• Det ljuva livet

Kastrull i kylskåpet?

Ställer du in kastruller med mat direkt i kylen?

Själv skulle jag aldrig få för mig att göra det! Men kommer ibland hem till folk som gör det ..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-05 19:40
    Har läst livsmedelshygien på gymnasiet (för typ hundra år sen) och fick lära mig att lägga maten i andra kärl.

Det har något med livsmedelshygien att göra... Därav fy
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kastrull i kylskåpet?
  • rosenknopp09

Nej,
    men jag känner folk som gör.

• Höstmåne

Nej, får inte plats, sen vill jag gärna ha kastrullerna diskade på en gång så jag inte står där utan helt plötsligt

Har också läst livsmedelshygien för att tillägga, men jag kan inte riktigt jämföra allt där med maten jag lagar hemma då de inte är lika stora mängder de handlar om. Fast de var väldigt lärorikt att läsa de.

• La Lola

Ja, ibland.
    Sällan dock men det händer.

*mamma till Alma 9 år och Hedda född 13 mars-09*
  • Bedan

Ja ibland, ifall jag och min sambo känner att vi kan äta samma mat även dagen efter. Fast vi brukar då ha kylt ner maten i kastrullen innan vi stoppar den i kylen.

• Boothwalker

Nej. Men det beror nog mest på att jag typ aldrig använder kastruller till annat än att koka min m-kopp i... Och den behöver inte in i kylskåpet =)

♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
  • Pyttismamman

Ibland. Men då brukar jag kyla av kastrullen innan så den inte ställs in varm eller ljummen.

• Habaladabala

Nej fyyyyy vad trångt det skulle bli i vår redan pyttiga kyl....
    Men fick de plats skulle jag nog kunna tänka mig det för att slippa extra disk.

• idiblon

Ja, det händer.

Fattar inte hur man orkar bry sig.

Jag tänkte att jag kanske behöver en liten paus, så ni vet.
  • Fluffguf
    Boothwalker skrev 2010-02-07 04:37:59 följande:
    Nej. Men det beror nog mest på att jag typ aldrig använder kastruller till annat än att koka min m-kopp i... Och den behöver inte in i kylskåpet =)
    Oj, vad lagar du för mat egentligen?

Jag ställer ofta in kastruller i kylen, jag har inte ens reflekterat över att det skulle vara äckligt. Varför smutsa ner mer grejer än nödvändigt?
  • bridezilla

Ibland, men oftast gör jag matlådor direkt.

• Boothwalker
    Fluffguf skrev 2010-02-07 14:15:51 följande:
    Oj, vad lagar du för mat egentligen? Jag ställer ofta in kastruller i kylen, jag har inte ens reflekterat över att det skulle vara äckligt. Varför smutsa ner mer grejer än nödvändigt?
    Grytor eller saker i ugnen, typ stek eller kyckling. Använder mest min stekgryta. Ibland använder jag stekpannan. Men jag äter varken potatis pasta eller ris utan typ bara kött så... =)
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
Svar på tråden Kastrull i kylskåpet?