Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Halloj allihopa =)

Imorgon börjar den väldigt tidiga resan kl.04.50 då en taxi hämtar oss för att ta oss
    in till stationen.

Sen är vi framme i Stockholm 10.09 och ett par timmar senare går tåget mot Dalarna.

Så vi får vara uppe före tuppen imorgon.

Önskar alla en trevlig vecka. =)

• MiaMarias

Nu är vi tillbaka i Lund igen.

Resan har gått bra.
    2 timmar tågbuss, 2h 15 min tåg, 1 timmes väntan, 4 h 40 min tåg = sista tåget blev försenat med en halvtimme.

Jag hade datorn med mig, så Gabriel kunde titta på Molly Mus, så han kunde sitta stilla då. =)

I Stockholm fick han gåselen på sig och då ville han ju köra vagnen.

Sen fixade jag en t-shirt till honom där det står

//Om jag är vilse
    Ring Mamma

*mobilnummer*//

Det var ett par som kommenterade att de tyckte det var en bra idé =)

I Dalarna var det svalt väder, så det var skönt, tråkigt dock att det inte var badväder.

• MiaMarias

Hej allihopa.

Hur har ni det nu i sommaren?
    Här i Lund börjar det bli lite svalare, men vi har haft många varma dagar.

Nu har vi köpt en ny säng till Gabriel då hans gamla är gammal och börjat gått sönder, eller rättare sagt var redan sönder.

Vi köpte en 90x200 redan nu, och han gillar  den, så nu blir det första natten i den nya sängen.
    Tog hem den från affären med en lånad säckakärra =)

• MiaMarias

Idag blir vi hemma, lillkillen hade feber imorse och inatt blev det lite magont, så det kom upp lite fel. =(
    Mycket var det och tvättat har vi gjort i 60 grader.

Men nu mår han bättre som tur är.

Ringde till en dagiskompis igår och hörde om han ville komma hit och leka lite, de kunde inte idag
    då de skulle på bröllop och kompisen skulle till sina kusiner.

Jag hade ändå fått avboka i och med allt som hände inatt. så kanske bara bra.

• MiaMarias
    Jenna82 skrev 2010-08-08 19:48:56 följande:
    Tror Leia väger runt 12kg och är ca 90cm lång... Låååång o smaaal.
    Nu är Leia blöjfri dagtid sen över en vecka. E grymt stolt! Sover utan blöja då hon vilar om dagarna ibland också.
    Får se när hon e mogen nattetid.
    Minns att de andra två blev det bara 2mån efter ungefär.
    Känns hur som helst heeeelskumt....gått så snabbt helt plötsligt o så blir man så solt över henne när hon själv ropar från toan "kissat!". Haha.  
    wow vilken tjej.

Gabriel börjar lite med, men ibland vill han inte och ibland vill han på pottan. Så han kommer nog ha blöja på sig ett tag till.

Vi berömmer honom varje gång, så vi får se hur det blir nu när det är dagisdags också och om han vill sitta frivilligt på deras pottor också..

Vi har 3 böcker som vi bara läser när han sitter på pottan och de gillar han. =)
  • MiaMarias

Gabriel sover middag fortfarande, och det behöver han, han vaknar ju vid kl.06 varje morgon.

En gång så sov han inte på dagis, då han inte kunde och då somnade ju han vid kl.15 sen av trötthet.

Blöjfri kommer inte Gabriel heller bli på ett tag.

• MiaMarias

Jaha, här kan det hända att Gabriel har fått vattkoppor, men är lite osäker.
    Vi ska till vårdcentralen i eftermiddag och då får vi ringa på dörren ute ochså hämtar de oss där.

Jag hade velat åka dit nu på förmiddagen, men det fanns ingen tid tidigare tyvärr, jag ringde 08:01 och hamnade på plats 11. tur att det finns funktionen att de ringer upp.

Få se vad de säger då, jag stannar isåfall hemma med honom hela veckan skulle jag tro.

För jag vill inte skicka en prickig liten kille till dagis.

Det kliar inte alls på honom, utan de bara finns där. Han hade feber igår, men den är borta idag och han är sig själv igen och pigg som bara den.

• MiaMarias

Gabriel hade inte vattkoppor, han hade fått något virus och det verkade gå på fler håll i Lund.
    Först feber, och sen massor med prickar, men de försvinner efter några dagar.

Han fick komma tillbaka till dagis i onsdags efter att jag hade frågat dagisfröken om råd =)

• MiaMarias

Hejsan

vi mår bra vi med, idag hade vi Gabriels dagiskompis på besök och det var roligt att han kom hit igen med
    sin mamma.

Vi är med i samma föräldragrupp och det var så vi lärde känna varandra när alla barnen låg i magen i oss mammor.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...