• Anonym

De säger i princip att jag är ful:(

Hehe, när jag var liten så sa folk: "åh vilken söt liten flicka. Hon måssssssste vara lik pappan!" Kul för min mamma.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-07 22:58:29 följande:
    har bara läst ts Men är det här inte lite typiskt kvinnor ändå? Att reagera på det här viset? För ts inlägg låter lite grann som mitt ex och hur hon tolkade saker jag sa till henne.
    Tror inte folk blir så glada när du drar alla kvinnor över en kamm. Det var ju hur jag reagerade,nån annan hade säkert inte reagerat likadant. Alla är vi olika.
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-07 23:03:22 följande:
    Hehe, när jag var liten så sa folk: "åh vilken söt liten flicka. Hon måssssssste vara lik pappan!" Kul för min mamma.
    Nää men fyyy! Folk alltså..
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2010-02-08 00:28:58 följande:
    Herregud, jag skiter väl i om mitt barn är/blir fult. Allt som betyder något är om barnet är friskt. Sen om han har öron stora som elefantöron och konstig näsa eller ja, vad som helst, det spelar väl ingen roll! (Kände att jag blev jävligt irriterad när jag läste den här tråden eftersom jag själv förlorat ett barn. Hade hellre haft kvar min fine kille hos mig, sedan om han hade varit ful - jag hade älskat honom lika mycket. Men det är klart, har man inte förlorat ett barn så kan man nog inte fullt ut relatera till det) Synd att människor är så ytliga.
    Hemskt ledsen för din skull. Jag kan inte föreställa mig hur det känns att förlora ett barn för jag har aldrig gjort det. Men visst finns det alltid nån som har det värre men jag ska inte sluta tycka,känna och leva för det.
    Sen så är det klart att det viktigaste är är ju att barnet är friskt,men det är också fullt normalt att ha såna här tankar utan att bli idiotföklarad och ytlig.
  • Anonym
    Aakashan skrev 2010-02-08 00:22:41 följande:
    P.S Alla tänker nog så, för vem vill ha en ful bebis? Men när allt kommer kring så är ens egna alltid sötast
    {#lang_emotions_smile} Jaa det är klart{#lang_emotions_wink}
  • Anonym
    Mariohn skrev 2010-02-08 09:33:26 följande:
    Alltså...det ÄR normalt att oroa sig för alla möjliga saker. Jag är absolut ingen skönhet och jag var livrädd för att mitt barn skulle ärva mina mindre smickrande drag. Lyckligtvis kom han ut vacker som en dag och jag tror att människor fulförklarar mig när de tittar på mig och sedan på honom och säger "men OJ vad söt han är"...som om det skulle vara omöjligt att begripa Oroa dig inte Ts
    Men det där förstår jag inte,förstår de inte att man kan bli ledsen/arg pg en sån kommentar? nää som sagt,jag oroar mig inte längre för det utan det var ju mest i början;)
  • Anonym
    Freddan skrev 2010-02-08 11:20:01 följande:
    Är det bara jag som inte fattar kopplingen mellan frågan "Men hur ser pappan ut" och att ts skulle därmed vara ful?
    Ett antal gånger har jag skrivit att det var ett missförstånd från min sida och att jag nu förstått att de säkert inte menade så och att jag inte känner så längre.   Men tja,orkar man inte läsa tråden så  blir det lätt så här.
  • Anonym
    Freddan skrev 2010-02-08 11:24:03 följande:
    Nej, vem orkar läsa hela tråden när man läsa bara ts.
    Men så ligger det till iaf.
  • Anonym
    pluppfamiljen skrev 2010-02-08 11:51:43 följande:
    Ha ha jag är inte någon skönhet men guud vilka vackra barn du har brukar folk s'ga åt mig ...Ha ha Vadå ful vem bryr sig!? Du är fin
    Hehe. Jaa det är ju alltid kul med såna kommentarer;)
  • Anonym
    Anonym (nothing) skrev 2010-02-08 12:14:44 följande:
    Äh, det är var väl ingenting. När jag hade fått min dotter och hon var kanske 4 månader så sa min kompis som jag umgås mest med att: "jag kan inte förstå att du är så söt" till min dotter...ska man ta åt sig då?
    Jaa det var väl inte så snällt sagt,men hon kanske inte menade nåt illa. Knepigt det där som sagt.
  • Anonym
    Xay1de skrev 2010-02-08 12:28:15 följande:
    Du överreagerade säkert! Graviditetshormoner är läskiga! Min son var faktiskt inte alls särskilt söt när han var nyfödd, såg mest ut som en arg farbror. Men nu får vi kommentarer hela tiden om hur fruktansvärt söt han är (tackar hans far för de skarpa, finska anletsdragen).
    Haha vad rolig du är! En arg farbror{#lang_emotions_laughing}   Ja,de här hormonerna är inte att leka med{#lang_emotions_djavulsk}
  • Anonym

De flesta nyfödda tycker iaf jag inte är särskilt söta. De är skrynkliga och ihoptryckta =) Men sen blir ju alla söta! Precis som med alla andra däggdjur så är alla barn söta. Själv hade jag som liten en tröja med texten "lik pappa men söt ändå", så hurvida söt eller inte så är väl det ett ämne som folk skojar friskt med, utan att mena eller tycka illa?!

