Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

Kärlek för pengar Odd Molly skrev 2010-09-07 18:36:59 följande:
    Hej,

Jag kollade, dom hade bara 3:a i grön kvar, sorry!
    Synd men tack för att du tittade åt mig.
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru

Köpte en ny tidning idag, Kattis &co, o redan på sida 2 var där 2 OM-plagg. o i deras modereportage fanns det med 2 klänningar, mössa, armvärmare, halsduk från OM. Brukar inte vara ett plagg alls från OM i de tidningar jag brukar läsa så det var roligt o se. Tycker det är roligt o se kläderna i ett sammanhang. Då kan man mer se hur det skulle kunna vara. Ungefär som man kan göra i era fina bloggar.

• Jontesfru

OK! Tack!

• Jontesfru
    Mabimao skrev 2010-09-07 23:29:52 följande:
    Kappan (den längre) kostade 5200 på Tin Tin  förra vintern så kanske 4900 som jag såg nånstans stämde......hu!
    så denna är den kortare versionen? Jaja den är ju fin ändå... var eg. ute efter en längre kappa (typ nästan släpar i marken...)
  • Jontesfru
    Pokergirl skrev 2010-09-08 19:56:43 följande:
    Usch, idag har jag ingen bra Mollydag... (så jag passar på att beklaga mig lite)

Först får jag negativt omdöme på T för klänningen, dessutom med anspelning på min vikt. Riktigt lågt och oproffsigt av säljaren. Rynkar på näsan

Tar på mig min Fonda dress och konstaterar att mina armmuskler tydligen blivit större av senaste tidens träning. Tyvärr är Fondan nu för liten och får gå vidare.

Sen ska jag muntra upp mig genom att premiäranvända min lottalotta longcoat. Tar på mig den, kikar i spegeln och ser en sjöjungfru med marängstass. Kände mig så obekväm, jackan fick vända åter till garderoben inför beslut om försäljning.

Avslutade med att åka och tröstshoppa lite. Fick bli en LK i dark grey, var sugen på military men tveksam på vad som skulle passa under. Spanade även in en Hunkydory, fantastiskt fin men lite kort framtill och jag var inte riktigt på humör idag.
    alltså vilken säljare! o du det är inte roligt någonting efter en sån grej.
  • Jontesfru

åh vet inte hur jag ska göra. Köpte ju Nylon hooded pile parka för ett tag sedan (ny från Lisen.dk). Tycker den är så fin, MEN det att man drar åt precis under bysten gör att jag känner mig gravid o min mage är mitt stora komplex. efter 2 graviditeter o 3 andra upp o nergångar i vikt (rejäla sådana omkring 30kg varje gång) så är min mage inte rolig alls och att då ha en jacka som jag tycker framhäver just det.

Ska jag sälja den eller behålla den? Vad kan man få ut för den på tradera eller hos bina??? Någon som kan ge mig råd?

• Jontesfru
    gambia90 skrev 2010-09-09 20:03:59 följande:
    Jag sålde nyligen min på T och fick närmare 2000kr för den tror jag och då var den begagnad, jag har själv komplex för min midja och mage och jag tycker att det blir gravidvarning med jackan på....så jag hade sålt den speciellt med tanke på att du inte riktiigt är nöjd nu...
    Tack! Behövde bara lite råd. Så får det blir!
  • Jontesfru
    Mabimao skrev 2010-09-09 20:16:29 följande:
    Jag får för mig att de gått för sämre pris än  Nylon parker  coat 738:an som går dyrt. Men jag kan ha fel. 738 ger ju också gravidvarning mage. Då är nog årets bättre. Jag har 738:an och tycker inte riktigt om den stängt med åtdraget snöre.
    det är ju 112:an jag har, men om den bara kommer hänga i garderoben så är den ju dyrare...vilket det är risk för.
  • Jontesfru
    gambia90 skrev 2010-09-09 20:47:33 följande:
    åhhh läste fel. Det var 738 som jag babblade om ;)
    den jag har har gått för ca 1400-1500, så det lade jag ut den för också...
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV