Inlägg från: nian74 |Visa alla inlägg
  • nian74

Phil & Ted syskonvagn del 17

Min son är två år och sitter bra i syskonsitsen (vibe) men det går inte att använda viloläget. Han sover bra i den ändå, vilar huvudet mot sufletten med en filt eller kudde mellan.

• nian74
    bejbisen skrev 2010-05-17 21:50:42 följande:
    När man har enkelt myggnät/uvskydd... följer de med nått som täcker där de blir öppet om man har sätet i liggläge? Eller är de tänkt att man ska ha den där lilla plastbiten som man har där i vanliga fall?
    Nätet till min Vibe är i två delar, en del som man sätter fast i sufletten och har framför vagnen och en del som man sätter fast i "hålet" bak.
  • nian74
    Suwe skrev 2010-05-19 20:58:36 följande:
    Hej på er!Jag tittar ju in här då och då, hm när jag behöver hjälp typ Är verkligen så tacksam för att ni finns och alltid kommer med så bra svar.Vi har två underbara söner, den ene på 2 år och den andre snart 3 mån. Det jag nu har funderat på är varför det ser ut som att det går att fästa något med dragkedja på suflettens ena kant. Hittills har jag alltid krånglat och bytt vagn när jag bara åker med lillen, men så kom jag på att om man fäller ner sufletten åt fel håll så kan man ju nästan använda den som en vanlig vagn, stämmer det? Finns det något tillbehör att fästa på suflettens framkant så att den räcker hela vägen om man använder den åt fel håll? Vad heter det isåfall? Hoppas ni förstår vad jag menar, lite svårt att förklara Just det ska säga att det är en Vibe också. Köpte den begagnat så fick inte alla funktioner förklarade för mig.
    Dragkedjan är till för att fästa singel regnskyddet och singel uv-skyddet.
    jag brukar vända på mjukliften och fälla sufletten hela vägen ner, så blir det som en vanlig liggvagn, men sufletten blir ju lite "kort" då...
  • nian74
    Suwe skrev 2010-05-20 21:39:16 följande:
    Supertack för ditt svar!!Jo, det är det jag menar, den blir lite kort. Kanske ska försöka mig på att sy något som passar då. Svårast kanske är att hitta en dragkedja som passar i suflettdragkedjanNågon annan som har gjort någon egen lösning som kan komma med tips kanske...*förhoppningsfull*
    Annars kanske man kan fästa med någon typ av "draperi-ringar" eller liknande... vet att det finns små filtar man kan köpa och fästa i sufletten med ringar i. Man skulle kunna sy något liknande men i vindtätt tyg kanske?
  • nian74
    Ellabus skrev 2010-05-21 22:31:14 följande:
    Hej!Hoppar in här och ställer lite frågor .Vi har en P&T Vibe till vår 3 mån och 2,5-åring. Nu har framhjulet börjat vobbla ibland, det håller alltså på och svänger fram och tillbaka främst när jag kör lite snabbare, så att vagnen så att säga vibrerar (vilken förklaring...hoppas att någon fattar vad jag pratar om...). Någon annan som har stött på samma problem? Undrar dessutom när ni andra har börjat sätta minstingen i syskonsitsen istället för i liften. Min lille kille är inte särskilt förtjust i att ligga i liften och jag tycker att det är väldigt bökigt att få ut och in honom utan att ta bort syskonsitsen. Han börjar dessutom bli för lång för liften. Eller några tips på hur man får dem att uppskatta att ligga där?
    Hur gammal är vagnen? Jag vet att på den lite äldre modellen finns det nån plastring som man kan byta ut för att vobblandet ska sluta.
  • nian74
    LoppanL skrev 2010-05-24 16:27:34 följande:
    Visst är det någon som har bytt slang på däcket? Gick det bra med nån vanlig variant som finns på typ biltema eller nåt? Vårt ena däck exploderade idag när jag skulle hämta på förskolan. Fick punka på det i helgen, vilket maken lagade, men nåt blev tydligen fel, så att det small till, så nu behöver vi en ny slang..
    Jag har hört att man ska ha lite mindre luft i däcken på sommaren när det är varmt, annars kan de explodera av värmen.
  • nian74

Jag köpte min Vibe i september och är nöjd med den.
    Har använt den till två barn sen i mars då lillkillen kom. Det enda "problem" jag haft är att det glappar lite i framhjulet när jag kör bara bebbe i den - det beror väl på att vagnen blir för lätt fram då.
    Om man fettar in hjulhuset ordentligt blir det bättre, vagnen är väldigt lättkörd. Synd bara att man själv ska behöva smörja en ny vagn...
    Jag tror att viben blivit mycket bättre sen de gjorde om chassit (nångång under 2009).  

Är det någon som har singelregnskyddet till Viben? Passar det bra även om man har suffletten i högsta läget?

• nian74
    Rosenbarn skrev 2010-05-31 11:49:40 följande:
    Måste verkligen hitta nytt däck idag----annars står jag utan vagn.. Barnen sover och sedan när de vaknat bär de av mot Biltema och kollar, sedan om de inte har blir de välcykelaffär eller cykelaffär..... barnvagnsaffärer hade inga alls som passa
    Du borde ju kunna köpa vanliga 12" däck på biltema - hörde någon som hade gjort så med sporten, då borde det ju funka med Viben också.
  • nian74
    Bambiblogg skrev 2010-05-31 11:47:10 följande:
    Hej!Jag hoppas att någon här inne kan hjälpa mig!Jag har en P&T Sport syskonvagn, som vi har monterat ihop själva (beställde den på nätet) och bromsen är supertrög när man ska "låsa" den. Jag måste böja mig ner för att få in den i det där hacket och det är fruktansvärt stressigt/jobbigt på bussen!Någon som kan hjälpa mig? För den ska väl inte vara SÅ trög?
    Bromsen på sporten är ganska trög, men det var någon som smörjde sin så det blev lite lättare.
  • nian74
    Bambiblogg skrev 2010-06-01 11:49:29 följande:
    Får jag fråga vart man får tag i silikonspray?
    Finns på biltema, säkert på bensinmacken också.
Svar på tråden Phil & Ted syskonvagn del 17