Inlägg från: Jontesfru |Visa alla inlägg
  • Jontesfru

Odd Molly för oss inbitna del IV

Frösötös skrev 2010-09-20 20:00:39 följande:
    Jaaaa - bra byte Skrattande Blev lite sugen själv hihi men efter den oplanerade bravaden med Glenda Lopez blir det inget av med det!
    fast de två hade varit fina ihop...

Rosorna är massor med paljetter o några pärlor. Jag trodde det var stenar när jag sett produktbilderna... men detta är ju mycket smartare. Ända nackdelen är kemtvätt. men det får gå det också.
    Mamma till Anton 13år och Axel 3 år
  • Jontesfru
    h80 skrev 2010-09-20 21:45:56 följande:
    Är de bara åhlens i göteborg o stockholm som har?
    Malmö på Södergatan har det. Inte Lunds Åhlens o inte Åhlens vid Triangeln i Malmö. o inte i Kristianstad heller (har OM kläder alltså).
  • Jontesfru
    Morty skrev 2010-09-20 23:36:53 följande:
    Det brukar vara rätt bra. Jag ska dit imorgon så jag återkommer med rapport.
    var där igår och det är bra inte som ajabajas i kvarteret bredvid, men bra. Där var inte sidenklänningarna svarta wigwams o det mesta från pre-fall. De har fondorna, LK o ja en hel del.
  • Jontesfru
    Mabimao skrev 2010-09-21 18:11:49 följande:
    Det tycker inte jag...har inget med storlek att göra, alltså hur man ser ut i den......
    OK med slippen med skinnjacka över a la Helena C men annars nope, går bort enl mig.
    Såg på inredningsprogrammet Välkommen hem där programledaren är sponsrad av OM. Och hon hade separata delar av underkläder i rött på sig. Bara. Och hon såg sååå fel ut.
    -Gå o klä på dig typ (enligt mig....    ......)

Men jag har förstått att jag är hyfsat ensam om att tycka detta då det spankuleras omkring friskt i sidenunderkläder som kläder i OM världen
    Men, men...... jag är väl bara en gammal kärring som är oldfashioned....
    då är vi 2...
  • Jontesfru

o att det sticker upp eller ner det är FINT! alltså att man ser underklänningen under klänningen... o nu blev det mycket bättre!

Alltså jag har hela tiden tyckt att Eden Melton coat är den snyggaste OM jacka jag sett. o ja efter att ha sett Lingonberries provning bara måste jag ha en! Fast dark grey eller military är frågan. Har ju sett dark grey o tycker den är bedårande, men military känns mer som jag... åh vilka problem man har

• Jontesfru
    gambia90 skrev 2010-09-23 09:10:49 följande:
    Hörni, kan vi inte återgå till att vara trevliga mot oddmolly älskare i den här tråden?
    ålder, vikt, hårfärg etc vad spelar det för roll?
    Det känns inte som om man skulle våga lägga ut bilder på sig själv nu.....
    nej man undrar ju vad ni tycker om mig i mina utstyrslar i bildtråden. Alldeles för tjock o ful kanske?. men det bjuder jag på.
  • Jontesfru
    Pythia skrev 2010-09-23 15:16:05 följande:
    Nu har jag tänkt ha ett köpstopp, på riktigt.

Jag har köpt ohemult mycket denna höst så nu får det räcka. Det finns inget kvar på önskelistan utom någon av de där sidenklänningarna (Anna SCs) eller den andra med korta ärmar. Men om jag inte får köpa dem för någon form av rabatt kommer jag inte att köpa dem. Basta!!

Undrar hur länge jag kommer att klara det...
    Nej vilken dålig inställning. Jag sätter upp ett riktigt mål på två månader!!! Det blir en riktig utmaning.

Jag kommer dock att hänga kvar här under tiden. Lova att påminna mig om jag börjar vackla.

OK? två månader från den 23:e september då. Nedräkningen börjar NU
    jag hänger på ditt köpstopp! Inget mer nu förrän julshoppingen... ni får hålla koll på mig... o jag mig själv.
  • Jontesfru
    Pythia skrev 2010-09-23 17:06:34 följande:
    När börjar julshoppingen? Bara så jag har klart för mig hur länge jag ska hålla koll på dig Flört
    1 december är min tanke.

o tror ni inte att Campadre paketet kom idag. Det blir väl till o skicka tillbaka...
  • Jontesfru
    Duntoffla skrev 2010-09-23 18:38:01 följande:
    Jag fick också mitt idag. Typiskt att bägge plaggen fanns också! Råkade ju klicka hem en sak jag redan har hemma. Blir nog att skicka tillbaka det ena plagget.
    jag kan säga som så att ibland är det inte meningen. Allt får tillbaka. Jag såg ut som en stoppad falukorv i klänningarna, blå Great Day tunic och Grön Dreamdate slip dress. eller tänk er nätundertröja på en tjock gubbe. Där har ni mig... o sjalen resp halsduken var inte jag när jag fick upp dem...
  • Jontesfru
    Duntoffla skrev 2010-09-23 18:44:21 följande:
    Vad trist men sådär är det ibland. Man kan inte passa i allt.
    nej så är det. Bara att skicka tillbaka. Sen gå o öppna garderoben o njuta av de som faktiskt fungerar.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV