Vad lyssnar du på just nu?
En vinterlåt jag ofta lyssnar på den här tiden på året
En vinterlåt jag ofta lyssnar på den här tiden på året
Och så Ma O Tzur som ofta sjungs nu under Chanukkah
Och så Ma O Tzur som ofta sjungs nu under Chanukkah
Underbara Leah...
Här David Bowies låt Lazarus som han skrev strax innan sin död. Det är så tydligt att han är svårt sjuk och videon lämnar inte många oberörda.
Ja det är sorgligt. Har lyssnat mycket på Bowie under jul och nyår och det är fantastiskt vilken stor musikskatt han producerade från slutet på 60-talet fram till 2016. Han slutade aldrig att utvecklas och hans sound kändes alltid nytt, fräst och ofta banbrytande oavsett vilken decennium han befann sig i.
Vi kan nog alla enas om att 2020 var ett ganska kass år.
Nu är det ett nytt år 2021, och vi får hoppas att nånstans till sommaren så vänder det så att vi kan umgås som vi borde igen =)
De flesta människor vill kramas och dansa nära varandra. Kanske inte varje dag, men man vill fan inte att ett virus ska bestämma när...
Mitt hjärta går sönder... Min älskade storebror gick bort igår kväll... Han som var min bästa vän (förutom min fru) och den enda som förstod mig i min ungdom...
Vaknade för ett par timmar sedan, det tog en liten stund innan jag mindes det hemska... Kunde inte åka till jobbet... min fru ringde dit och sa vad som hänt, hon stannade också hemma med mig...
Sitter tillsammans, dricker vin och gråter, Min fru tyckte också veldigt mycket om min bror... Lyssnar på musik som betydde mycket för honom...
Jävla pandemi... sitter 500 mil ifrån hans familj... Fru, 3 barn... barnbarn...
Varför?
Du älskade Ronnie James Dio, du öppnade mina öron för rockens underbara värld, du lärde mig grunderna i att spela gitarr, du var så stolt över mig när jag var med i er replokal.
Rock?n?roll children, det var vi 2 syskon, de andra fattade inte brukade du säga...
Beklagar djupast er sorg