Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jo79 På velour är det rätt lätt att bara nysta ihop från baksidan utan att det kommer synas sen. Ett bra material att gå sönder.... om det nu nödvändigtvis måste gå sönder

Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    http://monrow.se/en/wardrobe,12,wrd,10
    kolla in länken o få fram Paris blouse
    Snacka om rip off av en OM livealot...

Såg den i en affär som inte säljer OM o blev så förvånad när det var en mon row o inte odd molly (jo skillnader finns men inte så stora)
  • Jontesfru
    Frusna flickan skrev 2010-05-23 10:09:49 följande:
    Tack! Vad roligt. Vilka andra bloggare här tycker att det är okej att jag lägger in er som Bloggar jag läser (läser alla som står listade ovan samt en drös andra härliga mollybloggare som inte finns med ovan). Man måste väl fråga, innan man lägger in det på sin blogg? När det gäller min egen behöver ni inget tillstånd. Jag blir bara glad om ni vill följa min.
    jag följer dig också...
  • Jontesfru

Oj nu behöver jag hjälp av er här i tråden. Har hittat en grandmas lilac strl 4 på redheds. Men hur är de i storleken. Det står att det är bystmått 106cm (jag har 111-112) går det ändå? Hur är armarna på dem?

• Jontesfru
    nick name skrev 2010-05-23 14:03:18 följande:
    Jag tycker att den normal till stor i storlek. Eftersom det är bomull så töjer den sig ju en del vid användning. Jag pendlar mellan 1-2 i mollystorlek och valde stlk 1 på min vilket var rätt beslut.Man knäpper den inte så ofta väl..?Ärmarna är inte generös tilltagna iaf.
    skulle du vilja mäta dina armar skulle jag vara jätteglad???
  • Jontesfru

alltså omkretsen på överarmarna. det är eg. det jag är mest orolig för. Som sagt man knäpper den nog inte så ofta... men få i armarna är ju rätt bra...

• Jontesfru

ah jag köpte den! Oj men den är så fiiin. om den absolut inte passar så får jag väl sända tillbaka den...

• Jontesfru

Ska till Malmö imorgon o såg lägligt nog att de ger 25% på alla klänningar hos ajabaja. Får nog bli en runda dit...

• Jontesfru
    Skrutteruttan skrev 2010-05-26 05:07:34 följande:
    Hej Jag tänkte be om hjälp...Jag har en kollega som skall på semester till Ystad i sommar, hon skulle vilja ha tips om butiker som säljer Odd Molly i krokarna. Är det någon snäll skåning om vill hjälpa mig så skall jag förmedla till henne .Tack på förhand!!!
    Oj Ystad känner jag inte till. Om hon ska till Malmö så finns. Åhlens Södergatan, Ajabaja (flyttar i Juni från Storgatan till Engelbrektsgatan), Iisa of Sweden St. Nygatan. Som jag känner till. Kollar lite till o återkommer
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV