Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-09 21:08:32 följande:
    Det som är mest mystiskt är att köparen, som även denna gång budar, redan hunnit ge positivt omdöme på den klänning hon budade in tidigare idag. Tror det är ngn som fiskar positiva omdömen för att kunna blåsa stort. Apropå att bli blåst, Duntoffla: Hur gick det för dig? För mig går det sisådär... Min grandmas har ff inte dykt upp. Har varit förbi postens utlämningsställe gånger flera, inget paket. Avsändaren säger att hon skickat men jag börjar känna en viss skepsis. Hon skulle reklamera men vad hjälper det, paketet skickades med posten så det var ju inte försäkrat. Frågan är dock, jag bad att få det skickat med schenker alt annat spårbart alternativ, och erbjöd mig självklart att betala extra för detta. Trots min önskan skickade hon det som brev. Borde jag inte då ha rätt att få lite tillbaka? Så himla trist, jag som jagat en lila grandmas i ett års tid...
    Inga paket här och heller inga pengar trots att åtminstone ena säljare sagt att denne ska betala tillbaka och dessutom bett om ursäkt för att det inte gjordes efter någon dag och skulle genast sätta in pengar. Yeah right! Konstigt att hon ens orkar hålla på och ursäkta sig och inte bara lägger ner helt istället. Den andra säljaren skulle reklamera till Posten och jag tolkade det som även hon skulle betala in till mig men inget där heller.

Åh, nej, har den inte kommit? Fy vad trist! Om man ber om rek så borde väl säljaren kunna lösa det tycker man
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-09 22:13:15 följande:
    Mabimao: Och samma köpare dessutom. Jag får nog ta och uppdatera "svarta listan" snart. Men det känns som att det just nu sväller över med oseriösa säljare. En tanke som slagit mig är att OM kanske inför hösten tänker bli så exklusiva att dom beräknar att vi "svenssons" som gillar OM sviker märket och det därmed blir mindre attraktivt att göra kopior på. Färre kunder men högre priser. För min del är smärtgränsen nådd med råge. Har precis fått hem kläder från bla Chill Norway och inser att kvaliteten hos OM inte är något speciellt att sukta efter. Finns många andra märken som faktiskt håller betydligt högre kvalitet till lägre pris. Duntoffla: Så himla trist! Framförallt då du blivit lovad pengar tillbaka. Hon har nog aldrig skickat något plagg. Om jag förstått det rätt så får man inget tillbaka om man inte valt tilläggstjänst hos posten, ex rek. Brawny: Grattis, vad har du fyndat för ngt?
    Nej och det är ju det jag tycker är skumt. jag skulle då inte betala tillbaka hela summan om jag VISSTE att jag gjort allting rätt. Får nog se mig om i stjärnorna efter de där pengarna.
  • Duntoffla
    Nelliesan77 skrev 2010-03-14 15:23:57 följande:
    Ska man bli lite "misstänksam" när en person säljer väldigt mycket OM kläder på blocket?! Egna tagna bilder förståss...
    Det beror på om det är bara nytt eller inte. Man kan ju ha garderobsrensning hemma. Men är det däremot bara nya plagg blir åtminstone jag misstänksam
  • Duntoffla

God kväll!

Vet någon om Grandmas Coat i blått kommit med flera olika färger på själva "Odd Molly" loggan på ryggen? Fick hem min idag med vit text och blir så klart nojjig... Har bara sett med cerise text förut

• Duntoffla
    karrokj skrev 2010-03-18 21:09:53 följande:
    Jag har förra vårens mörkblå och den har cerise O M på ryggen men årets har väl vit text efter vad jag sett på bilderna..
    Aha, kan det vara så? Fast denna är ju inte direkt sprillans ny heller...
  • Duntoffla
    malinoski skrev 2010-03-19 09:24:36 följande:
    Min erfarenhet är att alla auktioner som börjar på 1 kr går bäst. Om du är orolig för att den säljs för lågt så sätt istället ett reservationspris. Lycka till!
    Helt sant ang 1 kr utrop. DÄremot är jag allergisk mot reservationspris och struntar i att buda på såna. Vet fler som gör så. Hellre högt utpris så man vet vad säljaren vill ha för den.
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-03-19 09:42:47 följande:
    Och jag är allergisk mot både startpris 1 kr och reservationspris! 1 kr gör mig skeptiskt, rädd för att det är en kopia. Reservationspris gör mig frustrerad, lägger jag ett bud vill jag att det budet accepteras. Jag föredrar annonser med ett ok utropspris, vad säljaren minst vill ha för plagget. Då känns det seriöst. Gärna att kvitto finns, om det gör det, samt många bilder och olika betalningslösningar, då känner jag mig relativt trygg. Pressan: hoppas verkligen den finns kvar, nu är det typ en vecka sen jag var där men man kan ju alltid hoppas. Åker dit om en liten stund. Sitter och funderar på vad jag ska köpa för plagg till min mamma i morsdagspresent. Tänkte hitta ett OM-plagg till henne dels för att hon verkligen berömt mig för dessa underbara plagg och senast bad mig bokstavera så hon kunde kolla på nätet. Dessutom har hon varit så snäll och ställt upp som barnvakt när det krisat för oss. Hon är en 4:a, rund om magen och 50+ som hon är så har hon väl inte den mest smickrande figuren. Vad tror ni skulle passa henne? Kommer det ngt i sommarkollektionen eller ska jag satsa på något ur vårkollektionen?
    Jag lägger 1 kr på barnkläder där jag själv har svårt att bedömma vad värdet på plagget är.

Hmm...är hon en person som gillar mönstrade plagg eller mer sobra färger?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV