Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frösötös skrev 2010-10-17 21:55:08 följande:
    Tack snälla - ska nu dricka te medFlört konjak i - kommer att sluta hosta, näsan blir ren och jag blir lagom slö för att somna
    Whisky ska vara bra också har jag hört Flört
  • Pythia

Måste erkänna att jag håller på och planerar en brytning av köpstoppet. Jag fyller ju 40 snart och var inne i Odd Mollybutiken och provade lite idag. Jag tror att jag vet vad jag vill ha. Men jag ska vänta ett tag.

Jag är en sjuk människa

• Pythia
    Frösötös skrev 2010-10-18 20:26:33 följande:
    Hahaha - inte sjuk - helt mänskligFlört. Jag har precis brutit mitt för 2:a gången men det hamnar i kategorin vansinnesfynd. Ropade hem en sprillans ny Ceannis weekendväska för ca 25% av butiksprisetSkrattande. Har nyss träffat säljaren och bytt pengar mort väska och jag kan inte sluta titta på den...........
    Det är härligt vilken berusande känsla det är. Jag går och tänker på den där jäkla klänningen och vet att jag kommer att bli tokigt glad när jag får lägga vantarna på den. Ska bara vänta veckan ut och se om jag kommer på bättre tankar.
  • Pythia
    Duntoffla skrev 2010-10-18 23:32:44 följande:
    Eftersom jag redan totalkvaddat mitt köpstopp så klickade jag hem denna (satsar på köpstopp i nov istället)

www.tradera.com/item.mvc/viewitem/?auctionId=...
    Ja, vad säger man. Eftersom jag PLANERAR att tokkvadda mitt köpstopp så klickade jag hem ett par gossiga vinterstövlar också. Inte odd molly men jag måste bara visa dem:

http://www.spartoo.eu/SOREL-JOAN-OF-ARCTIC-x21256.php

Jag har haft span på dem sedan förra vintern och nu slog jag till.

Vi är ju hopplösa tjejer. Men vad tusan, man måste väl få unna sig lite om man faktiskt har råd? Sedan är det väl lite sunt att tänka till ibland.
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-10-19 11:48:23 följande:

Får inte upp bilden men de är säkert superhärliga Glad. Själv ropade jag hem den här i går innan jag hoppade i säng
    www.tradera.com/Odd-Molly-Great-day-dress-Stl...

Har inte funnits på min lista iså länge men sprillans ny till det priset...................

Känner att jag trots allt uppnått mitt mål att inte impulsshoppa hej vilt utan fråga mig om jag verkligen verkligen vill ha det jag tänker köpa. Förvånansvärt ofta har jag direkt kunnat svara nej så jag är nöjd ändå och konstaterat att totalt köpstopp nog inte är för mig
    Kram alla fina - köpstopp eller ej Skrattande

Den var superfin och vilket toppenpris du fick den för!!! Jag är ändå rätt nöjd att jag lyckades i snart 4 veckor, men som sagt eftertanke är alltid bra. Och någon lyxfälla blir det inte här heller Flört
  • Pythia
    Sara Mia skrev 2010-10-19 17:58:58 följande:
    Jag får nog lov att instämma angående impulsshopping och ev. köpstopp. Jag känner också att jag blivit mer ärlig mot mig själv ang. vilka plagg som passar just mig och mitt leverne. Det är så lätt att falla för de snyggaste och ljuvligaste klänningarna när man ser dem på andra, men det är inte riktigt jag.
    Dessutom passar de inte i min vardag och fest blir det rätt sällan nu för tiden. Jag är mer en koft- , blus- och jeanstjej om jag ska vara ärlig. Men det finns ju många fina sådana OM-plagg också....
    Summa summarum, köpstopp= nej, eftertanke= ja. Gud vilket surr detta blev, men ni fattar säkert
    Håller med om att sidenklänningarna från i sommar inte har blivit använda så mycket. Men drömmen om dem lever...
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-10-19 22:51:00 följande:
    Fel av mig 9!!! st ute
    otroligt vad snabbt de jobbar!! Men den kanske var lätt att kopiera? Supertrist
  • Pythia

Jag har fått reda på att man inte får skriva LIKNAR Odd MOlly, eller EJ Odd Molly och dylikt som gör att annonsen kommer upp i de sökningarna.

Jag la nämligen in en annons med ett par skor som väldigt mycket liknar ett annat märke och skrev detta. Men den annonsen stängdes ner illa kvickt på grund av just detta. Så nu gör jag det till en mission att när jag ser sådana annonser så anmäler jag dem.

(Har visst för mycket tid över...)

• Pythia
    Sylt skrev 2010-10-26 20:32:03 följande:
    Snälla, uppdatera mig.
    Jag har handlat en Molly-kofta på rea i en webbutik. Jag vill reklamera, men butiken godtar inte reklamationen. Jag orkar inte bråka utan vill returnera. Ser nu att på deras sida står "Reavaror bytes ej". Jag vill ju ha pengarna tillbaka och inte tillgodo.

Distanshandelslagen...? Hilfe...
    En reklamation är ju en reklamation och inte något byte. Det spelar ingen roll om det är rea eller ej som jag uppfattar det. Är det ett fel som du inte kunde veta så ska de byta ut den utan kostnad för dig. Så uppfattar jag i alla fall de texter som står i konsumentköpslagen

Läs här och se om något i texten är tillämpligt på ditt fall
    http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=3911&bet=1990:932

Exempel:

Fel på varan

Vad som avses med fel

16 § Varan skall i fråga om art, mängd, kvalitet, andra egenskaper och förpackning stämma överens med vad som följer av avtalet. Den skall vara åtföljd av de anvisningar som behövs för dess installation, montering, användning, förvaring och skötsel.

Om inte annat följer av avtalet, skall varan
    1. vara ägnad för de ändamål för vilka varor av samma slag i allmänhet används,
    2. vara ägnad för det särskilda ändamål för vilket köparen avsåg att varan skulle användas, om säljaren vid köpet måste ha insett detta särskilda ändamål,
    3. stämma överens med den beskrivning som säljaren har lämnat och ha de egenskaper som säljaren har hänvisat till genom att lägga fram prov eller modell, och
    4. vara förpackad på vanligt eller annars försvarligt sätt, om förpackning behövs för att bevara eller skydda varan.

Varan skall anses felaktig,
    1. om den avviker från vad som föreskrivs i första eller andra stycket,
    2. om säljaren före köpet har underlåtit att upplysa köparen om ett sådant förhållande rörande varans egenskaper eller användning som han kände till eller borde ha känt till och som köparen med fog kunde räkna med att bli upplyst om, under förutsättning att underlåtenheten kan antas ha inverkat på köpet eller,
    3. om varan i något annat avseende avviker från vad köparen med fog kunnat förutsätta. Lag (2002:587).

• Pythia
    FruAhlander skrev 2010-10-26 19:15:16 följande:
    ÖvertygadSkrattande. Nu skall jag surfa reda på en 4:a i military. Någon som har tips?
    Jag har inga tips utom att jag själv har en i Military och den är SKITFIN!!!

En liten varning dock som jag har märkt. NÄr man har jackan öppen är det lätt att dragkedjan skrapar mot vänsterarmen och sliter upp tyget så småning om. Det har inte hänt än, men jag kan definitivt se det hända om man inte täker på det.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV