Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
Ska vi inte boka in en lunch eller liknande i veckan? :)
Jag kan inte på onsdag...annars alla dagar!
Tisdag, funkar det?
VeganMaria: Jag vill också gå på klädparty!!
JohannaSL:
Jag tänkte så här:
Natt/morgon: ersättning
Förmiddag: gröt +fruktpure
Lunch: smakisar+ersättning
Middag: smakisar +ersättning
Kväll: välling
Nu för tilfäller ger jag ersättning vid alla ovanstående målen + smakisar vid middag. Me jag tänkte introducera gröt och välling snart i större mål.
Min BVC-sköterska sa idag att det var hög tid att introducera vatten till barnet. Kallt vatten direkt från kranen som får bli rumstempererat. Man kunde ge med sked om man inte vill/kan ge med flaska.
Det är inte för att barnet behöver vattet(de får ju i sig tillräckligt med bröstmjölken/ersättningen) utan för att lära barnet tycka om vatten. Bäbisarna kan ju inom några månader få feber och om barnet inte vill amma/det är mätt måste de ju få i sig vätska från annat håll. Då är det ju bra om de kan/vill dricka vatten.
Har fått en tid på barnmottagningen i morgon för att kolla astma/allergi. Han har ju fortfarande förkylningar, men de blir tydligen längre och segare om man har astma/allergi och vi kanske får en mask som han får andas i, det hade Emilia.
Hon är bra sköterskan, det händer saker och hon är inte omöjlig.
Håll tummarna nu att vi kan få hjälp, vill ju träffa er nångång och inte bara vara fökylda hela tiden