Inlägg från: Puffig Pingla |Visa alla inlägg
  • Puffig Pingla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Nymphen fanns i powder från storl 2 och nedåt.

• Puffig Pingla
    MickeoCattis skrev 2010-07-09 10:22:22 följande:

Har följt er tråd under sommaren då jag äntligen fått upp ögonen för alla underbara Odd Molly-skapelser. Jag är helt fashinerad (läs förvånad) över hur plaggen fullkomligt hävs ut på sajter som tradera och blocket. Snacka om högt andrahandsvärde!! Sen blir jag både chockad och arg över att man inte ska kunna handla på nätet utan att misstänka att varan är en kopia.

Nu har jag blivit helt förälskad i en kjol
    www.tradera.com/odd-molly-188-kjol-stl-2-m-au...

Vet ni något om säljaren och tror ni att kjolen är äkta?

För att uttrycka det subtilt - KÖP DEN INTE!!!!!!!
  • Puffig Pingla
    barn05 skrev 2010-07-09 11:05:36 följande:
    Hoppas man inte finns med på din svarta lista Pinglan Död
    Haha,

A. det är inte jag som har svarta listan. Pokergirl bossar för den

B. Det finns inte en suck att du skulle hamna på den (även om jag undrar vad du gör med en jeansjacka i strl 2??? Flört)
  • Puffig Pingla
    Frösötös skrev 2010-07-09 12:00:41 följande:
    Mathilderapport: massor av kläder kvar - mest i 0-2 och mindre av 3 och 4 - har inte så bra koll på dessa storlekar då jag själv är en 1/2 - och lugnt i butiken när jag var där vid öppningsdags. De har inte alla storlekar framme så det lönar sig att fråga om det finns på lagret.
    MEN de har inte sänkt kappor/jackor så ett av mina span: Drama jacket i powder fick hänga kvar Rynkar på näsan. Dock lyckades jag med den andra: Paririe short strap i chalk - tog näst sista 2:an men det fanns gott om 3:or och ngn enstaka 4 kvar. X-stich i nougat m rosa detaljer fanns flera ex i alla storlekar - lite irriterad att jag inte hade is i magen och väntade utan köpte den till fullpris i våras men men......
    Men vad konstigt. När jag var där så var det en tjej som fick halva priset på drama jacket.
  • Puffig Pingla
    Frösötös skrev 2010-07-09 12:22:39 följande:
    Hm mystiskt det här med priserna på Drama Jacket och Lotta Lotta minst sagt! Det stämmer förmodligen att tjejen i butiken på Biblioteksgatan inte hade koll på att det skulle vara 30% på Lotta Lotta - grattis Flört - men det där m Drama Jacket verkar lite konstigt. Gör ett nytt försök om jag orkar men det verkar alltså som om ni får hålla lite koll på priserna och fråga!
    Det var i PKhuset jag såg/hörde det. Det var den blonda norrländska expediten som sålde den för 50%.

Ska man köpa lotta lotta så finns den i en massa butiker (bla de jag har listade på bloggen) till 50%. Såg den tex på Wink i svart och powder för 50% och mixit hade röda.
  • Puffig Pingla
    Xst skrev 2010-07-09 14:06:37 följande:
    Kopior eller vad tror ni? Ny säljare och flera plagg alla nya?

www.tradera.com/Odd-Molly-Poplin-smock-love-b...
    Tror faktiskt att den säljaren är ok.

Poplin smock love är dessutom mig veterligen inte kopierad. (förväxlas lätt med T88 smock blouse). Inget av plaggen hon säljer är kända kopior.

Bara för att man är ny säljare och säljer av en massa plagg behöver de ju inte vara kopior. Kan vara konkurslager eller bara gamla reaklipp som legat i garderoben
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV