Inlägg från: Frösötös |Visa alla inlägg
  • Frösötös

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pokergirl skrev 2010-08-20 23:37:54 följande:
    Åh.. Jag kan verkligen inte bestämma mig. Är kär i produktbilderna på glovsen i alm black och drömmer om att dom skulle passa ypperligt till min lotta long. Men, då ser jag bilder irl och dom ser gråa ut, så vill jag ju inte ha dom!
    Dessutom är jag helt värdelös då det gäller vantar. Håller koll på var jag har det mesta men just vantar får jag köpa nya sisådär fem gånger varje vinter så då kanske inte ett par finhandskar är det optimala...
    Haha samma velande här men nu har jag äntligen bestämt mig för att låta bli. Tycker de är skitsnygga men tror att de är för ömtåliga (pengarna + den ljusa bården) för att hålla sig snygga. Skrattande
  • Frösötös
    nick name skrev 2010-08-23 13:47:31 följande:
    Jag tycker den är normal till liten i storlek. Framförallt är årets minigown trång under bysten, jag måste ha min 2:a uppknäppt översta knappen, det behövde jag inte med förra modellen.
    Om du inte är speciellt grov över bröstpartiet kan du ha en 2.a.
    Jag har precis fått hem minigown och suitheart i dark indigo strl 3 och kan bara hålla med: minigown känns mindre under bysten än tidigare. Brukar kunna få på 3 rätt obehindrat utan att knäppa upp men nu måste jag knäppa upp översta knappen. Dessutom har de rejält med överskottsfärg. Jag sköljde nyss upp mina i lite kallt vatten o sköljmedel för att få bort transportskrynklorna och de blödde ganska bra. Är i alla all supernöjd med mitt köp - de är jättefina och färgen är underbar Skrattande
  • Frösötös

Hurra Traderapaket Skrattande Nu fick jag hem min Woolmix long cardigan i mörkblått som jag ropade hem i fredags morse. Snabb DHL-leverans och fint skick och inte det minsta stickig men jag är lite funderam över storleken. Har gått ner en storlek men den känns ändå lite väl rymlig. Hur har ni andra gjort - tagit er vanliga storlek eller gått ner en eller två storlekar? 

• Frösötös
    Morty skrev 2010-08-23 17:24:18 följande:
    Hur upplevde du Suitehearten? Har själv inte köpt någon......ännu iaf. Men de var väl sagt att de skulle vara lite rymligare, stämmer det?
    Ja faktiskt - mätte alla mina treor nu och de gamla är 47 ärmhåla till ärmhåla och den nya är 48½! Himla märkligt att den ena modellen görs större och den andra mindre de här gången???!!! Eller är det så igen Skrikandes att det skiljer sig åt i samma storlek beroende på färg vilket är fallet med bla Prairie Short Strap. Hade förmodligen tagit en 4 på Chrysalisen om jag hade provat IRL först.
  • Frösötös
    Morty skrev 2010-08-23 21:43:18 följande:
    De verkar byta mall för varje år. Ja, det kan det ju också vara att det skiljer mellan färg för Ingrid (Livet i byn) tycker att den i lite green är större!!!  Så m a o det gälleratt proooooova irl.
    Jepp - provning rekommenderas!!!
  • Frösötös
    Frösötös skrev 2010-08-23 17:27:49 följande:
    Hurra Traderapaket Skrattande Nu fick jag hem min Woolmix long cardigan i mörkblått som jag ropade hem i fredags morse. Snabb DHL-leverans och fint skick och inte det minsta stickig men jag är lite funderam över storleken. Har gått ner en storlek men den känns ändå lite väl rymlig. Hur har ni andra gjort - tagit er vanliga storlek eller gått ner en eller två storlekar? 
    Puffar lite: ingen här som har en så'n kofta?
  • Frösötös
    Bambiblogg skrev 2010-08-24 19:19:41 följande:
    Jag brukar alltid gå ner en storlek på dom koftorna!
    TackSkrattande
  • Frösötös
    Viola B skrev 2010-08-27 14:05:19 följande:
    Ja,  detta tycker jag är att gå över gränsen. Jag är säker på att personen i fråga har bara haft goda avsikter med saken, att göra både dig och smultrongården en tjänst.
    Men vi är anonyma i här på fl och det är inte ok att hålla ordning på någons riktiga identitet om det inte är så att någon uttryckligen ber om hjälp eller att det är någon form av nödläge. 

Nu slutar jag på jobbet och drar mig hemåt. Om jag har tur blir det en tur till Kålle&Ada + freeport i helgen. Vem kan motstå 70 % rea? (fast jag har egenligen köpstopp i väntan på malmöträffen, men det gäller väl bara höstkollektionen)
    Hi hi - klart att köpstoppet bara gäller höstkollektionen - det förstår väl vem som helst Flört
    Good hunting!
  • Frösötös
    Frusna flickan skrev 2010-08-27 17:42:21 följande:
    Oj vad mycket jobb! Ja du om någon har ju blivit behandlat så ill aav anonyma personer att man vill gråta. Det är verkligen att gå över gränsen att blanda sig i andras angelägenheter. Har varit så ledsen för din skull ibland för du verkar superrar och inspirerar till max.

När det gäller hela grejen tror jag att någon kanske var måna om smultrongården och tyckte att jag var dum. Kanske någon som inte vet hur vi brukar prata här med ris och ros osv.. Eller gjorde jag något fel utöver det vanliga som jag inte själv förstår?
    Jag förstår att du är lite låg och känner dig obekväm men: även jag uppfattar den här tråden som ett ställe där man ska kunna vara sig själv och lufta högt och lågt. Du har inte alls gjort något fel - titta tillbaka på svaren du fick så ser du att många fler skulle blivit lika besvika som du. Hoppas du får en riktigt härlig helg Skrattande
    Stor kram!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV