Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Odd Molly för oss inbitna del IV

freemind skrev 2010-05-16 21:50:05 följande:
    Då rycker väl jag in och svarar som vanligt Nypriset var 1799 kr för X-Stitchen från Living Tenfold. Där har inte prishöjningen varit så stor.
    Haha...du är min OM-guru! Tack snälla!

Du kanske även kan svara på hur jackorna #577 vet-inte-vad-den-mer-heter är i storlek?
    Skorpan i magen BF 100806 septemberflikkan.blogspot.com
  • Duntoffla
    freemind skrev 2010-05-17 00:05:51 följande:
     #577 twill smock coat är trång över bysten och axlarna som de flesta av Om´s kappor och jackor. Vill man ha plats för en kofta under bör man gå upp en storlek.
    Tack!
  • Duntoffla

God kväll

Idag fick jag hem 2 fina plagg från TS. Fick hjärtsnurp först när bokstäverna på Living Tenfold-loggan var lite bakvända men ser nu ovan i TS att det ska vara så. *andas ut*

Och kors i taket så gillar jag verkligen bloomerserna. Det blev inte kassler-varning som jag trott.

• Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-05-20 18:57:03 följande:
    Bröllop i sommar. Förslag? Ej fancy klädsel. Vill helt enkelt vara fin Nytt, gammalt, rea whatever......
    Berry dress
    Dudette dress i vitt
    Taradiddle i royal eller powder
    Full emb smock i vilken färg som helst
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-05-20 20:20:33 följande:
    Berry inte jag......(bara om jag vore bruden .......) Dudette hade jag ju i blått......nope. Taradiddle fin, aldrig provat. Men tror den är liiiten i stl. Och jag är ju en 4:a redan. Full emb.......fina. Inte för kort utan något under, går ha som klänning?
    Just ja, du hade ju testat Dudetten. Förstår dig ang Berryn, det är inte jag heller.

Taradiddle har jag inte heller testat.

Full emb kan du ju ha en spoiler under som förlänger lite.
    Mabimao skrev 2010-05-20 20:32:10 följande:
    Vart är min uppfostran? Tack Duntoffla!!!!
    Haha...det är lugnt. Ska fundera vidare lite.
  • Duntoffla

Fick hem min Velvet Goolagoon i purple idag. Gudars vad skön den är. Sambon gillade den också trots att det är lite städrocksvarning

• Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-05-20 22:03:53 följande:
    Ja den är lovely! Jag har fixat till min så att knapparna inte går upp hela tiden. Jag knyter min bak men har sett att de flesta knyter fram.
    Hur har du gjort med dem? Går det att sy igen på ett snyggt sätt eller hur menar du?

Just nu är det lite glipor över magen men det lär väl justera till sig vad det lider.
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-05-20 22:13:06 följande:
    Japp, jag tog en tråd som är i samma färg och sedan sydde jag ihop framsidan så att jag nu trär den över huvudet. Men inte ända ner, bara tills sista knappen och upp till översta knappen. Så stäng den och sy i den söm som finns ( genom alla lager) så syns inte nya sömmen. Min blev bra. Har inte kvar bilderna i datorn, men tror jag skickat dem till Freemind en gång. Hon kanske har dem kvar. Annars kan jag fota nya. Förstår du hur jag menar?
    Nja, inte riktigt måste jag erkänna. Var gömmer du de gamla knapphålen?{#lang_emotions_undecided}
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-05-20 22:57:08 följande:
    hihi.......knäpp klänningen. Sy sedan en söm rakt igenom i den söm som redan finns brevid knapparna. Så sömmen blir vid sidan av raden med knäppta knappar. Och de går ju fortfarande knäppa upp, men klänningen sitter ihop.
    Aha, nu hajjar jag! trodde att du tog bort knapparna och liksom på ngt vis sydde in dem. Men knapparna syns mao fortfarande. Skyller på att det är sent
  • Duntoffla
    Frusna flickan skrev 2010-05-23 00:43:01 följande:
    Tack för svar ni båda! Jag har nu registrerat mig och skrivit ett inlägg. Imorgon blir det till att försöka göra den lite personlig och lägga in bilder. Det kommer nog att ta ett tag. Det är lärorikt det här, jag är inte så haj på datorer. Välkomna till mig i alla fall. frusnaflickan.blogspot.com/2010/05/valkomna-t...
    Kul! Jag lägger till din blogg i min lilla lista Lycka till med bloggandet!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV