Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frusna flickan skrev 2010-05-23 10:09:49 följande:
    Tack! Vad roligt. Vilka andra bloggare här tycker att det är okej att jag lägger in er som Bloggar jag läser (läser alla som står listade ovan samt en drös andra härliga mollybloggare som inte finns med ovan). Man måste väl fråga, innan man lägger in det på sin blogg? När det gäller min egen behöver ni inget tillstånd. Jag blir bara glad om ni vill följa min.
    Egentligen tycker jag inte att man behöver fråga, en blogg är ju offentlig och vill man inte att alla läser får man lösenordsskydda bloggen. Sen är det väl mer god kutym kanske men jag ska i ärlighetens namn erkänna att jag inte frågat alla som ligger i min lista. {#lang_emotions_embarassed}
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Marie1978 skrev 2010-05-24 20:20:42 följande:
    Är det någon som varit i butiken Tintin style, för det finns väl en riktig butik eller? Hur är personalen? Jag ska på sommarfest på nytt jobb och behöver smakråd!
    Jag har varit där. De var supergulliga. Kan varmt rekommendera dem
  • Duntoffla
    LillaLindan skrev 2010-05-31 12:07:47 följande:
    Hej, en fråga till er som säljer på tradera...jag hade ut en 4 continental stitch men då har hon som vann budet läst fel och tror att det är en strl 4. I rubriken skrev jag Odd Molly, 4 continent x-stitch, strl 2 och sen i textbeskrivelsen: Superfina 4 continent x-stitch från Odd Molly, strl 2. Kan detta tolkas som att det är en storlek 4? Hon skickade ett mail där jag fick en utskällning för att jag skrivit fel i annonsen och att hon absolut inte vill ha den klänningen för den passar inte och att hon inte vill betala. Jag svarade tillbaka att det är hon som läst fel och att hon får betala klänningen och lägga ut den själv på tradera. Nu svarar hon inte på några mail så får väl ringa... Tröttsamt är det iallafall!!
    Nej, det bör inte feltolkas. Du har inte gjort något fel. Hon bör stå sitt kast och köpa den och sälja den. Får du inte igenom affären så glöm inte att kontakta Tradera så att du i alla fall slipper betala avgifterna på den auktionen.
  • Duntoffla
    Neah skrev 2010-05-31 11:14:12 följande:
    Hej! Får jag hoppa in i er Odd molly tråd?
    Välkommen hit!

Någon som vet vad Dudette dress kostade ny?
  • Duntoffla

Åh vad trött jag blir på Tradera nu! {#emotions_dlg.djavulsk} La ut en annons och "sålde" en sprillans ny Indy Dress. Har automatiskt vinnarmail och först efter flera dagar kom ett mail från köparen att denne inte fått mina betalningsuppgifter. Fine, skickar dem men inget händer. Skickar en påminnelse där köparen vill betala via Payson. Säger att jag inte vet hur det går till (har sålt något via Payson eller Paypal förut och det kostade mig i slutändan mer än vad annonsen gav)och får till svar om att "kan du inte vänta till barnbidraget?" Detta är ett par dagar efter lön och jag känner inte alls för att vänta en hel månad. Säger nej till köparen och ber denne betala och att jag annars lägger ut klänningen igen och ger neg omdöme. Har sagt att jag kan skicka rek men nu vill köparen att jag ska vänta på att dennes auktioner ska avslutas i helgen så h*n kan betala *morr*

Till saken hör att h*n har några negativa omdömen just om köpare när det gäller betalningen. Blir så jäkla trött!

Sorry, var bara tvungen att avreagera mig lite. Varför budar man när man inte har pengar??

• Duntoffla
    Jontesfru skrev 2010-06-02 21:36:48 följande:
    du går in under säljegenskaper (tror jag det heter) och så ser du där en text o en ruta, skriv in namnet o sen tryck att du vill spärra.
    Tack! hittade den precis efter att jag skrivit inlägget men kom inte in på FL just då.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV