Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frösötös skrev 2010-09-23 16:02:55 följande:
    Jag halv-hänger-på: inget ur de nya släppen men om det dyker upp något på Tradera eller i någon av bloggarna som jag spanat efter har jag dispens Glad
    OK

Pythia
    Anna SC
    Frösötös

HOppas att vi inte drar ner varandra i fördärvet utan att vi är starka tillsammans Skrattande
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-23 15:27:09 följande:
    Pythia: Vi ska hålla koll på dig!
    Tack Skrattande
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-23 19:04:46 följande:
    Ha ha ha - helt underbart "när börjar julshoppingen". Nä skämt å sido - 1 december känns som en vettig gräns.
    Jag har alldeles nyss rensat min minneslista på grejer jag bevakar på Tradera - sådana där plagg som jag kanske ska ha om de ligger rätt i pris. Känns faktiskt ganska befriandeFlört. Har dessutom bestämt att varje gång jag ska köpa något - även om det bara är en hårsnodd - ska jag fråga mig själv behöver jag den här? Jag tror faktiskt att vi blir urstarka tillsammans med Anna SC!
    Ja, teoretiskt sett skulle julshoppingen kunna börja imorgon om man sa att det var så. Men 1:a december låter ju bra.

Mycket bra att rensa traderalistan. Det ska jag genast göra också. Japp, jag ska definitivt tänka till om jag behöver någon hårsnodd också!!

Det ska bli spännande att se om vi fixar det till 1:a december. Jag fyller 40 år i slutet på november så jag får kanske önska mig något Odd Molly-plagg. Flört
  • Pythia
    smulan0 skrev 2010-09-23 20:17:54 följande:
    hmmm... Odd Molly träff i Göteborg, en vecka i Nice och långhelg i New York. Ska inte ens lura mig själv att jag kan ha köpstopp... men stort lycka till!!!
    Nej, det går ju förstås inte.

Vi har ju redan tagit in några undanta, så som att "tradera-vinst-pengar" inte räknas. Bara nya pengar i ruljansen. Sedan får man väl reservera sig för om det skulle komma någon tokig rea på 30%-50%.

Annars totalstopp för min del.

69 dagar kvar (om man räknar idag, och det tycker jag att vi gör)
  • Pythia
    Jontesfru skrev 2010-09-24 15:01:14 följande:

o så länge höll mitt köpstopp!!! Men det kan inte räknas när man kan köpa en collegetröja åt tonåringen från Levi´s o en Fred Perry piké och en Moonrow blus till mig för sammanlagt 100kr. eller hur kan inte det räknas? bara collegetröjan har kostat 899kr o den har han provat massor med gånger o jag sagt nej...

Nej det faller under kategorin "tokbra rabatt"
  • Pythia
    EmmaRoSa skrev 2010-09-25 13:57:09 följande:
    Måste fråga er som är kunniga när det gäller Odd molly, jag tycker jätte mycket om den cardigan love knit tror jag den heter med ett rosettband på sidan gillar jätte mycket färgen powder men hittar den ingenstans men på nelly.com hitta jag military den va också riktigt snygg, Men ni vet möjligtvis inte om deni powder finns i Malmö på Åhlens för där har de ju också Odd Molly.. Tacksam för
    Hej färgen powder hörde väl till "vårens" koftor? Undrar om den finns kvar i någon butik nu...den var i bomull den som finns i affärerna nu är i lammull.

Den i military är jättefin annars, den har jag Flört
  • Pythia
    Stormis skrev 2010-09-27 10:17:23 följande:
    Gästar lite och hoppas på lite hjälp . Behöver ny höst/vinterjacka och har spanat in Overcoast coat på nätet. Har stl 1 på mina Grandmas, blir stl bra då med tror ni? Och vågar man invänta nån liten rea eller dröjer det nu till dec tror ni?
    Jag har ingen grandmas, men väl en kettle coat. På Kettlecoaten har jag en 1:a och på overcasten har jag en 2:a och den sitter precis som den ska (dvs förstorar inte, men samtidigt kan jag har en tröja under utan att det känns trångt).
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-26 23:03:41 följande:
    Tyvärr svarar inte säljaren på mail, hade gärna fått lite kontakt och hört varför hela garderoben ligger på T.
    Känns skakigt när säljaren inte svarar på mail. Hon har även kallat "Everyday dress" för stickad kofta vilket kanske tyder på att hon inte vet vad hon säljer egentligen?

MEN plaggen är ju ordentligt dokumenterade mot samma bakgrund så de finns säkert. Alltid jobbigt med nya Traderare
  • Pythia
    Pokergirl skrev 2010-09-28 08:42:39 följande:
    140 mil enkel väg kändes lite mastigt för ett linne men tack för tipset.
    Ska gå igenom alla shoppar en vända till, jag kanske missat det någonstans.
    Åhlens Sthlm kanske ligger lite närmre, där har jag sett linnet i rosa och svart(tror jag)
  • Pythia
    Stormis skrev 2010-09-28 11:22:25 följande:
    Tack för all hjälp, blev en 1 iaf som jag tänkte bhoppas att den blir bra. Återkommer med rapport sen som tack för hjälpen . Och ang mina älskade Grandmas, kommer de bara i vårkollektionerna?
    Grattis till en skön jacka, vilken färg blev det?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV