Inlägg från: Mabimao |Visa alla inlägg
  • Mabimao

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pokergirl skrev 2010-05-20 21:16:57 följande:
    Mabimao: Nu har jag inte provat men livinglove dress är ju superfin! Teadress likaså men där är ju färgen ett litet bekymmer.
    Livingloving inte min stil alls. Teadress fiiin, men för uppklädd (prismässigt i alla fall)
    missing dress ur fin och hade passat toppen om det inte vore för att jag haft en och la på mig typ 10 kg, ingen figursmickrare......midjan lite högt upp. Passade inte min kropp.
    Gud vad kinkig jag är då.....
    Tack för alla funderingar!
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-05-20 21:42:49 följande:
    Fick hem min Velvet Goolagoon i purple idag. Gudars vad skön den är. Sambon gillade den också trots att det är lite städrocksvarning
    Ja den är lovely! Jag har fixat till min så att knapparna inte går upp hela tiden.
    Jag knyter min bak men har sett att de flesta knyter fram.
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-05-20 22:06:03 följande:
    Hur har du gjort med dem? Går det att sy igen på ett snyggt sätt eller hur menar du?Just nu är det lite glipor över magen men det lär väl justera till sig vad det lider.
    Japp, jag tog en tråd som är i samma färg och sedan sydde jag ihop framsidan så att jag nu trär den över huvudet. Men inte ända ner, bara tills sista knappen och upp till översta knappen. Så stäng den och sy i den söm som finns ( genom alla lager) så syns inte nya sömmen. Min blev bra. Har inte kvar bilderna i datorn, men tror jag skickat dem till Freemind en gång. Hon kanske har dem kvar. Annars kan jag fota nya.
    Förstår du hur jag menar?
  • Mabimao
    Duntoffla skrev 2010-05-20 22:31:33 följande:
    Nja, inte riktigt måste jag erkänna. Var gömmer du de gamla knapphålen?
    hihi.......knäpp klänningen. Sy sedan en söm rakt igenom i den söm som redan finns brevid knapparna. Så sömmen blir vid sidan av raden med knäppta knappar. Och de går ju fortfarande knäppa upp, men klänningen sitter ihop.
  • Mabimao
    Pokergirl skrev 2010-05-20 22:24:39 följande:
    mabimao: Ja det är ju inte lätt! Förra veckan var vi bjudna på fest, klädsel "helst". Tog en lk och matchande underklänning. Kände mig fin fram till när jag kom till festen och möttes av cocktailklänningar...Runaway dress står fortfarande på min önskelista, men jag kan inte besluta mig om jag ska investera eller inte.
    Ja den är fin. Absolut jag! Men lite dyr för den typen av klänning. Men rea snart......

Jag fattade inte klädkoden "helst"
  • Mabimao
    Frusna flickan skrev 2010-05-21 00:27:13 följande:
    Oj oj oj.. Det är en lång historia och jag kan inte förklara den här eftersom ändå ingen annan kan få tag i den därifrån nu. Det rådde extremt undantagstillstånd kan man säga och jag är så tacksam för det men kan inte prata om det känner jag. Hoppas att du förstår Jag ska hojta om jag hör någon annan som har el om jag ser, det lovar jag.
    Helt ok 
  • Mabimao
    Tindrisen03 skrev 2010-05-21 11:21:17 följande:
    Inboxar dig, tror jag vet var det kan finnas en
    Tack, skall kolla. <3
  • Mabimao
    Frusna flickan skrev 2010-05-22 21:38:04 följande:
    Maruttan, jag är ledsen. Såg att de var slut hos Ajabaja nu.. Ska hojta om jag ser ngn.Jag har idag fattat ett viktigt beslut. Jag ska sluta hålla på och impulsköpa, chansa och beställa hem saker hit och dit för att känna efter. Jag har nu rensat i min garderob för att de vad jag verkligen använder och så ska jag börja ta det lite lugnt och bara beställa sånt jag provat och verkligen faller för. Bra beslut och leder till mindre hets och jakt. Och kanske till att jag får färre plagg som istället används flitigt. Jag beställde hem ett fint paket från suveräna CD i veckan med bara godbitar jag gillar och bestämde mig sedan för att rensa ut. Anna har varit toppen och verkligen serviceminded måste jag säga. En av de bästa tycker jag (men jag vet ju att alla här inte har samma erfarenhet). Jag kommer iaf att handla där i första hand i fortsättningen.Jag funderar också på att börja blogga. Jag gillar ju mode, kläder, men är även fåfäng beträffande makeup och skor samt håller på och renoverar/inreder och lever familjeliv så det finns mycket att skriva om. Jag har funderat länge och vill nu sätta igång. Dock kommer aldrig mitt huvud att synas där eftersom jag anser att det ej funkar med mitt arbete. Jag är inte så teknisk så jag behöver tips och råd om hur jag ska gå till väga. Så ni snälla underbara människor med fina bloggar. Hur göra?Tacksam för hjälp!
    Vet nada om att blogga men kommer absolut läsa den! Och du vet ju vilken sångerska jag kommer tänka på när jag ser dina huvudlösa kort
  • Mabimao

Jag har en fråga ang klänning till sommarbröllop, klädsel sommarfin(?)
    Kan man ha en Lamy då? Nån som har en sån? Hur är de i storleken? Kan man ha långklänning? Kan inget om sånt mer än att jag inte skall ha helvitt, helsvart eller helrött....

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV