• xoxonathalie

När under graviditeten började ni få bristningar?

Som rubriken lyder när under era graviditeter började ni få bristningar?

Själv är ja i vecka 30(29+6) o har inte fått ett endaste streck på magen ännu =). Dock har jag precis kommit upp i min normalvikt =P alltid vari underviktig men NU när ja är gravid har ja bmi på precis normal viktig för en person som är 178 cm lång fast att ja är ju gravid =P. Har ingen superstor mage ännu heller, magen började knappt växa fören i vecka 22 ungefär o det började synas som bäst i vecka 26-27 nån gång.

Jag har fått bristningar på brösten några små, det fick ja väldigt tidigt gick från D-kupa till liten E på väldigt kort tid o det lämnade sina spår.

• Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?
  • iser

vecka 36 fick jag mina tigerränder. Många och mycket. Men nu sju månader efteråt så syns de inte mycket.

• LillaFlingan

i v8 första graviditeten.. lååångt ner på magen.. en på varje sida sas.. ;)
    sen rasslade det på senare i graviditeten.. som en zebra.. har mer på vänster sida än höger..
    är gravid igen och har inte fått några nya ännu iaf.. =)

• micksaan

Väntar första barnet, är i vecka 31 nu. Mina kom redan kring vecka 20 och jag är riktigt randig på magen. Dom har börjat dyka upp på höfterna nu också, samt låren.. och på brösten. Lär nog hinna bli många och tydligare innan bebis kommer ut. Hade hoppats på några få bara, visste dock jag inte skulle bli utan. Min mamma hade en hel del. Men tydligen inte lika mycket som mig.

• Jag kom inte på något bättre

jag fick nog första bristningen på bröstet vid vecka 15 någonting, sen kom er massor (MASSOR) och sen några på ena låret. tänkte att tjoho, magen klarade sig!
    MEN, efter förlossningen så fick jag en hormonchock av oxytocinet (stavning) så då ploppade det upp två små bristningar på magen också ^^

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • TwistedSister

Fick de sista två veckorna innan sonen föddes. På skinkorna ingen annanstans. Sen fick jag bristningar på brösten EFTER han vart redan född när mjölken kom igång. Inga nya bristningar under andra graviditeten.

• Doriath

Fick mina bristningar i v41+
    En annan fick gå över nästan två veckor...

• Lajkie

Med första barnet fick jag antydningar till bristningar, typ huden blev lite glansig på vissa ställen cirka 1 v. före bf. Sen kom det flera stycken dagarna efter förlossningen!! Skittråkigt! Men det var kanske 8-10 st streck allt som allt. Helt ok.

Med nr 2 var jag tokrandig redan v.20, både på lår, höfter, mage, och sidovalkar.

Med nr 3 är jag v.31 nu och har inga nya, får nog inga heller... däremot har mina extremt torra hud och eksem som jag ahde som barn kommit tillbaka så jag kliar sönder både ländrygg och mage.

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • Lajkie

Men mina bleks bara nån vecka efter förlossning och syns knappt!

♥ Sandra nov -06 ♥ Nelly okt -08 ♥ Lillebror bf april -10 ♥
  • levainuet

jag minns att jag började grina när jag fick mina två första bristningar, men det var ingenting mot vad som komma skulle.
    hela jäkla magen ser ju hemsk ut, nog för att dom är rätt blekta idag men det ser fortfarande hemskt ut.
    jag åt en massa hormoner för att få min guldklimp & jag ökade 23 kg i vikt.
    redan i 5:e månaden såg jag höggravid ut, och jag fick frågan om jag inte skulle föda snart.

men det var helt klart värt alla bristningar för att få bli mamma.

Svar på tråden När under graviditeten började ni få bristningar?