• Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?
  • Tom Sawyer

Som jag skrivit tidigare så gillar jag inte flashbacks alls. Gillar mer ny musik, men så fick jag en slags käftsmäll av bandet Nestor. Ett svenskt band som höll på från slutet av 80-talet tills mitten av 90-talet. De släppte aldrig något album på den tiden, men 2021 & 2024 så gjorde de det. Så när jag låg på Essingeleden en dag så spelade Bandit Radio den här låten -och jag kände direkt WTF. Hur kunde jag missa det här back in the day???. Det hade jag inte gjort. Det var inte släppt innan, men känslan är från den tiden finns kvar. Falköping on the map!
    Nestor - Signed in Blood

#Nestor#Rock
  • Tom Sawyer

Eftersom Nestor har varit som ett soundtrack i mitt liv de senaste veckorna så lägger jag upp en till låt.
    Världsklass på flera av deras låtar tycker jag. Finns flera pärlor om ni gillar sånt här på YT.
    Nestor We Are Not Ok

#Nestor#We Are Not Ok# #Swedish rock#
  • Anonym (Jag)
    Tobben skrev 2025-08-23 10:37:25 följande:

Melodikrysset

Mycket varierande musikGlad
  • Mayjel

Temalåten till tv-serien Macken (1986). Jag gillar Susanne Alvengrens version bäst, hon har en så mysig gotländsk dialekt. Björn Skifs tappning är sådär. Lite för "rockig" för min smak. 

• Anonym (Jag)
    Mayjel skrev 2025-08-24 22:14:17 följande:

Temalåten till tv-serien Macken (1986). Jag gillar Susanne Alvengrens version bäst, hon har en så mysig gotländsk dialekt. Björn Skifs tappning är sådär. Lite för "rockig" för min smak. 

Gillar också den versionen bäst.
  • Mayjel
    Anonym (Jag) skrev 2025-08-25 18:33:46 följande:
    Gillar också den versionen bäst.
    Trevligt att vi är flera. Bobbysocks version är också bra. Den klassiska version som GAS själva valt att framföra på sina olika scenshower genom åren.

Himmelen har skänkt oss alibi. Lyssnade just på den. Bra låt med Knuts imponerade tenorpipa. Och nu som vuxen så fattar man ju vad låten handlar om också och budskapet/kritiken mot religiösa. Sånt som flög rakt över huvudet på en när man hörde den som barn.
Svar på tråden Vad lyssnar du på just nu?