad..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Åttan
    Hej tjejer! allt bra med bebben å med mig.. de färgade flytningarna som jag har haft var inget farligt. Jag fick göra en gyn undersökning å hon kollade med VUL å så fick jag kolla på bebben såklart.. Den låg med huvudet neråt å mådde så bra så. Tappen var inte påverkad överhuvudtaget men det var som en blodblandad flytning på den och den var lite blodfylld ( tror jag hon sa ) men det var inget farligt sa läkaren. Fick lämna ett urinprov som inte visade någonting men hon ville ändå att jag skulle in i morgonbitti å lämna ett nytt hos min BM.

Det onda i magen som jag känner av är sammandragningar å förvärkar så jag blev ordinerad vila. Ska börja med att vara hemma i 7 dagar som man får utan läkarintyg sen ska jag gå tillbaka å jobba å känna hur det känns å tycker jag att det blir jobbigt- att jag får det onda tillbaka så ska jag ta kontakt med min BM å läkare den vägen för att prata vidare om fortsatt sjukskrivning! Så så ligger det till.. tror inte att jag kommer kunna jobba fullt ut tills det är dax för semester... KRAM
  • Åttan
    Hej tjejer! Nu är jag tillbaka igen.. får se hur länge det vara denna ggr.. beror på hur länge vår data vill hänga med denna ggr.. kommer nog inte kunna vara inne lika mycket som tidigare då den bara verkar vilja fungera när den själv vill!

Har inte å kommer inte kunna läsa ikapp så jag hänger med härifrån.. är det något speciellt som har hänt??

en uppdatering från mig:
    Träffade läkaren igår.. blev heltids sjukskriven till å med den 16 juni, sen ska jag tillbaka å träffa läkaren igen så får vi se hur det blir efter det. Om jag går tillbaka å jobbar så får jag max jobba 50 % och endast dagtid. Ska bli intressant å se om jobbet kan fixa det.. annars så blir det fortsatt sjukskrivning he...ltid. Fick absolut inte jobba 3 skift utan bara hålla mig till en och samma tid.

Nästa vecka den 2/6 ska jag träffa min BM, har fått en extra tid för att mäta magen, blodtryck mm sen ska jag dit igen den 25 juni så det blir lite oftare nu än vad det annars skulle ha varit om jag inte hade haft nå problem. Känns väldigt skönt att de tar detta på så pass stort allvar.

Kram till alla vart ni än befinner er! {#lang_emotions_heart}
  • Åttan

Miniluvan--> vilken hemsk upplevelse med branden.. å vilken hemsk människa..  hoppas nu att ni får ordning på lägenheten tills på lördag! Kram

• Åttan

Miniluvan: skönt att OP gick bra.. inte långt kvar för dig nu..

• Åttan
    Miniluvan skrev 2010-06-08 17:12:59 följande:
    Tack sötisar! Ja vi är glada att allt gått bra med Bastian. På torsdag ska vi in och ta bort kateten som är fastsydd. Det lär bli en liten pärs för honom men han ska få lite att sova på så han ska nog klara det. Det är mest mamma som lider tror jag. *ler*

Jeskan: Nä nu börjar det närma sig, snart bara 2 månader kvar. Spännande! Fattar fortfarande inte att jag snart är 2 barnsmamma. Ska bli härligt med en liten bebis igen. Hoppas att det går bra med Bastian så han inte blir sotis. Vi får ge honom lite extra mycket kärlek tror jag, om det går. Ger honom allt som det är nu.

Är nu klar med första terminen på komvux, omvårdnadsprogrammet, känns skönt. Fick VG på två kurser och MVG på en så jag är nöjd med tanke på att jag haft Bastian. Nu är det sommarlov!
    ♥ Bastian 090615 ♥
    Å grattis till första terminen!! Å kanon bra resultat tycker ja!

Nää tiden springer på fort nu.. fattar inte att jag bara har 3 månader kvar..  snart 2 siffrigt för mig!

Hoppas att det kommer gå bra för dig å med Bastian när bebisen kommer.. 
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-06-08 18:48:04 följande:
    Tack tack! Ja jag är rätt nöjd faktiskt. Får se hur det går nu när vi ska flytta och allt om jag kan fortsätta plugga. Hade ju velat det, men det finns väl komvux i Norge också hoppas jag.
    ♥ Bastian 090615 ♥
    Flytta??!!
  • Åttan

Blir galen.. försöker ladda upp bilder men det går inte.. vad är det för fel på FL eg????

Längtar efter skatten i magen..
  • Åttan
    Magen V24

klickbar bild... fler bilder finns i mitt galleri för den som vill se.. 
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-06-10 14:48:38 följande:
    Fiiiin mage! Inte alls avis....
    Tack.. nu är det er tur att vara avis..
Svar på tråden Här peppas det, del 9