• Åttan

Här peppas det, del 9

Miniluvan skrev 2010-06-10 23:20:29 följande:
    Va fin du är Jeskan!
    ♥ Bastian 090615 ♥
    Tack snälla..
    Längtar efter skatten i magen..
  • Åttan
    Miniluvan skrev 2010-06-24 17:07:16 följande:
    Jeskan: Hur går det för dig nu, med förvärkar och allt? Jag har lagt upp en "ny" magbild i galleriet. Den är från v.30 så den är nästan färsk.
    ♥ Bastian 090615 ♥
    Jo det knallar på här.. är väldigt svettigt å svullet förtillfället.. kroppen har börjat reagera på värmen så jag har fått tagit av mig förlovningsringen å min examensring fick M lov att klippa upp för att jag skulle få av mig.. bara å hoppas att den går att laga. Sammandragningar/förvärkarna känner jag av varje dag men de är inte ond nu som de var när jag jobbade.. nu känns de mer som om magen drar ihop sig å blir hård. Bebben i magen verkar växa som den ska .. var hos BM förra vecka å magmåttet låg på 26, lite över normalkurvan. Vikten har ökat knappa 5 kg så det är inget att " oroa" sig över heller.. men man ska aldrig säga aldrig.. snart så sitter jag väl här å har gått upp 20 kg
  • Åttan

Hej tjejor! Kikar in en sväng.. har ju nästan inte varit inne på hela sommaren.. varför vet jag inte riktigt..  men nu är jag tillbaka igen.. hoppas att det är ok fast jag varit borta ett tag..

Är nu i V35 eller V34+6 om man hellre säger så..  magen har sunkit å bebis ligger med huvudet neråt å baken uppåt som det ska vara..  Är fortfarande sjukskriven å kommer så vara tills den lilla har kikat ut..  har varit å är rätt så påverkad av gravhormonerna..  blir arg för ingenting å skäller på stackars M.. men han börjar bli van nu..  bebis borrar ner sig mer å mer å det ilar både upp mellan bena å ner i bena...  men det är väl som det ska vara antar ja..  M å min syster tror inte att jag kommer att gå tiden ut..  den som lever får se helt enkelt.. 

Går hos BM varannan vecka nu.. varje ggr som vi lyssnar på hjärtslagen så har den legat mellan 130-155, kommer inte ihåg hur det är man brukar säga- om det tyder på en pojke el flicka?

Hoppas att allt e bra med er!!

Kram

• Åttan

Jakeline: Ett stort GRATTIS här med..   underbart juh!! Då blir det lite mamma ledighet tillsammans då om allt går som det ska.. men det ska det juh!!  

Slänger in en bild på magen min i V 37

• Åttan
    jakeline skrev 2010-09-08 15:56:55 följande:
    Ja vad roligt jeskan! vilken härlig mage!
    Tack snälla..  vissa dagar tycker ja den är liten.. andra dagar stor å i vägen..  men hur som haver kommer man nog sakna den lite sen när den är tom..
  • Åttan

sitter förtillfället med mensvärk... förvärkar måntro?

• Åttan
    jakeline skrev 2010-09-08 16:27:23 följande:
    kan vara
    det kommer å går.. men man kan väl ha det ett tag innan har jag för mig..

Så vad tror ni då? pojke el flicka? hjärtljuden har legat mellan 135-155 varje koll.. 

Hur känns det? har du börjar fatta att du är gravid igen?
  • Åttan

Miniluvan: Verkligen super söt är han.. å lik storebror sin. 

Miamore: spännande spännande.. ska hålla tummarna..

• Åttan
    Hej tjejer!

Har inte orkart vara så aktiv här inne igen.. har legat/gått med kraftiga förvärkar nu i 2 dagar. Verkar som om bebis vill komma ut till sin mamma å pappa lite tidigare än beräknat. Bebis kanske inte kommer idag el imorgon men jag tror inte att den stannar inne i magen i 2 veckor till.. Var hos BM på kontroll igår.. har nu gått upp nästan 7 kg.. bebis ligger med huvudet så långt ner som den bara kan göra, helt fixerad! Min BM å en annan BM på MVC uppskattade vikten till 3200-3600 gram.. se om de har rätt.
    SF måttet låg på 34,5 och hjärtslagen på 150 ca..

kram på er alla!!
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-16 22:17:22 följande:
    Kul att få lite uppdatering från dig. Spännande, då kommer bebis kanske när som Har du bara gått upp 7 kg på hela graviditeten?! Lyllos dig!!
    japp stämmer bra det.. bara 7 kg upp sen inskrivningen..  jätte märkligt då jag alltid haft jätte lätt för att gå upp i vikt..  kan ju hoppas att kroppen fortsätter med å inte vija gå upp så lätt i vikt..
Svar på tråden Här peppas det, del 9