bastardized skrev 2020-05-15 20:51:06 följande:
Vi här i Sverige började uppskatta och importera dessa gamla klassiska bilar innan jänkarna själva fattade grejen vilket har gjort att av flera mycket ovanliga och åtråvärda modeller finns det fler av här hemma än där borta, det är rätt häftigt egentligen.
Jag besökte en stor bilträff ihop med en vän som har en av dessa mycket ovanliga modeller i sin ägo och efter ett tag blev han uppkallad via högtalare på scen då en amerikan på besök i Sverige prompt ville berätta att han var ordförande för denna bilmodells intresseklubb i USA, han berättade inför alla att han har besökt alla de stora träffarna där borta och har han extrem tur får han se ett exemplar av denna modellen då och då, där på gräsplätten i lilla Falkenberg stod 5st sida vid sida.... Kompisen fick ett bud av samme amerikan som skulle kunna gett honom en villa på en mycket exklusiv adress men avstod då han ser bilen som en familjemedlem då han har plockat ner bilen i minsta skruv och renoverat och byggt upp igen under många år på en ganska medioker knegarlön, man säljer ju inte sina barn liksom....
Tack för din kommentar 
Kul historia!
Jag beundrar de som vårdar och renoverar sina ögonstenar. Det är annat än de jag sett runt om i Sverige som åker runt i buckliga vrak bara för att ha en ursäkt att supa sig till apstadiet.
Jag förstår det där om att inte sälja sina barn, när jag var 18 år köpte jag en Stratocaster för alla pengar jag sparat ihop på 3 års sommar jobb. Jag har den fortfarande kvar och skulle aldrig sälja den trots att jag blivit erbjuden sexsiffrigt belopp. Jag vet inte hur många tusen timmar vi tillbringat ihop, det säljer man bara inte.