• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • NiniMe

Hannjo: Ja jag blev riktigt nöjd faktiskt, trots att Sigge absolut inte ville fotas.. Dom har nya regler här i kommunen och de e att föräldrarna ska vara med under fotograferingen eftersom så många alltid klagat på bilderna, så nu fick vi själv va med och säga vilka vi blev nöjda med, va faktiskt bra, trots att en del gnällde istället över att dom fick ta ledigt från jobbet, men de sket jag i, värt för mig o få en bra bild hahaha....
    Men de va lite så för Sigge eftersom han ville hem när jag va där och ville inte fotas men när han fick se sig själv i datan så tyckte han de va roligt, den med helkropps där berättar han om sin fina lilla fot hahaha 

• Hannajo

Oskar tyckte syskonkortet var ok att ta, men sen när de skulle ta gruppkort och enskilt kort ville han inte vara med, han hade ju redan tagit kort tyckte han!  På gruppkortet leker han med en bil, berättade fröknarna, men det har vi inte sett än. Förskolan tog hand om fotograferingen, vilket var skönt. Tidigare har vi varit tvungna att vara med.

Nu sitter jag vid rätt dator, förresten, så nu kan jag visa det enskilda!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Tjej 83

inte fått dagiskorten än o är så nervös, för vi har inte fått kort på de senaste åren då barnen gråtit på korten, men nu hoppas ja att e ler o ser så söta ut som de kan. :)
    så bara väntar på att få den nu...

Jaa Anton pratar mer o mer nu är som en papegoja :skoj: väntat så på hans prat.

så ska ni få höra, ja fick tid till en läkare för att prata om mjölkallergin som anton har,
    o när ja kom till bvc så ska sköterskan där, att läkaren inte ORKA komma dit, så hon fick prata med mig men hon visste ju ine så mycket, så ja fick en tid till dietisken, Äntligen! bara väntat 6 mån, o nu känns de som om ja inte behöver nån hjälp, ja har ju fixat allt själv o läst på osv....

irriterande..

• MiaMarias
    NiniMe skrev 2010-10-29 21:22:58 följande:
    MiaMarias: Jag sparade bilden som jag fick se på deras hemsida
    Här lägger de inte upp bilderna på hemsidan, kollade in och det var bara studiobilder där, sen ska
    alla som inte kunde vara med just den dagen fotograferas fram till 15 /11 så efter det datumet någon gång kommer vi få bilderna.

Jag bill ju så gärna ha bilderna och göra i ordning dem för julklappar.

• MiaMarias

På söndag kommer sambon hem och jag tycker ändå det har gått bra hittills, men visst har han testat och varit busig,men jag har satt mina gränser.

Beundrar de som är ensamstående heltid, det är massvis man ska göra och samtidigt ha hand om barnen.
    Jag kommer ju "bara" vara ensam 4-7 gånger per år och då har jag ju ändå Gabriels farmor och farfar som gärna hjälper till när jag behöver och de kan.

Det ska bli så skönt på söndag, då åker vi till Kastrup och hämtar hem sambon, Gabriel längtar efter honom och kommer springa fram till honom som en jetraket precis som förra gången.

• MiaMarias

Tjohoo, idag kom dagiskorten och Gabriel blev så härlig på det enskilda kortet, på gruppkortet var det lite olika miner, men barnen är söta iallafall =)

Tänka sig att nu är lillkillen bland de äldre barnen på avdelningen.
    Tiden går så snabbt, vart tog dessa 2,5 år vägen egentligen? 

• NiniMe

Hej vänner, allt bra med er? Inte så där mycke aktivitet här hahahaha.. Här går de undan, pojkarna leker så fint nu, och inte, självklart får Alex en liten däng av storebror när de inte passa Sigge, så lite konfliker e där allt mellan dessa liven, men för de mesta leks de fint....
    Jag själv studerar än och jag kommer tyvär få  göra de ett tag till men i december ska jag hoppa på distanskurser istället
    Ska plugga lite handelsämne och sist sjukvård så får jag se om jag kommer på vad jag vill bli hahaha...

Annars e jag faktiskt smått deppig nu, har börjat ha funderingar på om de verkligen e jag och min sambo för evigt... Gnistan mellan oss har försvunnit helt och jag blir så trött på att de e alltid jag som måste bära de tunga lasset med allt, han har blivit arbetslös nu och ja med de så suckar han åt de mesta som e jobbigt...
    Har ni också så ibland att ni undrar om de e meningen att de ska vara ni alltid? E detta ett test för förhållandet eller? Känns nästan som jag hade klarat av allt bättre själv, känns jävla elakt att säga så men så känns de :-/ 
    ähh jag vet inte vad de e med mig, undrar väl mest om de finns fler som har haft de så?  

• Hannajo

Ninni 13:
    Det är väl lätt att gnistan försvinner ett tag när det är fullt upp med små barn. Ni kanske behöver löite tid på tu man hand? Jobbiga funderingar, jag hoppas det löser sig!

Oskar ser fram emot jul, att han ska få paket av tomten när han fyller år...hm, tror vi har misslyckats med att förklara det här med julen!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...