De säger i princip att jag är ful:(
Hehe, när jag var liten så sa folk: "åh vilken söt liten flicka. Hon måssssssste vara lik pappan!" Kul för min mamma.
Hehe, när jag var liten så sa folk: "åh vilken söt liten flicka. Hon måssssssste vara lik pappan!" Kul för min mamma.
De flesta nyfödda tycker iaf jag inte är särskilt söta. De är skrynkliga och ihoptryckta =) Men sen blir ju alla söta! Precis som med alla andra däggdjur så är alla barn söta. Själv hade jag som liten en tröja med texten "lik pappa men söt ändå", så hurvida söt eller inte så är väl det ett ämne som folk skojar friskt med, utan att mena eller tycka illa?!
Jag tror inte de menar alls att de tycker du är ful, utan att de kanske tänker att du oroar dig för barnets utseende pga att pappan kanske ser mindre bra ut. De vet ju hur du ser ut och tänker väl att om det bara var ditt utseende barnet skulle ärva så hade du inget att oroa dig för.
Jag har aldrig oroat mig för om mina barn ska bli "fula", men när jag väntade mitt första barn hävde en kompis ur sig: "Tänk om barnet blir jättefult, vad gör du då?"
Ja, vad gör man då
Haha... Faktiskt så vet jag måååånga exempel på där de "fula" får de finaste barnen, och tvärtom.