Inlägg från: carrots |Visa alla inlägg
  • carrots

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Nja, vi har inte testat med napp, är inte så sugen på att börja med napp nu när storebrorsan snart ska sluta med den, och så känns det inte som att hon har så stort sugbehov egentligen utan mest vill smaska. Vore ju skönt att slippa tappandet av nappar i selen, i sängen och bilstolen, särskilt som vi inte nåt henne i bilstolen eftersom hela baksätet är fullt av bilstolar. :-/

Ärligt talat vet jag inte om hon skulle greppa, vi har liksom inte testat. Men det var ju en väldigt bra idé med bitisen, vi måste köpa nåt lämpligt så fort som möjligt.

• carrots

Alltså jag tycker SF:s sida är så sjukt svårnavigerad! Får jag fråga er som varit på barnvagnsbio hur ni gör för att boka? Och var finns det info om kommande filmer och annat som rör barnvagnsbio?

• carrots

Huvva, fasar lite för att prata om förlossningen på återbesöket, trots att det gick bra den här gången. Jag kan få lite ångest när jag funderar på eventuella ytterligare barn som ska födas, men ska försöka ta det då om den dagen kommer.

• carrots

Woho, jag har äntligen hittat bebissockar som sitter kvar på foten! Synd bara att det dröjde ända tills sista barnet kom.. Polarns prickiga bebissockar sitter faktiskt kvar. Och att de kostar 45 spänn paret gör inget, för man behöver ju bara ett par när inte minst en av sockarna är tappad och spårlöst försvunnen.

Majlis sitter för övrigt i sittern och suger på tummen. Det är bara till att ge upp. Det är ju iaf praktiskt och gulligt de första 6-7 åren..

• carrots

VeganMaria: Låter som en ökningsperiod? Det är bara till att amma om det funkar!

Själv har jag en som typ aldrig vill amma.. Hon har dalat lite på kurvorna också, men mjölk finns det då tillgång till iaf.

Jag är lite sugen på att träffa er, kan vi inte ha en träff på förmiddagen tis-tors så jag kan gå? De gamla "junta"-träffarna på Mekka var trevliga, nån fler som är sugen på en sån? Typ nästa vecka?

• carrots

Okej, nästa torsdag kl 10 då kanske?

• carrots
    Lunch klockan 11.30 onsdag 14/4 - Plats??
    Sussie - Linus
    Maria - Emmy
    Lina - August
    Josefin - Henry
    Katharina - Astrid

Fika på Mekka, torsdag 15/4 kl.10.00
    Linda och Tyra
    Jasmin och Maximilian
    Lina och August
    Linda och Emil
    Carro och Majlis
  • carrots

Jag har förresten klippt av mig allt mitt krull, tänkte så det inte blir så pinsamt sen när ingen känner igen mig..   Gjorde samma sak efter att Hilding fötts, håret blev utom all räddning, och det är skööönt med i det närmaste snagg.

• carrots
    VeganMaria skrev 2010-04-11 10:28:33 följande:
    Coolt Carro! Då måste en ju komma på fikat nästan enkomt för det ;)
    Hehe, jovisst, det tycker jag! Det är faktiskt lite sjukt när man tar bort ens främsta kännetecken, i mitt fall krulliga håret.. Folk blir nästan lite generade, och många har svårt att känna igen mig. Men det är den perfekta bebisförälderfrisyren.
  • carrots

Vi kan inte komma idag, Majlis har blivit rejält förkyld, rosslig, snorig, hostig, så det är väl inte värt att komma även om jag själv är helt frisk. Jag känner mig bitter och bara väntar på sjukhusvistelsen, varenda bebis jag hört om som blivit förkyld den här vintern/våren har hamnat där ju.

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4