• xoxonathalie

När under graviditeten började ni få bristningar?

Som rubriken lyder när under era graviditeter började ni få bristningar?

Själv är ja i vecka 30(29+6) o har inte fått ett endaste streck på magen ännu =). Dock har jag precis kommit upp i min normalvikt =P alltid vari underviktig men NU när ja är gravid har ja bmi på precis normal viktig för en person som är 178 cm lång fast att ja är ju gravid =P. Har ingen superstor mage ännu heller, magen började knappt växa fören i vecka 22 ungefär o det började synas som bäst i vecka 26-27 nån gång.

Jag har fått bristningar på brösten några små, det fick ja väldigt tidigt gick från D-kupa till liten E på väldigt kort tid o det lämnade sina spår.

• Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?
  • Shininganne

Detta är min tredje graviditet och inte förrän nu sista veckan har det kommit några streck på magen. Tror det var på självaste BF-dagen jag upptäckte dom. De andra 2 gångerna har jag inte fått några bristningar alls så jag trodde jag skulle slippa men ack nej!!

Izabelle 020627 Ebba 080522 BF 100130
  • EJai

Man kan ju få allt från tidigt till sent som efter förlossningen. Fick inga när jag väntade dottern alls. Gravid nu igen så vi får hoppas på samma som sist

• Leone i Västerås

Jag fick mina första bristningar några veckor efter att jag fött mitt sjätte barn. Innan dess hade jag inte en antydan till brisningar på vare sig bröst, mage eller lår.
    Så, nu har jag några smala, ljusa steck som "bevis" på mina graviditeter.

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
  • zanna80

38+5 nu och har än så länge inte fått några bristningar, men vågar inte hoppas ännu.
    Har en stoor mage och var sedan innan inte särskilt smal, men verkar se bra ut än så länge.. Har hört att dom kan komma under själva förlossningen, men jag håller tummarna!

♥ bf 16 februari 2010 ♥
  • omni

Jag är i vecka 27 och såg i morse att jag fått en liten bristning... Verkar inte lovande då det är ett bra tag kvar

• icecreamlover

Började se en liten bristning runt v 33. Sen efter det kom de en efter en, mest under naveln. Inte blev det bättre av att jag gick över 2 veckor med en 4,4 kg klump ;). Nu är min mage som ett dragspel, men bristningarna har börjat ljusna lite, vilket är bra. Min mamma har fött 9 barn och har inte fått den minsta tillstymmelsen till några streck. Jaja, livet är iblan orättvist. Men jag sitter ju här nu iaf med en gudomlig liten pojke i min famn på snart 8 månader och det finns ju inget som en liten plastikoperation inte skulle fixa ;)

• enannan

Sista veckan, jag som trodde jag skulle slippa {#lang_emotions_undecided} Fast egentligen skall man väl vara stolt över dem - och det de innebär {#lang_emotions_laughing}

Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?