• Anonym

Jag tror inte de menar alls att de tycker du är ful, utan att de kanske tänker att du oroar dig för barnets utseende pga att pappan kanske ser mindre bra ut. De vet ju hur du ser ut och tänker väl att om det bara var ditt utseende barnet skulle ärva så hade du inget att oroa dig för.
    Jag har aldrig oroat mig för om mina barn ska bli "fula", men när jag väntade mitt första barn hävde en kompis ur sig: "Tänk om barnet blir jättefult, vad gör du då?"
    Ja, vad gör man då

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-08 14:09:31 följande:
    Jag tror inte de menar alls att de tycker du är ful, utan att de kanske tänker att du oroar dig för barnets utseende pga att pappan kanske ser mindre bra ut. De vet ju hur du ser ut och tänker väl att om det bara var ditt utseende barnet skulle ärva så hade du inget att oroa dig för. Jag har aldrig oroat mig för om mina barn ska bli "fula", men när jag väntade mitt första barn hävde en kompis ur sig: "Tänk om barnet blir jättefult, vad gör du då?" Ja, vad gör man då
    Då köper man en ny på konsum{#lang_emotions_tongue_out}
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-02-08 14:08:42 följande:
    De flesta nyfödda tycker iaf jag inte är särskilt söta. De är skrynkliga och ihoptryckta =) Men sen blir ju alla söta! Precis som med alla andra däggdjur så är alla barn söta. Själv hade jag som liten en tröja med texten "lik pappa men söt ändå", så hurvida söt eller inte så är väl det ett ämne som folk skojar friskt med, utan att mena eller tycka illa?!
    Åhh tycker du inte? :P Jag har sett så otroligt söta nyfödda barn. Fast oftast har de varit några dagar gammal så då hinner det hända lite med deras utseende så där ljög jag lite{#lang_emotions_smile}
  • Anonym

Haha... Faktiskt så vet jag måååånga exempel på där de "fula" får de finaste barnen, och tvärtom.

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-08 14:39:53 följande:
    Haha... Faktiskt så vet jag måååånga exempel på där de "fula" får de finaste barnen, och tvärtom.
    Undrar varför det är såå..  Nån som vet tro?
  • Anonym
    jen bossman skrev 2010-02-08 14:47:17 följande:
    Hihi... jag känner igen mig fast för mig var det tvärtom... jag fick världens vackraste liten kille först som alla bara dog när dom såg. men så blev jag gravid med nummer 2 som var en tjej. jag tänkte under hela graviditeten att hon kommer bli lika söt om sin storebror. men ut kom en knubbig liten tjej, med en alldeles för stor platt näsa, liten mun, geggiga ögon, stoora kinder och var faktiskt riktigt ful! Haha... jag vågade inte tänka den tanken först eftersom det var mitt barn och alla säger hela tiden att ens barn är vackra i föräldrarnas ögon... Min mamma sa direkt hon fick se henne: Gud vilken gosig liten ful unge. NEJ, skrek jag i panik. Hon ÄR INTE ful! Nu har det gått 2 år och hon har verkligen tagit sig och jag tycker idag att hon är världens sötaste liten tjej MEN det var hon inte i början.  Det tog lång tid för mig att erkänna för mig själv att hon inte var det där vackra lilla flickan jag väntat på i 9 månader. Mycket var det för omgivningens reaktioner som jag var rädd för. Känna så om sin lilla tjej.. Men jag har pratat med vänner och insett att jag är inte ensam om att tänka såna tankar.  
    Men gud! Jaa  jag förstår att det var jobbigt,det om nåt är riktigt tabu att säga högt. Att man inte tycker att ens barn är söta men vad gör man om man känner så{#lang_emotions_embarassed}
    Sen vet jag också barn som varit inte så söta när de var barn men blommar upp sen när de blir vuxna,alltid en tröst hihi..
  • Anonym
    Sommarlöv skrev 2010-02-08 15:53:34 följande:
    Eftersom du tar upp det med dina vänner så får du nog räkna med att de är ärliga Två mindre snygga personer kan få väldigt vackra barn. Känner ett par som ursäkta utrycket verkligen är fula, men som har tå otoligt söta barn. Om det nu spelar så stor roll....
    Ärliga och ärliga,det var bara så som jag tolka det men det betyder inte att de menade att jag är ful. Det har jag nästan förstått nu efter alla inlägg;)
Svar på tråden De säger i princip att jag är ful:(