• xoxonathalie

När under graviditeten började ni få bristningar?

Som rubriken lyder när under era graviditeter började ni få bristningar?

Själv är ja i vecka 30(29+6) o har inte fått ett endaste streck på magen ännu =). Dock har jag precis kommit upp i min normalvikt =P alltid vari underviktig men NU när ja är gravid har ja bmi på precis normal viktig för en person som är 178 cm lång fast att ja är ju gravid =P. Har ingen superstor mage ännu heller, magen började knappt växa fören i vecka 22 ungefär o det började synas som bäst i vecka 26-27 nån gång.

Jag har fått bristningar på brösten några små, det fick ja väldigt tidigt gick från D-kupa till liten E på väldigt kort tid o det lämnade sina spår.

• Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?
  • Yatzytjejen

Hela magen blev full med bristningar när jag tog ut hormonspiralen för att bli gravid. Har inte blivit mer under graviditeten, iofs kan det inte bli värre..

• FruNaftra

v 35 började de dyka upp. På brösten, ovanför höfterna men värst är det på nedre delen av magen. Slår upp som lågor upp mot naveln och är röda och fula.

• marie84andersson

jag själv började få mina i vecka 27... Är nu i vecka 31 och det blir fler och fler, men ingenting jag skäms för! Är SÅ stolt över min stora fina mage!!! {#lang_emotions_wink}

• anyXX

Jag fick inga förra gången och då gick jag ändå över 10 dagar. Har inte fått några än och hoppas slippa, är i v 36.

• Svensson1

Jag hade inga bristningar under grav och inte under förlossningen heller men efter fick jag några stycken på magen.. jag som var så lycklig att jag inte hade några och nu är jag gravid med barn nr 2 och har fått på sidorna med..

• Joje

Vid första graviditeten fick jag bristningar på brösten ganska tidigt och på magen och höften kom bristningarna (dock inte jättemycket) i vecka 39+3. Vid andra graviditeten förlängdes några av de gamla bristningarna på magen, fick även några smala på insidan av låren. Nu när yngsta barnet är 1½ år har bristningarna bleknat och är inte lika i ögonfallande som förut

♥ Mamma till ♂ 17 april 2007 & ♀ 12 juli 2008 ♥
  • Svensson1

Vad skönt att dom har bleknat det hoppas jag med på..

• Nån annan

Bristningarna på magen kom först två dagar efter förlossningen. Jag var överlycklig när jag speglade mig dagen efter fl och insåg att magen hade klarat sig, men tji fick jag. Britningar på höfterna fick jag runt v. 30

• kattboll

Jag fick mina första så tidigt att det var så jag fattade att jag var gravid med dottern. Jag önskar verkligen att det var så pass lindrigt att jag kunde vara stolt över dom, men ack nej. Jag har mer glansig bristningshud på magen än vad jag har vanlig hud, vissa av dom är så breda som 1cm. :( :(

Men det verkar vara sällan det blir så hemskt som det blev för mig, så...skönt för er andra i alla fall!! :D :D
    idle hands, idle mind
Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?