Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 21:19:36 följande:
    Åh hepp! Nu är det shoppingredovisning på bloggen....
    Vilka fina fynd! Är avis på Superpleated och Crocheten.{#lang_emotions_tongue_out}
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla

Förlåt att jag spammar tråden men jag skyller på sambons målning och dålig TV...

Vad är nypris på Spring coat? Jag kan tom ha frågat förut men har uppenbarligen kasst minne...{#lang_emotions_embarassed}

• Duntoffla
    Puffig Pingla skrev 2010-04-25 21:30:47 följande:
    Superpleated och jackan fanns ju inte igår så jag är glad att vi tog en vända till.
    Jag förstår det

Nog tur att jag inte åkte igen... Måste hålla i pengarna nu till en fin kappa.

Apropå det... vad kostar en Goglagoong eller vad 17 den heter i nypris?
  • Duntoffla
    barn05 skrev 2010-04-25 22:07:40 följande:
    Mellan 2500-3000 kr tror jag det var. Har du hittat en??
    Tack! Inte igår men jag kollar runt lite på Blocket, Tradera etc. Vill så gärna ha en eller en Twill love you back eller vad den heter.
    freemind skrev 2010-04-25 22:17:20 följande:
    Den kostade 2990 kr i nypris!
    Tack!
    barn05 skrev 2010-04-25 22:10:51 följande:
    Bra tanke och tack för tipset! Jag köpte en kofta på Tradera med hack i etiketten utan att det stod. Hittade dock inga fel på den och orkade inte klaga. Såg att det kommit ut mycke på Tradera. Blir faktiskt ganska less när jag själv inte hade möjlighet att vara på utförsäljningen och handla billigt. Hoppas bara inbjudningarna gick till riktigt odd molly intresserade människor som handlade kläderna till själv och inte för att tjäna pengar på Tradera.
    Det förekom nog bägge sorter. Själv åkte en grej ut för att den inte passade, resten är "to keep". Hoppas på att du kanske kan göra ett fynd istället. Med många annonser blir ju varje auktion inte lika ovanlig och exklusiv och då får säljarna inte lika mycket för dem heller. Bestämde mig till slut att behålla Indyn i alla fall
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-04-27 20:49:03 följande:
    Fick hem en atlas frill tunic idag.....så glad då jag spanat efter den läääänge i min storlek. MEN........snyft..........för stor! Jag trodde den skulle vara som poplin frill i storleken, vet inte varför. Så nu vet jag inte om jag skall leva med den stor, sälja den eller försöka mig på en swap till rätt storlek. Är det ens möjligt tro?
    Åh vad tråkigt! Försök att swappa den eller sälj den tycker jag. Det är inte kul om den är för stor ju
  • Duntoffla
    Sylt skrev 2010-04-28 18:16:21 följande:
    Tack det var jag! Men jag hittade en på T och skulle precis in och fråga er en sak här. Hur "gnälliga" är ni på T? Köpte en X-stitch för en dryg tusenlapp, stod "fint skick, endast använd ett fåtal ggr". Nu när jag fick den idag så finns det en liten fläck längst ner (typ tomat/rost), även vid magen men där syns det inte så mkt (försökt ta bort?). Sedan är broderiet på ett ställe sönder/borta, ca 1x1 cm längst ner på baksidan. Syns ganska mkt eftersom broderiet är så jämnt på övriga tunikan. Säljaren har varit jättetrevlig, snabb lev och är ny på T. Skall man maila? Eller bara vara nöjd o inse att man handlat beg?
    Jag tycker att du ska påpeka detta. Man måste ju som säljare skriva ut ev fläckar, hål osv. Visst kan man missa och det är ju mänskligt men om jag sålde en vara som någon hittar en fläck på skulle jag som säljare vilja veta det och ev kompensera på ngt sätt.

Jag fick idag hem en sån här:

www.tradera.com/Odd-Molly-tunika-klanning-390-Cotton-stl-2-Toppskick--auktion_301743_111523965

inte min annons och inte DEN tunikan.

Den luktar lite sådär men ligger nu i maskinen för säkerhets skull. KOmmer ändå inte kunna ha den på några månader. Min förhoppning är dock att den sen kommer sitta som smäck.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV