Inlägg från: MiaMarias |Visa alla inlägg
  • MiaMarias

Nu är vi hemma från församlingshelgen i Örestrand/Skåne, trevligt var det som vanligt, dock lite sena mat-tider.

Gabriel & jag bodde i nya hotelldelen och trevligt var det.

Detta var Gabriels andra församlingshelg sen han föddes, han hade kunnat vara med på en till, men då var han en liten bebis och jag ville inte ta med honom då.

Nu denna vecka så kommer vi vara själva hemma då sambon just nu sitter på ett flygplan på väg långt bort i öster. så det ska bli spännande.

• MiaMarias

Nu närmar det sig oktober, och kyligt börjar det bli.
    Igår var det föräldramöte och nu får man börja skicka med utebyxor.

Sambon kom hem från Taiwan i söndags, vi mötte honom på Kastrup, tänka sig att det var så mycket folk där
    så tidigt på morgonen vid kl.07. Tur att det finns gåselar så man kan låta barnen gå och ändå ha koll på dem. =)

Hur har ni andra det?

Vi har det bra, höstfärgerna börjar komma och det är trevligt.
    Brukar värma mig med en kopp te när jag kommer hem från jobbet på eftermiddagen.

• MiaMarias
    Jenna82 skrev 2010-10-03 20:44:37 följande:
    Maria: Har du sele på Gabriel? Alltså, sätter man den runt honom som typ sån man har i vagnen och sedan som ett koppel efter? Har aldrig sett sådana. Låter nästan lite hemskt, hihi. Leia går fritt, även fast det e mycket folk och så, men håller en då i handen. 
    Tycker hösten är urmysig just nu då träden e så fina med alla sina färgade löv.

HannaJo: Å va mysigt me liten katt! Mina kids vill också ha en, eller en hund. Men väntar nog ett tag till..
    Dock så måste jag säga det att Leia e tokduktig me djur, liksom försiktig. Alla tre har alltid varit det och liksom visat alla djur respekt, tack o lov.

Leia hon går på dagis nu sen ca 5 veckor tillbaka. Funkar kanon! Blir dock ledsen ibland ändå då man lämnar henne..funkar bäst då sambon lämnar så han gör det oftast.
    Får se vad jag ska pyssla med..söker jobb för fulla muggar. Har en affärsidé också...hoppas lite på den!  
    http://www.amvina.se/sunshinekids/suresteps.aspx

Det är denna jag använder, men min mamma har förlängt midjebandet med 9 cm då jag inte kunde ha tillräckligt med kardborrbandet.

Gabriel kan vara lite busig ibland och inte alltid han vill hålla handen och på en sekund kan han ha sprungit åt ett annat håll och det känns skönt att ha selen när det är mycket folk som det var på lundakarnevalen t.ex och andra ställen där det kan vara mycket folk. Stockholm central är ju också ett ställe.

Tågperronger är också farliga och där känns det tryggt om man inte har vagn med sig.

Sen har jag ju fixat en t-shirt också där det står: är jag vilse, ring mamma ochså mitt mobilnummer.

Jag har också haft sele på mig när jag var liten och det har gått bra.
    Jag tycker det är bra att de finns.  =)
  • MiaMarias

Här hemma har jag en väldigt liten busig pojke,  han springer ut åt fel håll, snabb som en jetraket är han också.
    Får nog se till att få bättre kondition, för vid denna fart kommer han vinna över mig på 60 meter när han är 5.

Ni andra som har pojkar, är de också busiga och springer åt fel håll och inte riktigt lyssnar.?
    De är ju 2 år, så de förstår ju, men vill de något så gör de det, åtminstone min lille gosse, fastän jag ropar stopp och kom tillbaka

Det blir konsekvenser här, får börja att gå in direkt. Jag satte honom i bebisgungan, för där kommer han ju ingenvart, ledsen blev han, men när han inte lyssnar på en så.

Jag är så glad att alla dagis är inhägnade, om våra lekplatser vore inhägnade här skulle det kännas tryggare.

Verkar ibland som att tjejer är lugnare, men kanske inte alltid?

Vi har ju gåsele på honom bland mycket folk, t.ex stora centraler och flygplatser, karnevaler, då han går själv, sitter han i vagnen behöver han inte ha det.

• MiaMarias

Idag hände en liten olycka,  vi hade lite roligt och lekte ballongpingis, en bra lek.

Sen ställde han sig på vårt sittpufflock som jag kallar det och skulle kasta ballongen mot mig, tog sats och då ramlar Gabriel framåt och slår i vardagsrumsbordet och det blir ett litet hack och han börjar blöda.

Det var inte på hörnet, utan långsidan.

Vi åkte iväg till kvällsvårdcentralen och där sa de att det såg bra ut, så det räckte med att tejpa, hon tvättade och torkade först. Läkaren fick också titta och hon sa också att det bara var ytligt, så nu får tejpen sitta i en vecka.

Vi funderade på bus först, men tänkte att det är bättre att börja med vårdcentralen och hade det varit mer än de klarat av så hade vi blivit skickade, men nu var det ju inte så mycket som tur var.

Tur med kvällsvårdcentraler =) men tråkigt att detta hände, har lagt sittpufflocket under skåpet nu.

Lite skryt, Gabriel räknar till 30 =)  men det är nog för att han får vara med och värma vällingen och vi räknar till 30, så då har han ju hört det ofta.

Sen känner han igen alla namnen på namnskyltarna som de har på samlingen på dagis, och på brunnslock finns det ju både A och vissa med K och det säger han på de brunnar han ser.

• MiaMarias

Vad jag har hört av andra, som har en av varje så verkar tjejer trotsigare, men denna trots är jobbig, så vi får väl se vad det blir sen (inte gravid nu, bröllop först) .

Gabriel är en riktig springarpojke, snabb är han ju också och still är han bara ibland.

Trotsen verkar visst gå i vågor och nu är det testande.

Dagis är bra, men att Gabriel ska vara lugn är svårt och de har ju andra barn att ta hand om, men de hade ändrat gympan. Först hade de planerat att de skulle öva på kullerbyttor men i och med Gabriels olycka så fick de krypa i tunnel istället.

På söndag åker sambon till USA och är borta i 2 veckor, så då får jag se hur det livet är, en vecka har vi ju klarat av själva, få se hur det blir med 2 veckor. Gabriels farmor och farfar bor ju här i närheten, så de ställer upp =)

• MiaMarias
    Hannajo skrev 2010-10-20 21:50:27 följande:
    Usch, två veckor ensam! Jag tyckte det var jobbigt när Håkan jobbade 9-21 +1 timmes restid enkel resa lör-sön en helg i somras =)
    Jag är glad att jag har Gabriels farmor och farfar i närheten iallafall, mina föräldrar bor ju i Dalarna, så det är lite långt.

Farmor hämtar på dagis på fredag och farfar sitter barnvakt nu på måndag kväll och kanske måndagen därpå också om han kan även då.

Sen har jag en kompis som är ensamstående med sin 2-årige son, så ska nog hälsa på henne eller om de kommer hit.

Sen har jag ju andra kompisar/vänner med barn i samma ålder, så det är bra.

Om jag är friskare nästa vecka, så tänkte jag att Gabriel & jag skulle till badhuset och bada en eftermiddag, få se vad han tycker om det =)

Imorgon blir det en tur till biblioteket på förmiddagen och sen kommer hans kompis på eftermiddagen.

Få se vad annat vi hittar på nästa vecka.

• MiaMarias

Här har vi inte fått våra dagiskort än, dröjer nog tyvärr ett par veckor till.

Nu sover Gabriel och jag sitter här med chips,dipp och läsk,lite fredagsmys =)

• MiaMarias
    NiniMe skrev 2010-10-29 21:22:58 följande:
    MiaMarias: Jag sparade bilden som jag fick se på deras hemsida
    Här lägger de inte upp bilderna på hemsidan, kollade in och det var bara studiobilder där, sen ska
    alla som inte kunde vara med just den dagen fotograferas fram till 15 /11 så efter det datumet någon gång kommer vi få bilderna.

Jag bill ju så gärna ha bilderna och göra i ordning dem för julklappar.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...