Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

Pokergirl skrev 2010-06-02 23:00:51 följande:
    Duntoffla: Trist med oseriöst köpare och ännu mer trist att jag missade din Indy...

Oj, tror min 9th får flytta vidare, iallafall om den ska börja kosta så mkt! Och auktionen är ju inte ens slut ännu
    Den är ute igen
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    Pokergirl skrev 2010-06-03 15:06:21 följande:
    *sitter på händerna*

Hur är den i storlek?
    Jag skulle nog säga att den är normal till möjligen lite liten. Jag har ju i normala fall 2 upptill och 3 nertill och den sitter perfekt på mig (förutom just nu då )
  • Duntoffla
    smulan0 skrev 2010-06-04 21:20:23 följande:
    typiskt...
    Jag har haft den ute hur länge som helst ju Men nu sänkte jag priset. Men du är ju mindre än mig och skulle nog haft en storlek mindre. Detta var en 3:a
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-06-06 07:11:51 följande:

Vill ha några plagg men känner mig lite snål ;)
    När brukar reorna på exempelvis Mathilde sätta igång?a e röd lovelyknitn

Vill tex ha en röd lovelyknit stl 4

Jag köpte min Lovelier Knit på Mathildes rea i slutet på juli förra året så där omkring
    Viola B skrev 2010-06-06 08:51:55 följande:
    OM verkar ju hålla samma namn på färgerna genom olika kollektioner.Tex chalk är offwhite, indigo är blå. 
    Nu när jag sitter och kollar på tradera så har jag ibland kläder som jag vill matcha med plagget jag är intresserad av på tradera.
    Men då undrar jag om OM håller sina nyanser om ni förstår hur jag menar. Vissa färger tex rouge skulle ju kunna vara mer varmt röd eller blått röd och då kan det blir riktigt fult när man försöker matcha Skrikandes

Så vad säger ni som har samma färg fast i olika kollektioner - är det ungefär samma färg? 

Hoppas ni förstår hur jag menar - jag är kanske inte bäst på att förklara detta en slö söndagmorgon ObestämdFlört 
    Förstår precis vad du menar men kan nog tyvärr inte gett ett bra svar. Får för mig att ex vissa färger kan ha nyansskillnader. Jag har en Lovely knit i grått hemma från årets kollektion och jag tycker att den ser annorlunda ut i nyansen mot andra grå LK men jag kan ha fel.
    Pokergirl skrev 2010-06-06 09:17:24 följande:
    Har lyckats få tag på en grön LK med rosa band till min mamma, den i ull. Men nu skulle jag ju ha hittat något att matcha med under. Behöver inte vara OM egentligen, men rosa. Någon som har ett bra matchningstips?
    En rosa FoL hade ju varit toppen men att hitta en i strl 4 nu tror jag är helt omöjligt. Behöver ha den på fredag.
    Hmm...svårt, en FoL hade ju varit perfa men som sagt, ursvåra att få tag på. Vad tror du om en 100g frill eller antidote top (osäker på namnet men som frill fast linnet)? De finns ju i stark rosa. Annars finns det nog på typ H&M/Gina tricot  och såna ställen
  • Duntoffla
    Frösötös skrev 2010-06-06 10:07:20 följande:
    Om du får napp på din efterlysning får du mer än gärna tipsa mig via inboxen. Om vi har samma storlek - 38 - väntar du så klart tills du fått hem dina Skrattande
    Hittade ett par nu men inte på rea men billigare frakt än de flesta (29 kr) , dock bara i strl 39+41 (jag har stora fötter (40-41) Funderar...
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-06-06 10:17:39 följande:
    ok, tack.
    LK brukar ju finnas kvar vid rean så jag får se om jag vågar ha lite is i magen ;)
    Ja, det är ju lite surt om man köper en nu och så kommer den sen kraftigt nersatt på rean. Fast man vet ju aldrigObestämd Klurigt det där! Hoppas på att jag hittar lite godbitar på rean. Satt igår och kikade lite på OM´s hemsida för att se vad som kunde tänkas dyka upp. Det blev en liten lista. Men sen vet man ju hur det blir när man väl är där, andra saker slinker ner istället
  • Duntoffla
    gambia90 skrev 2010-06-06 16:02:44 följande:
    mmm jag skulle vilja ha en sådan i stl 3 samt en jeansjacka stl 4  och en alpackalong cardigan...

Det finns ju en jeansjacka ute på T nu men jag blir så skeptisk då jag inte känner till säljaren, eller om säljaren har få omdömen.

vann en skjorta idag iallafall. Jag har tidigare haft en sådan , sålde den och ångrade mig sedan ;)

www.tradera.com/odd-molly-blus-auktion_163003...
    Ja, det är lite knepigt med "nya" säljare.Obestämd Det behöver ju inte vara något då alla är nya i början men jag förstår dig
    Kajsan skrev 2010-06-06 16:30:39 följande:
    Allvarligt, ser inte texten på ryggen något sned ut? Sådär ser inte NÅN av mina Grandmas ut...Kopia? www.tradera.com/ODD-MOLLY-kofta-kappa-i-storl...
    Jo, det gör det verkligen. Det blir ju inte bättre av att alla övriga bilder (på ex etiketten) är ursuddiga
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV