Inlägg från: NewYorker |Visa alla inlägg
  • NewYorker

Odd Molly för oss inbitna del IV

h80 skrev 2010-07-19 11:05:52 följande:
    får man fråga vad det kostar att frakta därifrån?
    De tar £5 - ruskigt billigt. Jag har shoppat därifrån, de är kanonbra.
    Rekommenderas, alltså!
  • NewYorker
    Viola B skrev 2010-07-20 20:04:04 följande:
    Någon som vet hur Barnyard dress är i storleken? 

Den är väldigt trång över bysten och ryggen, jag behöver en storlek större i den än "min normala".

• NewYorker

Det var någon i tråden som undrade över längden på Runaway Dress. Jag har på mig min idag, i stl 2, och den når straxt ovanför knät. Jag är 174 cm över havet.

Detta är den mest fantastiska sommarklänning jag sett, tror jag. Helt fantastisk! Jag kan tom överse med gäddhänget!!
    (Hoppas alla andra kan det också, annars får jag väl behålla jeansjackan på ...).

• NewYorker
    Duntoffla skrev 2010-07-27 17:52:59 följande:
    Åh, är så sugen på en sån sedan jag såg den i vinrött på midsommar. Har du hittat din på rea någonstans?

Gäddhäng? Du? Nu skämtar du väl?
    Sötis, tack ...

Jag köpte min på rea hos Huset Shop i USA, den gick loss på ca 1800 kr inkl frakt. Vet inte vad den kostade ny.
    Torskade dock tull (95 kr) + "administrativ avgift för tullhantering" från posten (?) på 100 kr också ...

Men den är värd varenda zikin ...

• NewYorker
    Helle skrev 2010-07-29 16:11:27 följande:
    Vet att den här är gammal men går det att få tag i en storlek 4 någonstans?
    lisen.dk/product.asp?product=3780 
    Otroligt nog fanns det en massa av denna, i alla storlekar - även 4, på Mathildes (PK-huset) i onsdags, till halva priset. Helt plötsligt bara dök den upp, lixom. Även royal och puder fanns.

Ring dit!!!
  • NewYorker
    Helle skrev 2010-07-29 17:19:11 följande:

Men hur underbar är inte du Glad Solig Jag kastade mig självklart på telefonen och den fanns kvar. Och av en slump så ska jag till Stockholm i morgon så hon kunde hänga undan den åt mig, trots att de vanligtvis inte gör det med reaplagg. Sååå glad Hoppas på att den ska passa fint nu bara. Provade den när den var ny i butikerna men då satt den lite tight. Nu har jag dock gått ner ett par kilo och hoppas att det blir kanon. 

Nu hoppas jag på att det kan finnas lite annat kul också  
    Vad kul att du fick tag i en! Grattis!!!
  • NewYorker

Jag har förälskat mig i 100gr frill l/s top, och vill ha en röd och marinblå från höstkollektionen.

http://ajabajakids.com/default.asp?sType=deLuxe&mode=shop&v=spec&item=9410

Är det bara ajabaja som tagit in den? Jag vill inte handla därfriån efersom de tar betalt för frakten oavsett köpesumma plus att de inte skickar spårbart.

Jag har letat överallt - kan någon hjälpa?!

Duntoffla skrev 2010-08-11 10:11:26 följande:
    Någon som varit i OM-butiken och vet vilka färger de fått in av Fondan? Min gröna åker tillbaka idag. Funderar på blå eller vintage chalk i stället? Stämmer det att den i vintage är lite mer gammelrosa/vit?
    Den vita från i våras och vintage chalk är helt olika. Den vita är vit , medan vintage chalk är mer champagne/beige.
    Jag tror OM-butiken fått in alla färger.

• NewYorker

Nu börjar suget efter höstkläderna komma - jag vill så gärna ha en 327a i military, och skulle vilja ha en suiteheart minigown i samma färg också. Är det någon som sett en sån någonstans?!

Det sägs också att höstens ska vara större i modellen än vårens, någon som vet?!

• NewYorker

Jag blir så förbannad!!!

I våras bestäldle jag en Four Continents X-stitch från Ajabaja, bara för att ett par dagar senare få besked att den var slutsåld.
    Den hade då hunnit sälja slut i alla andra webbshoppar också, förstås.

Beslöt mig för att ge Ajabaja en andra chans, häromdagen (ja, ibland är jag långsint) och beställde en Chrysalis Minigown i dark indigo från dem häromdagen, och hem kommer en Dolce Skirt.

Jag blir VANSINNIG! För nu är just den slutsåld överallt!!! Är det någon som vet var jag kan få tag i en, i stl 3 helst, annars storlek 2.

Morr!!!

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV