• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Jenna82

Tror Leia väger runt 12kg och är ca 90cm lång... Låååång o smaaal.
    Nu är Leia blöjfri dagtid sen över en vecka. E grymt stolt! Sover utan blöja då hon vilar om dagarna ibland också.
    Får se när hon e mogen nattetid.
    Minns att de andra två blev det bara 2mån efter ungefär.
    Känns hur som helst heeeelskumt....gått så snabbt helt plötsligt o så blir man så solt över henne när hon själv ropar från toan "kissat!". Haha.  

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • MiaMarias
    Jenna82 skrev 2010-08-08 19:48:56 följande:
    Tror Leia väger runt 12kg och är ca 90cm lång... Låååång o smaaal.
    Nu är Leia blöjfri dagtid sen över en vecka. E grymt stolt! Sover utan blöja då hon vilar om dagarna ibland också.
    Får se när hon e mogen nattetid.
    Minns att de andra två blev det bara 2mån efter ungefär.
    Känns hur som helst heeeelskumt....gått så snabbt helt plötsligt o så blir man så solt över henne när hon själv ropar från toan "kissat!". Haha.  
    wow vilken tjej.

Gabriel börjar lite med, men ibland vill han inte och ibland vill han på pottan. Så han kommer nog ha blöja på sig ett tag till.

Vi berömmer honom varje gång, så vi får se hur det blir nu när det är dagisdags också och om han vill sitta frivilligt på deras pottor också..

Vi har 3 böcker som vi bara läser när han sitter på pottan och de gillar han. =)
  • Hannajo

Sover era barn middag? Oskar har vi bara lagt i vagnen och så har han somnat, hemma och på dagis, men idag låg han och pratade, ropade på mig och var jättepigg, så jag tog upp honom ur vagnen. Vet inte hur jag sak göra, om jag ska försöka om en stund eller om jag ska försöka hålla honom vaken till kvällen.

Har för övrigt en kompis vars son är född i juli 2008, han är blöjfri både dag och natt nu, kommer och säger till att han vill bajsa eller kissa. Oskar säger inte ens till att han har bajsat, vi är många mil från blöjfritt...

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MiaMarias

Gabriel sover middag fortfarande, och det behöver han, han vaknar ju vid kl.06 varje morgon.

En gång så sov han inte på dagis, då han inte kunde och då somnade ju han vid kl.15 sen av trötthet.

Blöjfri kommer inte Gabriel heller bli på ett tag.

• Jenna82

Mina tre blev i princip blöjfria vid samma ålder..

Liam dagid vid 25mån och nattetid 2,5år.
    Nova dagtid 23mån och nattetid 25mån
    Leia dagtid 26mån och nattetid....får vi se.

Leia sover middag 1-2ggr om dagen beroende på vad vi gör.

Vaknar 8
    vilar 10.30-13 första gången
    vilar 16-16.30 andra gången
    Lägger sig för natten 20

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • Tjej 83

Anton har inte sovit middag sen sommarlivet började.
    han vaknar mellan 06-07 o sover på kvällen vid 19
    han klarar en hel dag, åker vi bil så inte säkert han somnar i den heller.
    ha är rätt pigg..

Tindra slutade sova middag när hon va 2, hon va också jättepigg o orka hela dan utan gnäll.

Anton kommer inte heller bli blöjfri än, men han gillar inte blöjan o ska ta av den hela tiden så då har han kalsonger utanpå så han inte får av sig blöjan, vill inte ha  olyckor på vårt nya inlagda golv :D
     så detta kommer dröja med pottan..  Tindra blev blöjfri snabbt bpde dag som natt, gick samtidigt.

o på torsdag börjar dagis igen, se hur Anton ta detta då Tindra kommer börja på 4 års gruppen uppe på skolan, så han kommer va utan henne, de är han inte van vid! de är alltid tillsammans..
    men kommer säkert gå jättebra.

sen får vi se hur de går med mjölkfri mat till han med på dagis. för nu är de så att han tål inte mjölk, vi gav han ett glas mjölk o han blev lös i magen direkt så de gör ja inte om :D
    hoppas de vet vad de kan ge han o inte, o att mattanterna med vet! då de är svårt o mjölk finns i de mesta, o med olika benmningar..  superjobbigt...

sen är bv sååå sega, vi skulle få en tid till dietisten o hjälp med mat för Anton men inte hört ett ljud o de är svåra o få tag på med, så ja får kämpa på som vanligt som ja gjort hela tiden..  går bra än så länge men en del produkter vill man ju veta om de finns mjölkfritt o om ja missat de i affären bara...

• JLS

Äntligen fick jag tummen ur och skrev ihop min förlossningsberättelse. Finns i bloggen på min sida här för den som vill läsa:)

• MiaMarias

Jaha, här kan det hända att Gabriel har fått vattkoppor, men är lite osäker.
    Vi ska till vårdcentralen i eftermiddag och då får vi ringa på dörren ute ochså hämtar de oss där.

Jag hade velat åka dit nu på förmiddagen, men det fanns ingen tid tidigare tyvärr, jag ringde 08:01 och hamnade på plats 11. tur att det finns funktionen att de ringer upp.

Få se vad de säger då, jag stannar isåfall hemma med honom hela veckan skulle jag tro.

För jag vill inte skicka en prickig liten kille till dagis.

Det kliar inte alls på honom, utan de bara finns där. Han hade feber igår, men den är borta idag och han är sig själv igen och pigg som bara den.

• NiniMe

Måste bara fråga, e de ngn här som har producerat mjölk fast ni inte varit gravid eller ammar? Jag har ju inte ammat på 1 år nu och idag kom de genomskinlig vätska från min boppe...

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...