Inlägg från: Frösötös |Visa alla inlägg
  • Frösötös

Pokergirl och Duntofffla: ja jag tror ni har rätt i att det inte är något konstigt m budgivningen på 9th sweatern. Har nog blivit lite paranoid när det gäller Tradera Flört.
    Fö sitter jag här och tjurar efter att för tredje gången missat en auktion på ett "måstehaplagg" Skrikandes. Auktionen gick ut medan jag satt på ett plan hem från Mallorca och det maxbud jag la innan planet gick var för lågt.

• Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-09-05 11:03:36 följande:
    Förstår dig, man blir ju nojjig.
    Åh nej vad trist att du missade auktionen. Fast Mallis lät nice Cool
    Japp - helt underbart Skrattande. Ska gå ut i vårt fina väder nu men lite mer påklädd i stället för att hänga här och tjura över missade auktioner!
  • Frösötös
    Pythia skrev 2010-09-05 13:02:05 följande:
    Men lite misstänksam kan man ändå vara. Om man kollar i budhistoriken så har denna säljare och denna köpare köpt och sålt en hel del mellan varandra. Det behöver ju verkligen inte betyda något, men jag tar mig alltid en funderare och det är alltid bra att bli uppmärksam och sedan fundera hur man vill ställa sig till given information
    Aha - kollade inte så långt. Det är ju just en här typen av beteenden som man ska vara uppmärksam på bland allt annat man måste se upp med - puh Rynkar på näsan
  • Frösötös
    Mabimao skrev 2010-09-05 19:27:24 följande:
    Jag tror inte riktigt jag förstår vad du menar. Hon har bjudit tills hon kom över det som den innan lagt med ett högre maxbud. Sedan vann hon den. Hur menar du?
    Hur skulle man kunna budtrissa utan att riskera att stå som vinnare?
    Nja när jag tittade strax efter 8 i morse såg jag bara att hon ökat och ökat precis upp till gränsen för den andre budgivarens maxbud vid 4-tiden i morse. Nu ser det ju lite annorlunda ut. Om du tittar på Pythias inlägg lite högre upp (på föregående sida tror jag) så har säljaren och just denna budgivare "mötts" tidigare. Men som jag sa i mitt inlägg - kanske börjar jag bli smått paranoid när det gäller Tradera Flört
  • Frösötös
    Pokergirl skrev 2010-09-05 20:28:55 följande:
    Frösötös: Nyfiken i en strut, vilket är plagget du måste ha?
    He he det är en mörklblå X-Stich med sandfärgade detaljer från Living Tenfold. Har en 3 i superskick som jag ropade hem i vintas men den är åt helskotta för stor så jag har försökt swappa den utan resultat. Tror faktiskt att jag skulle kunna ha en 1 men siktar på en 2 för säkerhets skull. Detta är tredje auktionen jag missat på denna goding så jag börjar bli smått desperat Skrikandes
  • Frösötös

Trösar mig dock med att jag just ninjat hem en wool mix cardigan i chalk på Tradera till överkomligt pris + en missing dress till kalaspris i rätt storlek - har en redan som blivit för stor så den åker snart ut på T. 

• Frösötös
    Viola B skrev 2010-09-06 13:38:24 följande:
    Mmmm, det var jag som hade det ledande budet innan det trissades upp. Men jag hänger inte på nu för jag är lika paranoid som du.... Drömmer

Det är visserligen ett av mina drömplagg, men jag ser det som att jag sparar de slantarna till Malmöträffen och göteborgsträffen. Det dyker alltid upp nya 9th sweaters på Tradera  
    Jag tror du gör rätt eftersom hon gjort samma manöver två gånger i denna auktion. Jag får känslan av att hon bara råkade komma högre än ditt maxbud andra gången misstänksam som jag blivit efter att ha gått på ett par nitar Flört.
    Å - skulle så gärna velat vara med i Malmö men kan inte komma ifrån så jag försökte inte ens få en plats. Hade gladeligen satt mig på tåget från Stockholm! Om Sanni Bus kommer dit får du gärna ge henne en bamsekram från mig om du kommer ihåg.
  • Frösötös
    Viola B skrev 2010-09-06 15:11:21 följande:
    Det hade varit jättekul att ses i Malmö, men du kommer kanske till GBG?

Klart jag kramar Sannibus från dig, men jag är osäker på om hon skulle med eller inte.
    Nej inte gbg heller tyvärr Rynkar på näsan - det gick inte alls bra för mig denna höst: manfall på jobbet vilket gör att vi som är kvar får vara beredda att rycka in lite nu och då. Inte så kul - vi får visseligen rejäl kompensation men det blir lite tradigt att vara så låst.
  • Frösötös
    Duntoffla skrev 2010-09-06 19:54:40 följande:
    Vad trött jag blir på mig själv! Klickade ju hem en Yarnbard Cardigan i rosa från Campadre. Vad jag inte insåg är att den är powder och inte sådär grisrosa som jag trodde. Jag har ju redan en sån i powder hemma. Suck! Nu hoppas jag att den inte finns. Obestämd
    Asch jag lät bli för jag trodde att det var den grisrosa!!!!! Vilken storlek har du beställt?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV