Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

Mabimao skrev 2011-03-23 22:20:43 följande:
    Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha ahahahahahahahahahahahahahahahahahahaaahahahaahaha hhahahahahahahahahahahahah
    www.tradera.com/Leggins-tights-Odd-Molly-stil...
    hihi snygga! eh nä---

din 327 som snart är på väg till dig är något (mycket) snyggare!
    Mamma till Anton 14år och Axel 3 år
  • Jontesfru

och jag blev nog lurad rejält på tradera igår... köpte en jacka betalade och idag får jag mail från tradera att hon är avstängd och att jag INTE ska slutföra auktionen... jaha vad gör man nu?
    dessutom har jag maginfluensa så gå ner till banken funkar inte idag...

• Jontesfru
    Frusna flickan skrev 2011-04-11 16:58:13 följande:
    Betala INTE och krya på dig. Kram!
    den är betlad såklart... jaja blir o ringa farbror polis senare i veckan...
  • Jontesfru
    Pokergirl skrev 2011-04-11 20:03:35 följande:
    Banken kanske kan häva överföringen om du ringer och meddelar vad som hänt skyndsamt.
    Försökte det igår fm, men nej det gick inte. Så det blir ett samtal till polisen tror jag alldeles bestämt.
  • Jontesfru
    JJ 75 skrev 2011-04-12 09:31:59 följande:
    Kort fråga Anna - var det Tootsie coat? Säljaren verkar isf inte vara avstängd?!

nej en nylon parkas coat. o den säljaren är avstängd. jag brukar vara noggrannare o kolla men någongång ska man ju vara mindre noggrann. Telefonnumret funkar inte förnamnet ihop med efternamn finns inte däremot finns det en boende med det namnet på uppgiven adress o som inte har en aning om vem det är som uppger sig bo där. om hon ljuger eller säger sänningen ????? men det kollade ju jag inte förrän efteråt... brukar göra det innan.... så ja jag får väl bita i det sura äpplet.
  • Jontesfru
    Viola B skrev 2011-04-12 11:07:41 följande:
    Jag känner mig otroligt korkad Skäms. Jag har bara läst det som man inte betalar någon avgift alls vid köpnu. Pinsamt, men nu har jag lärt mig...
    Jontesfru skrev 2011-04-11 09:35:30 följande:
    och jag blev nog lurad rejält på tradera igår... köpte en jacka betalade och idag får jag mail från tradera att hon är avstängd och att jag INTE ska slutföra auktionen... jaha vad gör man nu?
    dessutom har jag maginfluensa så gå ner till banken funkar inte idag...
    Det låter precis som det jag råkade ut för!
    Kan det ha varit detta kontonumret som användes i Swedbank?  Clearingnr: 8201-6 Kontonr: 913 415 833-7
    Isåfall är det samma bedragare. Jag har polisanmält den jäkeln i alla fall....

samma bank annat nummer. Kan ju vara samma trots allt.

Ska anmäla helt klart. Nu är det bara Axel som ska bli bra också... Imorgon ska polisen få samtal av mig.
  • Jontesfru
    Duntoffla skrev 2011-04-15 17:03:16 följande:
    Snacka om att det är kaos på Redhes rea. Det går inte ens att komma in på sidan ju. Tycker alltid att när det är rea så strular alla datasystem. Vi lever på 2000-talet och ändå funkar inte tekniken ännu. Ska det vara så svårt?

Tur att man sparar pengar i alla fall  
    konstaterar detsamma...
  • Jontesfru
    barn05 skrev 2011-04-16 11:26:41 följande:
    Verkar figurera flera bedragare på Tradera just nu.
    Läs här hos Blå Violer blavioler.blogspot.com/2011/04/bedragare-pa-t...

Varning för följande kontonummer
    Clearingnr: 8201-6 Kontonr: 913 415 833-7

Det "roliga" är att Hilde har skrivit ut kontonumret exakt likadant som jag, gissar att hon har kopierat det från vinnarmailet och det gör mig övertygad om att det är samma person som ligger bakom, den avänder bara flera olika kontonummer men med samma clearing.
    kan även tillfoga banknummer
    8169-5
    9745459181

som man inte ska betala till!!!
  • Jontesfru
    Bossan skrev 2011-04-27 10:23:59 följande:
    Hej tjejjer!
    Var med om en konstig sak nyss!
    Jag letar ju efter en 738a i powder st4 och igår fanns en auktion på tradera men det stod ingen storlek i beskrivn. (och inga omdömen)

Så jag mailade och fick svar (på dålig svenska) att det var en 2:a,
    Jag maila tillbaks o tackade men att det var en 4:a jag sökte.

Fick svar direkt att hennes syster hade en 4:a om jag ville köpa den!
    Svarade i morse att isåfall vill jag att vi använder oss av payson el likn pga att det finns så många lurendrejare på tradera just nu!

Inget svar och nu är annonsen borta och kontot stängt!

Och jag fick inte min dröm jacka ;(
    Snälla om ni hör nån som vill sälja sin så ropa på mej!
    Kram kram

Tror att du hamnade hos den som sålde en 738 till mig. tog pengarna o ingen jacka så var glad du slipper den säljare.
    Mamma till Anton 14år och Axel 4 år
  • Jontesfru
    Tabby skrev 2011-04-29 11:46:28 följande:
    Lite OT.

Vad lack jag är. Upptäckte i helgen att min ordet på de vita Hasbeens från Hm på nått sätt slarvats bort. Så det blir inga för mig .
    De ber mig att ringa runt till butiker i närheten för att se om de finns i 38.Hallå, de har tagit slut för länge sedan.

Det sura är att jag dagen efter lagt beställning var inne på HM och provade ett par i 38 (fanns 2 par kvar). Konstaterade att det var rätt storlek. Jag kunde alltså köpt dem på plats, men då det skulle komma med posten från Hm lät jag bli dem i affärn. GGGGrrrrrrrrrrrrrrrr.......................
    Åh jag skickade tillbaka mina till HM i fredags. Kunde likabra skickat dem till dig.... men kolla in lite då o då påhm de kan ju komma in där.
  • Jontesfru

Och jag mitt nöt kollade inte att Milk & Honey inte har ångerrätt/öppet köp när man köper på deras rea... så nu står jag med en klänning som visserligen är alldeles underbar, men inte passar... Damask dress mid indigo size 3... ÅÅÅÅHHH!!!

• Jontesfru
    Jontesfru skrev 2011-06-17 15:12:40 följande:
    Och jag mitt nöt kollade inte att Milk & Honey inte har ångerrätt/öppet köp när man köper på deras rea... så nu står jag med en klänning som visserligen är alldeles underbar, men inte passar... Damask dress mid indigo size 3... ÅÅÅÅHHH!!!
    å andra sidan kan den ju vara en pepp att verkligen ta tag i de sista kilona o försöka få bort magen så jag inte känner mig gravid i den....
  • Jontesfru
    Frusna flickan skrev 2011-06-19 10:08:58 följande:
    Hej! Men har du inte köpt på webben? Då får man ju returnera, eller köpte du i butiken?

Jovisst gick det att returnera!!! Mailade dem igår o fick svar idag att det gick ju visst o returnera. Så det är löst!

Tackar!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV